Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فرشته خوش نیات روز یکشنبه طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به  کاهش تدریجی سن دریافت کنندگان واکسن کرونا و فراگیری بیشتر این افراد و با هدف سرعت بخشی واکسیناسیون نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در خواف طی چند روز اخیر راه اندازی شد تا مکانی غیر از مرکز بهداشت برای این منظور در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مکان واکسیناسیون کرونا زیر نظر پزشک انجام می شود ادامه داد: در دسترس بودن مکان، امکان تردد خودرو، هم کف بودن، مناسب بودن سیستم سرمایش، گرمایش و تبادل و تهویه هوا از جمله امکانات رفاهی پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در خواف است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: جدا نبودن بخشهای بیماران کرونایی و فوریتهای پزشکی بیمارستان ۲۲ بهمن خواف از مشکلات مهم به شمار می  رفت که با دریافت اعتبار  لازم نسبت به ایزوله و جداسازی این بخش اقدام شد.

وی افزود: افزایش کپسول اکسیژن نیز به عنوان یکی از مهمترین نیازها برای درمان بیماران کرونایی در خواف احساس می شد که با تامین ۵۰ دستگاه و هزینه تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین با کمک متخصصان از گسترش بیماری و افزایش فوتی های ناشی از کرونا جلوگیری شد و شرکتهای معدنی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این بخش کمک کردند.

خوش نیات ادامه داد: برای کاهش مشکل کمبود آی.سی.یو در بیمارستان ۲۲ بهمن خواف هفت اتاق آی.سی.یو طی چند ماه گذشته به این بیمارستان افزوده شده است.

وی گفت: مردم خواف به دلیل افزایش متقاضیان استفاده از امکانات درمانی و کمبود متخصص طی سنوات گذشته مجبور بودند به شهرستان های اطراف سفر کنند که در برخی مواقع به دلیل جاده نامناسب در سوانح جاده ای جان خود را از دست می دادند ولی با پیگیریهای انجام شده و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین بار نوبت عصر بخش سونوگرافی بیمارستان خواف با نرخ دولتی راه اندازی شد که روزانه بیش از ۱۵۰ سونوگرافی در آن انجام می‌شود.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا خواف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا خواف ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا خواف واکسیناسیون کرونا سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است

محمد رضا واحدی جو  گفت: طبق بررسی‌های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌شوند.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.

وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می‌شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن‌ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.

نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد