Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش، با توجه به نقایص و کاستی‌های آموزش از راه دور دانش آموزان و نگرانی از کفایت و دسترسی‌ها به ابزارهای کارآمد در تحقق اهداف این الگوی آموزشی، به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار شکاف آموزشی و افت تحصیلی را متحمل ساخته است.

بر اساس این بخشنامه، نتایجی که در حال حاضر به‌عنوان عملکرد تحصیلی دانش آموزان در اختیار خانواده، مدرسه، دانش‌آموز و نظام آموزشی قرار دارد؛ شرایط را برای تبیین دقیق واقعیت فراهم نمی‌سازد و ممکن است با همه واقعیت یکسان نبوده و میزان و کیفیت یادگیری دانش آموزان به‌طور دقیق و به‌سرعت دریافت نشود؛ همین امر سبب شود ذی‌نفعان اصلی (خانواده، مدرسه، دانش‌آموزان) از درک واقعیت و علاج به هنگام غافل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این صورت با بازگشت به شرایط عادی در دوران پس از بیماری کرونا و مشغول شدن کنش گران آموزشی به رویه‌های متعارف گذشته، بر انباشت افت پنهان آموزشی در طول ماه‌ها و سال‌های تحصیل دانش‌آموزان اضافه شود.

بر همین اساس، اتخاذ سیاست‌ها و راهکارهای مؤثر برای کاهش افت تحصیلی بسیار مهم و ضروری است، «بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزش‌های حضوری در دوران بیماری کووید ۱۹و پس‌ازآن» که با تعامل در نتایج مطالعات ملی و بین‌المللی و اندیشیدن در مورد زمینه‌های نامساعد گذشته و شواهد موجود تدوین‌شده است، برای اقدام لازم ایفاد می‌شود.

شایان‌ذکر است که این بسته سیاستی با توجه به رویکرد پرهیز از تمرکز در برنامه‌های اجرایی و ظرفیت‌های فکری و عملی موجود در استان‌ها تدوین‌شده و لازم است استان‌ها نواحی و مناطق آموزشی برنامه‌های متناسب با هر یک از اجزای بسته را با توجه به ظرفیت‌ها و ضرورت‌های استانی و منطقه‌ای تدارک دیده و به مرحله اجرا درآورند.

متن کامل این بخشنامه را اینجا مشاهده کنید

کد خبر 5270141

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش مدرسه ابتدایی وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران واکسن کرونا ویروس کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران محسن حاجی میرزایی قوه قضاییه بازگشایی مدارس غلامحسین محسنی اژه ای پلیس راهور سازمان زندان ها آب و هوا گردشگری دانش آموزان افت تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین آیین‌نامه ملی اوقات فراغت در دستور‌کار وزارت آموزش‌وپرورش

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ر‌ضامراد صحرایی افزود: امروز باید یاد بگیریم به توان هم برسیم و این یک تحول شناختی است. جوهره استراتژی تمرکز است و با متمرکز شدن قوی خواهیم شد. امروز باید نقطه تمرکز ما مدرسه باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت مسأله نخست جمهوری اسلامی ایران است‌. انقلاب ما یک انقلاب تربیتی عدالت‌محور است.

صحرایی با بیان اینکه ورزش‌، مهارت‌آموزی و اردوها و... بسترهای مهمی برای انجام کار تربیتی هستند، گفت: آیین‌نامه ملی اوقات فراغت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی نيز گفت: بحث تنوع محیط‌های یادگیری تکلیف سند تحول بنیادین است و یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های یادگیری، محیط بازی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از راه‌اندازی اولین دوره جایزه ملی بازی با محوریت مسائل تربیتی و در راستای تنوع محیط‌های یادگیری خبر داد، گفت: بازی‌وارسازی مفاهیم تربیتی یکی از اقداماتی است که ما باید در معاونت پرورشی به جد دنبال کنیم.

وي افزود: در همین راستا هم بحث سناریوهای بازی‌محور‌ و هم فضاهای بازی‌محور در برنامه ما قرار دارد و امسال انشاالله جایزه ملی بازی را مبتنی بر مفاهیم تربیتی در محیط مدرسه، محیط اردوگاه، محیط کانون، محیط دارالقرآن و محیط‌های غیررسمی با محوریت مسائل تربیتی در معاونت پرورشی دنبال خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است
  • تدوین آیین‌نامه ملی اوقات فراغت در دستور‌کار وزارت آموزش‌وپرورش
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم