Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

بالاخره بعد از تاخیری چشمگیر نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای این شورا در محل ساختمان دادمان تشکیل شد و بررسی اقدام شرکت‌های هواپیمایی در افزایش نرخ بلیت هواپیما یکی از دستورات این نشست بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری مقرر شد کمیته کارشناسی برای تعیین هزینه هر ساعت-صندلی پرواز تشکیل شده و بر اساس نتایج این کمیته در نشستی فوق‌العاده برای نرخ بلیت هواپیما تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی در این نشست و در جمع‌بندی موارد مطرح شده گفت: ضروری است که انجمن شرکت‌های هواپیمایی، از اقدام ناهماهنگ با شورای عالی هواپیمایی کشوری در افزایش نرخ بلیت هواپیما خودداری کند.

اسلامی با اشاره به نرخ بلیت هواپیما ادامه داد: در نرخ‌گذاری، دو مساله اهمیت دارد. یکی محاسبات عددی هزینه‌ها و درآمد ایرلان‌ها و دیگری نقش حاکمیت در حمایت توامان از همه اقشار جامعه و صنعت هوانوردی است.

وی افزود: هنگامی که محاسبات عددی مبنای تعیین قیمت بلیت هواپیما قرار می‌گیرد، باید مواردی همچون نرخ ارزان سوخت و سهل‌گیری دولت در دریافت مطالبات خود از ایرلاین‌ها نیز به صورت عددی محاسبه شده و در نتیجه نهایی اعمال شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختلاف نظر سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی در محاسبه قیمت هر صندلی-ساعت پرواز هواپیما گفت: ضرورت دارد که یک کمیته کارشناسی با حضور کارشناسان بی‌طرف، نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان شرکت های هواپیمایی تشکیل شود تا در مورد این هزینه به اتفاق نظر برسیم.

گفتنی است در پایان مقرر شد این کمیته کارشناسی در اسرع وقت تشکیل شده و بر اساس نتایج آن، در نشست فوق‌العاده شورای عالی هواپیمایی کشوری برای نرخ بلیت هواپیما تعیین تکلیف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قیمت بلیت هواپیما انجمن شرکت های هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما شورای عالی هواپیمایی کشوری شورای عالی هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز فوق العاده هما به فرودگاه رامسر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بر اساس این اعلام، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرواز فوق العاده‌ای در روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ در مسیر تهران به رامسر و بالعکس انجام داد.

 “هما”، به منظور پاسخگویی به تقاضا برای سفر هوایی به مقصد رامسر، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرواز فوق العاده‌ای در روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ در مسیر تهران به رامسر و بالعکس انجام داد.

شایان ذکر است، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا روز ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ روز‌های شنبه و چهارشنبه پرواز برنامه‌ای انجام میدهد و از ۱۳ فروردین سال جاری نیز روز دوشنبه به تعداد پرواز‌های “هما” در مسیر تهران به رامسر و بالعکس افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی تا هشتم فروردین
  • جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی تا هشتم فروردین
  • جابه‌جایی مسافران هوایی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • پرواز فوق العاده هما به فرودگاه رامسر
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود