Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:59:39 GMT

پرواز اسطوره اسطوره‌پرداز

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۶۴۷۲

پرواز اسطوره اسطوره‌پرداز

دکتر جلال ستاری از محققان برجسته هنر و ادبیات بار سفر را بست؛ جسمش را به خاک سپرد و روحش برای عروج، رهسپار آسمان شد. او از خود آثاری ارزشمند و گران‌سنگ برای ما زمینیان به یادگار گذاشت، آثار و داستان‌های رمزی از چگونه زیستن، دوست داشتن و بیان کردن. او افسون افسانه‌ها را می‌دانست و وجه نمادین نمایش‌ها را می‌شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او جلال اسطوره‌شناسی بود.

ستاری به تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین عشقی عمیق می‌ورزید و این عشق ورزیدن را به دیگر کسان هم آموزش می‌داد. او در بسیاری از حوزه‌های تخصصی، آغازگر بحث‌ها بود و پای دیگر محققان ایرانی را به محفل محققان بزرگ جهانی باز کرد.

جلال ستاری همچون ژینوس، یک روی به داخل داشت و یک روی به خارج. از همین روی، او پیوند میان برون و درون بود. با تحقیقات تطبیقی خود، نشان داد که انسان‌ها تا چه حد شبیه و نیازمند به هم هستند و گفتگو بزرگ‌ترین معجزه انسان‌هاست؛ چگونه رؤیاهای جمعی آنها، که در اسطوره‌ها متبلور شده است، همدیگر را فرامی‌خوانند و دنیا با ستیز چه نازیبا و کریه‌تر و نیازمند تعزیت می‌شود.

او برزویه زمان خویش بود که برای یافتن گیاه جاودانی به آن سوی جهان سفر کرد و آموخت که آن گیاه در پردیس همین وطن روییده است. با وجود همه مشکلات و ناملایمات، برخلاف برخی از محققان و پژوهشگران، در گوشه‌ای از این خاک ریشه دواند و استوار ایستاد تا محققان جوان از سایه و میوه‌هایش بهرمند شوند، و چنین هم شد.

یادش گرامی و روحش شاد.

برچسب‌ها جلال ستاری اسطوره شناسی اسطوره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جلال ستاری اسطوره شناسی اسطوره جلال ستاری اسطوره شناسی اسطوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار اسطوره اتلتیک بیلبائو؛ ایکر مونیائین، سن مامس را ترک می‌کند

یکی از اسطوره های باشگاه اتلتیک بیلبائو، پس از پایان فصل با این تیم قطع همکاری می کند. 

طرفداری | ایکر مونیائین با انتشار یک ویدیو اعلام کرد که پس از پایان فصل 24-2023 و اتمام قراردادش، ایکر مونیائین را ترک می کند. مونیائین محصول آکادمی بیلبائو است و از سال 2009 برای تیم اصلی به میدان رفته است. مونیائین 31 ساله، سن مامس را به عنوان یک اسطوره ترک خواهد کرد. کاپیتان تیم والورده، در رده دوم بیشترین بازی در تاریخ اتلتیک بیلبائو قرار دارد. 

آمار ایکر مونیائین در اتلتیک بیلبائو 20 فصل در اتلتیک بیلبائو 15 فصل حضور در تیم اصلی 557 بازی 75 گل 2 قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا 1 قهرمانی در کوپا دل ری

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • پایان کار اسطوره اتلتیک بیلبائو؛ ایکر مونیائین، سن مامس را ترک می‌کند
  • ببینید | اسطوره پرواز در محوطه جریمه
  • همایون بهزادی؛ اسطوره پرواز در محوطه جریمه + فیلم
  • کبودراهنگ در فرزندآوری پیشتاز است
  • تاکتیک ماشاریپوف برای فرار؛ چرا او پاسپورتش را به استقلال تحویل نداد؟
  • ماشاریپوف از ایران فرار کرد!
  • کبودراهنگ رتبه اول فرزندآوری در استان همدان
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود