Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پایدار معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به انجام ۲۲۹ مورد بازرسی گفت: عرضه خارج از شبکه، اخفا و امتناع از عرضه، تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه باقاچاق و احتکار بیشترین موارد تخلفاتی بودند.

او گفت: رصد و پایش میدانی و سیستمی انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا و میزان ورودی و خروجی کالا به انبار‌ها از طریق سامانه‌های جامع انبار و تجارت با جدیت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایدار افزود: با ۴۲۰ واحد در انتظار تایید برای تعیین تکلیف انبار تماس حاصل شده است و آرد، جو، ذرت، سویا، روغن، سیمان، شکر، کنجاله سویا، لاستیک، مرغ، مواد اولیه پتروشیمی و مواد ضد عفونی کننده از جمله کالا‌های مکشوفه خارج از ضوابط عرضه طی این مدت در آن واحد‌ها بودند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی برای فروشندگان مصالح ساختمانی از تشکیل پرونده تخلفاتی به ارزش هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در زمینه فروش سیمان در چهار ماهه نخست امسال در استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: تا پایان تیرماه امسال، یک هزار و ۶۹ مورد بازرسی از واحد‌های فروش و توزیع سیمان انجام شده و ۱۸۵ فقره پرونده به ارزش تقریبی هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده است.

او خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۴۰ واحد از فعالان این بخش در سامانه جامع انبار و ۲۰۰ واحد نیز در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده اند.

پایدار ادامه داد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ثبت اطلاعات خرید و فروش سیمان در سامانه جامع تجارت الزامی است و ثبت نکردن آمار ورودی و خروجی سیمان توسط واحد‌های تولیدی و توزیعی، تخلف است و به عنوان عرضه خارج از شبکه محسوب و با متخلفان بدون کوچکترین اغماض برخورد خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم تداوم برگزاری گشت‌های مشترک با همکاری سایر دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در تیرماه امسال ۹۳۶ گشت مشترک برگزار و ۱۳۲ پرونده تخلفاتی به ارزش ۴۶۵ میلیون ریال تشکیل شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت پرونده تخلف آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر منیری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در شهرستان بستان آباد سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود گفت: با توجه به ارزش غذایی خوبی که در این محصول وجود دارد و همچنین ظرفیت مناسب قارچ برای جایگزین شدن گوشت به عنوان یک پروتئین، تولید این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تولید قارچ کسب‌وکاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است، اضافه کرد: براساس آمارهای موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است. با توجه به اینکه تولید قارچ خوراکی در فضای بسته و مدیریت‌پذیری انجام می‌شود، باعث افزایش تولید در واحد سطح، اشتغال‌زایی بالا، تولید در تمام فصول سال و گردش سرمایه با توجیه اقتصادی قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۴ واحد تولید قارچ دکمه‌ای صنعتی و بیش از ۳۰ واحد تولید خانگی فعال وجود دارد افزود: شهرستان بستان آباد بدلیل آب و هوای خاص خود (تابستان‌های خنک و اقلیم مناسب کشت و پرورش قارچ خوراکی) و نزدیکی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار از لحاظ بازار مصرف، مناسب تولید قارچ است.

کد خبر 6086094

دیگر خبرها

  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟