Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@11:56:09 GMT

پیدا کردن درمانی برای کرونا با روبات دانشمند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۶۷۵۵

پیدا کردن درمانی برای کرونا با روبات دانشمند

محققان دانشگاه فناوری "چالمرز" سوئد برای سریع‌تر انجام دادن تحقیقات خود به منظور پیدا کردن درمانی برای بیماری کووید-۱۹، از یک روبات دانشمند کمک گرفته‌اند.

مدتهاست که بیماری کووید-۱۹ در جهان شیوع پیدا کرده و افراد بسیاری در جهان به آن مبتلا شده و برخی نیز جان خود را از دست داده‌اند. در میان این همه‌گیری، فناوری نقش پررنگی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری ایفا کرده و می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از فناوری‌های ساخت دست بشر که کمک چشمگیری در این زمینه به دانشمندان کرده است، ربات‌ها هستند.

طی این مدت ربات‌های بسیاری برای انجام کارهای مختلف توسعه داده شده‌اند که بیشتر آنها برای ضدعفونی کردن معابر و بیماستان‌ها و ارسال دارو به بیماران ایجاد شده بودند اما اخیرا محققان درباره رباتی گفته‌اند که همانند پزشکان در آزمایشگاه مشغول به کار است.

ربات دانشمندی که محققان سوئدی از آن استفاده می‌کنند، "Eve" نام دارد. Eve ​یک سیستم آزمایشگاهی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند کارهای تحقیقاتی مانند آزمایش مواد شیمیایی، برنامه‌ریزی و انجام آزمایش‌ها را به صورت خودکار انجام دهد.

"ایوجنیا تیکووا"(Ivgeniia Tiukova) محقق این مطالعه گفت: روبات Eve به طور دقیق تمام مواد شیمیایی را بررسی کرده و سعی می‌کند همان ساختارها را پیدا کند. به بیانی دیگر این ربات گام بعدی خود را بر اساس یافته‌های پیدا و بررسی شده در مرحله پیشین، انتخاب می‌کند.

محققان دانشگاه فناوری چالمرز در یوتبری می‌گویند، ربات یاد شده می‌تواند کارهایی را که دانشمندان مجبور به انجام آن بودند را انجام دهد. آنها حتی می‌توانند انجام کارهای پیچیده و چالش برانگیزتر را نیز به او بسپارند.

"پر سانرهاگن"(Per Sunnerhagen) استاد شیمی دانشگاه فناوری چالمرز گفت: ما چند هزار آزمایش را بررسی می‌کنیم که انجام این کار توسط ما زمان بر است و طول می‌کشد اما این ربات خیلی سریع این کار را انجام می‌دهد.

ربات "Eve " کار خود را در دانشگاه منچستر در شمال انگلستان آغاز کرد. این روبات در آنجا به محققان در انجام تحقیقات درباره پیدا کردن درمان‌ بیماری مالاریا کمک می‌کرد. اما برای انتقال آن به یوتبری محققان بازوهای رباتیک، بخش حمل مایعات، نگهداری دارو و تجهیزات کشت مخمر آن را جدا کردند.

"راس کینگ"(Ross King) دانشمند بریتانیایی که این روبات را توسعه داده در بیانیه‌ای گفت که امیدوار است محققان "چالمرز" بتوانند با کمک این روبات گام‌های مهمی برداشته و در نتیجه به حل چالش‌های اجتماعی کمک کنند./hdskh

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رفسنجان (استان کرمان) در خصوص کشف جسد یک دانشجوی رشته دندانپزشکی در این شهرستان گفت:اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیقات تکمیلی ازسوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و گارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، علیرضا محمدی اظهار داشت: در پی گزارشی مبنی بر مفقود شدن فردی به هویت (م. د) دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضایی جهت پیدا شدن این فرد صادر شد.

وی ادامه داد: سرانجام صبح امروز سوم اردیبهشت کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش احدی از دشتبانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

دادستان رفسنجان بیان کرد: به محض پیدا شدن خودروی فرد گمشده بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و اکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام وتحقیقات جهت پیدا شدن فرد گمشده آغاز شد که نهایتا با استفاده از هلی شات جسد فرد در ارتفاعات کوه های سرچشمه پیدا می شود.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر می شوند و تحقیقات اولیه آغاز می شود.

محمدی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیات تکمیلی ازسوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و گارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما درحال حاضر ۲ مظنون در این رابطه تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان واقع شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف جسد دانشجوی دانشگاه مازندران کشف جسد دو فرد مفقود شده در کرمان

دیگر خبرها

  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • تصادف منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»