Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مقدم صبح یکشنبه در حاشیه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز اظهار کرد: وضعیت کرونا در این استان روزبه‌روز رو به وخامت است، بنابراین باید برای مقابله با روند افزایشی بیماری کووید - ۱۹ در البرز تدبیر عاجلی صورت گیرد.

وی بیان کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد شکل‌گیری موج جدیدی از کرونا در نقاط مختلف جهان از جمله در ایران هستیم و ورود نوع کرونا ویروس دلتا که روند ابتلای سریع‌تری را نسبت به انواع قبلی خود دارد، باعث شده تا روند ابتلای شهروندان به این ویروس شتاب بسیار بیشتری داشته باشد که بستری‌های صعودی ناشی از بیماری کووید -۱۹ را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: به دلایل متعددی مانند گرمای هوا استفاده از ماسک کاهش یافته و تردد شهروندان در معابر و تجمعات روند صعودی داشته است.

وی ادامه داد: این عوامل در کنار دیگر موارد مؤثر دیگر عاملی برای افزایش میزان ابتلای مردم به ویروس کرونا و شکل‌گیری وضعیت نامطلوب این بیماری در استان البرز شده است.

۶ شهرستان البرز در وضعیت قرمز کرونایی

مقدم با بیان اینکه کاهش رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و افزایش ترددهای غیرضروری عامل شکل‌گیری روند افزایشی کرونا در البرز شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس ۶ شهرستان استان البرز، در وضعیت قرمز و شهرستان طالقان نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث ورود البرز به مرحله خطرناک بیماری کووید - ۱۹ شده است، بر همین اساس باید هرچه زودتر برای رفع این معضل چاره‌اندیشی شود.

کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز گفت: نباید از یاد ببریم که هر روز از وضعیت فعلی در زمینه افزایش صعودی ابتلاء به ویروس کرونا می‌گذرد، بازگشتن اوضاع به وضعیت سابق دشوارتر از پیش می‌شود، بنابراین باید در این زمینه اقدامات مؤثری صورت گیرد تا بتوانیم اوضاع را مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس پیمایش‌های صورت‌گرفته توسط مراجع ملی، میزان اهتمام شهروندان البرزی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد و اجتماعات غیرضروری کاهش یافته است که البته دلایل مختلفی از جمله طولانی شدن بیماری کووید - ۱۹ و همچنین عادی‌انگاری شرایط دارد.

افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در البرز

مقدم بیان کرد: همچنین روند مراجعه به مراکز و نیز تست‌های مثبت ابتلاء و بستری‌های ناشی از کرونا افزایش صعودی و نگران‌کننده‌ای داشته است که در نهایت افزایش مرگ و میر ناشی ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را در پی دارد.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که این مرگ و میرها منجر به از دست دادن سرمایه‌های مادی و معنوی استان البرز خواهد شد که برخی از آنها جبران‌ناپذیر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: بدون شک اگر مردم پای کار نیایند و پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت نکنند روند صعودی کرونا متوقف نخواهد شد و بعضاً شاهد همه‌گیری بیشتر این ویروس خواهیم بود که تبعات بسیار منفی در استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اصناف البرز همواره مشارکت مطلوبی در زمینه مقابله با کرونا داشتند، گفت: در این زمینه نباید از ظرفیت بالای اصحاب فرهنگ و هنر در فرهنگ‌سازی مقابله با کرونا غافل شد، این اقشار که به عنوان پیش‌قراول نقش‌آفرینی اجتماعی محسوب می‌شوند می‌تواند در روشنگری آحاد جامعه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آگاه‌سازی کنند که به طور قطع این اقدام نقش مهمی در کاهش زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا خواهد داشت.

کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز متذکر شد: باید دست در دست هم تمام ظرفیت‌ها را به کار گیریم و با حمایت همه‌جانبه از کادر فداکار بهداشت و درمان شر این ویروس منحوس را از سر استان و کشور بزداییم.

کد خبر 5270157

منبع: مهر

کلیدواژه: ناصر مقدم ارشاد البرز ویروس کرونا ویروس کرونا عید غدیر خم کرمانشاه بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه گرگان شیوع کرونا اردبیل شیراز ایلام غدیر خم استان البرز بیماری کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است

مسعود مردانی با بیان اینکه اینکه احتمال ابتلا به آبله مرغان در فصل بهار افزایش می‌یابد، اظهار کرد: عامل ابتلا به آبله مرغان یک بیماری ویروسی حاد است که منجر به بروز تب و بثورات جلدی (جوش‌های پوستی) در فرد مبتلا خواهد شد. درگذشته این بیماری مخصوص کودکان بود، اما با افزایش سطح بهداشت در جامعه کودکان در مراحل ابتدایی زندگی به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و در بزرگسالی با آبله مرغان درگیر می‌شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نشانه‌های ابتلا به آبله‌مرغان در بزرگسالان به مراتب شدیدتر از کودکان است خاطرنشان کرد: این بیماری ارتباط مستقیم با سن دارد، هر چه سن ابتلا افزایش یابد علامت‌های بیماری نیز شدید‌تر است.

مردانی از ظهور جوش‌های پوستی آبله مرغان در قسمت‌های مختلف بدن مانند سر، صورت، اندام و در برخی موارد در تمام بدن به عنوان علائم ابتلا به این بیماری یاد کرد و گفت: دوره حاد این بیماری ۷ روز است، اما در برخی افراد بهبود بیماری ممکن است بین دو تا سه هفته نیز ادامه دار باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از دست دادن و دیده بوسی با مبتلایان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: این بیماری واگیر‌دار است به شکلی که با کوچک‌ترین تماس با فرد آلوده، بیماری انتقال می‌یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه معمولا این بیماری در کودکان سالم خفیف است و در موارد شدید، ضایعات می‌تواند تمام بدن را پوشش دهد، اضافه کرد: ممکن است در گلو، چشم‌ها و غشا‌های مخاط مجرای ادرار و واژن نیز نشانه‌هایی از بیماری ایجاد شود.

به گفته وی بثورات تاولی و خارش دار ناشی از عفونت آبله مرغان بین یک هفته تا ۲۰ روز (بسته به شرایط فرد متفات است) پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شود و معمولا حدود ۵ تا ۱۰ روز این بیماری نشانه‌های خود را دارد.

مردانی به برخی از نشانه‌های آبله مرغان که ممکن است یک یا دو روز قبل از بثورات ظاهر شوند اشاره کرد و افزود: تب (اغلب با تب خفیف ۳۷.۸ تا ۳۸.۹ درجه‌ی سانتی‌گراد شروع می‌شود)، کاهش اشتها، سردرد، خستگی و احساس ناخوشی عمومی از جمله نشانه‌های این بیماری است.

وی توصیه کرد: در صورت ابتلا به آبله‌مرغان ضایعات را نخارانید ممکن است خاراندن ضایعات شما را در معرض خطر عفونت باکتریایی قرار دهد و همچنین می‌تواند باعث برجای ماندن محل ضایعات شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر