Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی چهار روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه‌ ابری و گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در نیمه شمالی استان گاهی با رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در ساعات عصر و شب در نیمه جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا (۱۱ مرداد) در نیمه جنوبی استان تهران احتمال وقوع رگبار ‌پراکنده وجود دارد همچنین چهارشنبه (۱۳ مرداد) آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات استان همراه با افزایش ابر و احتمال بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود.

‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۱۰ مرداد ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

افزایش تندی باد طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر باعث برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا می‌شود. رشد ناپایداری تا شامگاه و وزش باد مؤثر سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

با کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۱ مرداد ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود که باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد می‌شود. افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، با این حال حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن و نیز احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها در ساعات بعدازظهر خواهد شد و در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

با تداوم وزش باد مؤثر، رشد ناپایداری جوی و احتمال رگبار پراکنده تا اواخر وقت فردا (۱۱ مرداد ماه) از غلظت ذرات معلق کاسته می‌شود و وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق برقرار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رگبار رگبار و رعد و برق هواشناسی آلاینده ها کیفیت هوا ذرات معلق پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت کیفیت هوای تهران چگونه است؟

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟
  • وضعیت کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند
  • تنفس هوای مطلوب در تهران طی امروز
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • ثبت هوای پاک در مناطق ۴ و ۱۱ پایتخت
  • کیفیت هوای تهران امروز چطور است؟
  • تداوم هوای پاک در تهران