Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@17:32:55 GMT

رشد آرام بورس در سایه عملکرد مثبت شرکت‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۶۷۹۵

رشد آرام بورس در سایه عملکرد مثبت شرکت‌ها

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، سلمان نصیرزاده روند معاملات بورس تا پایان مردادماه را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: در چند وقت گذشته شرکت های پتروشیمی، فولادی، سنگ آهنی و سیمانی گزارش های خوبی را نسبت به سایر شرکت ها ارائه دادند و با شرایطی مناسب تر برای سرمایه گذاری همراه شدند.

به گفته وی، نماد هر یک از  این شرکت ها که در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند مورد توجه سهامداران خواهند بود و شاهد اثر معاملات آنها در تابلوی معاملاتی بورس و بهبود وضعیت شاخص بورس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در هفته دوم مرداد ماه، بازار به دنبال روند معاملات نخستین روزهای آغازین این ماه شرایط مطلوب تری را در پیش می گیرد T اما به نظر می رسد که بازار در نیمه دوم مرداد ماه تا حدودی تحت تاثیر برخی از مسایل سیاسی باشد.

 وی معتقد است، این احتمال وجود دارد که بازار  در نیمه دوم مرداد ماه رفتار محافظه کارانه تری را داشته باشد که این موضوع به طور حتم در روند معاملات مردادماه بازار موثر خواهد بود.

نصیرزاده اظهار داشت: در مجموع بازار بر اساس متغیرهای بنیادین پیش می رود و معاملات این بازار با توجه به گزارش مناسب شرکت ها و  روند قیمت ها در بازار جهانی وضعیت معقولی را در پیش می گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس در شرایط فعلی بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، مهمترین ریسک پیش روی بازار وجود برخی از ریسک های سیاسی است که تا حدودی معاملات این بازار را تحت تاثیر خود قرار داد و سهامداران را دچار شک و تردید برای سرمایه گذاری در این بازار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بین الملل با توجه به ابهامات موجود در حوزه برجام، فضای سیاسی حاکم در کشور با قرار گرفتن در کنار دیگر مسایل داخلی کشور بر روند بازار تاثیرگذار خواهند بود و این احتمال وجود دارد که برخی از مسایل سیاسی روند معاملات و سرمایه گذاری در این بازار را با احتیاط همراه کند.

نصیرزاده اظهار داشت: بنابراین می توان گفت به لحاظ فضای بین المللی برخی از ابهام ها در کشور وجود دارد که در صورت رفع آنها می توان شاهد روزهایی بهتر در بازار بود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: از نظر بنیادی، بازار به شرایطی با ثبات رسیده است و قیمت سهام در وضعیت منطقی‌تری قرار دارد که این موضوع می تواند انگیزه سهامداران را برای ورود دوباره نقدینگی های در اختیار خود و سرمایه گذاری در بازار سهام افزایش دهد.

 وی به بهبود روند معاملات در تیر ماه اشاره کرد و گفت: معاملات بورس در تیر ماه گزارش محور بود، بیشتر توجه خود را به سمت سهام بنیادین معطوف کرد و به دنبال آن شاخص بورس تحت تاثیر همین صنایع، شرایط خوبی را در پیش گرفت.

در حالی که اغلب سهامداران انتظار داشتند بازار سرمایه معاملات روز گذشته خود را با رشد همراه کند اما کمتر سهامدارانی انتظار رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس را داشتند و از این جهش در پایان معاملات غافلگیر شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1105147 برچسب‌ها بورس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بورس سرمایه گذاری روند معاملات بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۰۷۷.۴۵ و احدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۴۴.۶۳۱ میلیارد سهم بود که طی ۳۱,۳۱۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۷۴۳.۹۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۷۸,۵۵۰.۴۸۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746290

دیگر خبرها

  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟