Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از یاهو نیوز، بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، دادگاهی در واشنگتن روز شنبه یک شهروند ایرانی ساکن کانادا را به تلاش برای خرید و صادرات غیرقانونی لوازم آزمایشگاهی از ایالات متحده به ایران متهم کرده است.

 
بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، هیات منصفه ویژه یک دادگاه فدرال در واشنگتن، رضا سرهنگ پور کفرانی ٤٦ ساله، معروف به رضا سرهنگ را که ساکن مونترال کاناداست به توطئه، پولشویی، نقض یک قانون مربوط به صادرات کالاهای آمریکایی و عدم ارائه اطلاعات مربوط به صادرات متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر ادعای این دادگاه، رضا سرهنگ پور به همراه یک فرد دیگر در نوامبر ٢٠١٥ رایزنی ها با یک شرکت آمریکایی با هدف خرید لوازم آزمایشگاهی و صادرات آن به کانادا از طریق شرکتی به نام پرولایف گلوبال که متعلق به هر دوی آنها بوده است را آغاز کردند. 

آنها سپس تلاش کرده اند بدون مجوزهای لازم از سوی  نهادهای مربوطه آمریکایی، این لوازم آزمایشگاهی را ابتدا به کانادا و از آنجا به امارات متحده عربی و سپس ایران منتقل کنند.

بنابر این گزارش، اگر این اتهامات ثابت شود، این فرد ایرانی الاصل به جرم توطئه و عدم ارائه اطلاعات مربوط به صادرات به حبس تا پنج سال محکوم خواهد شد و مجازات مربوط به پولشویی نیز حداکثر ٢٠ سال حبس خواهد بود.

310 310

کد خبر 1540692

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا لوازم آزمایشگاهی رضا سرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادرکشی در کوه‌های اطراف فسا

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: با اعلام م مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به قتل مردی میانسال در کوه‌های اطراف یکی از روستا‌های فسا، تیم پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد ۲ برادر که در مناطق کوهستانی بوده اند و پدرشان نیز در 

همان اطراف مشغول چرای گوسفندان بوده است به علت اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شده و متهم با اسلحه شکاری برادر خود را مجروح که به علت شدت جراحت بلافاصله فوت می‌کند.

این مقام انتظامی به کشف اسلحه در اطراف صحنه جرم اشاره کرد و گفت: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم که پس از قتل متواری شده بود، آغاز کردند.

سرهنگ آراوند با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده، قاتل که عرصه را بر خود تنگ دیده بود خود را تسلیم قانون کرد، افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا به شهروندان توصیه کرد: احیای فرهنگ میانجیگری در رفع اختلافات اعضای خانواده و یا سایر افراد، یکی از آموزه‌های سبک زندگی ایرانی- اسلامی است که در جلوگیری از حوادث تاسف بار مشابه موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تهاجم خارجی علیه ایران صورت گرفته است؟ | واکنش رسانه آمریکایی
  • عامل قطع درختان جنگلی دستگیر شد
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • برادرکشی در کوه‌های اطراف فسا
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • دستگیری متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  • دستگیری معتاد متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرودرنیشابور
  • کشف لوازم آرایشی ۲۰ میلیاردی قاچاق در قائم شهر