Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری رییس اتحادیه جهانی کشتی پس از مسابقات صبح امروز (یک‌شنبه) در سالن کنفرانس مرکز ماکاهوری برگزار شد. خبرگزاری میزان - نشست خبری نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی بعد از مسابقات صبح امروز (یک‌شنبه) در سالن کنفرانس مرکز ماکاهوری برگزار شد. لالوویچ ابتدا با سوالی درباره مخالفت ژاپنی‌ها با برگزاری المپیک مواجه شد که در پاسخ گفت: همیشه در دوره‌های مختلف المپیک این مخالفت‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در المپیک ریو بابت پشه‌های زیکا و در المپیک لندن در مورد آلودگی محیط زیست، نگرانی‌هایی وجود داشت و برای برگزاری المپیک توکیو هم با مخالفتی‌هایی روبرو بودیم، اما این اتفاق جدیدی نیست.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی درباره قوانین وزن کشی و شرایط سختی که برای ورزشکاران به وجود آمده، گفت: شما چی فکر می‌کنید. به نظرتان وزن کشی باید در روز قبل باشد؟ حالا بگذارید برایتان توضیح بدهم که چرا چنین تصمیمی گرفتیم. در گذشته ما وزن کشی و نشست فنی و سایر مراحل مقدماتی مسابقات را در روز قبل برگزار می‌کردیم، اما الان شرایط فرق کرده. البته همه موارد از جمله نشست فنی و ... را روز قبل برگزار می‌کنیم، اما وزن کشی را به روز مسابقه منتقل کردیم و برای این کار دلایل خاصی داریم. چیزی که برای ما خیلی اهمیت دارد این است که سلامت ورزشکاران حفظ شود و ورزشکاران با وزن طبیعی خود در مسابقات حاضر باشند. کشتی گیران برای یک مسابقه وزن زیادی را از دست می‌دهند و این موضوع برای سلامت آن‌ها خطرناک است. چند روز مانده به مسابقه شروع به وزن کم کردن می‌کنند تا روز مسابقه سر وزن باشند. این دقیقا دلیلی است که باعث شده ما قوانین جدید بگذاریم. حتما قرار گرفتن در چارچوب این قانون کار راحتی نیست و هماهنگ شدن با این قانون به زمان بیشتری نیاز دارد. ایده کلی پشت این قانون این است که ورزشکاران در وزن طبیعی خود به ورزش بپردازند و رقابت کنند و این سالم‌ترین روش برای تمرین و مسابقه است.

رییس اتحادیه جهانی با اشاره به تغییرات قوانین جدید در بخش‌های دیگر هم گفت: کاری می‌کنیم که هر روز بر جذابیت‌های کشتی اضافه شود. شما دیدید در سنگین وزن امتیازات زیادی جابجا شد و این اتفاق متاثر از تغییراتی است که در قوانین انجام شده است.

لالوویچ در پاسخ به این سوال که با اضافه شدن رشته‌های جدید، آیا بابت حذف کشتی از المپیک نگرانی ندارد، گفت: من اصلا بابت این موضوع نگران نیستم. رشته‌های جدید بر اساس اهداف جدید کمیته بین المپیک اضافه می‌شوند، اما این به معنای در خطر بودن کشتی نیست. کشتی جایگاه خودش را دارد.

در پایان نشست خبری از رییس اتحادیه جهانی کشتی درباره رقابت حمید سوریان برای عضویت در هیات رییسه این اتحادیه سوال پرسیده شد که او در پاسخ گفت: سوریان ورزشکار شناخته‌ای شده‌ای است و همه دنیا او را می‌شناسند، اما همه او را به عنوان یک قهرمان می‌شناسند و حالا سوریان باید خود را به عنوان یک شخصیت مدیریتی به همه معرفی کند. از اینجا به بعد بر عهده خودش است که ارتباط بگیرد و با همه اعضایی که قرار است به او رای بدهند، در تماس باشد.

او درباره اینکه ضرورت دارد ایران در هیات رییسه جهانی، نمانده داشته باشد، هم اینطور توضیح داد: ایران برای سال‌ها دکتر توکل را در اتحادیه جهان داشت و بعد هم رسول خادم که خودش این پست را ترک کرد. الان هم ما علاقه‌مند به حضور نماینده ایران هستیم، اما من به تنهایی نمی‌توانم کاری از پیش ببرم و باید افرادی که رای می‌دهند، به این نتیجه برسند که حمید سوریان در این پست حضور داشته باشد. ما سهمیه‌ای نمی‌دهیم و انتخابات است که تعیین می‌کند چه کشور‌هایی در اتحادیه جهانی پست داشته باشند. بیشتر بخوانید: بنا: فکر نمی‌کردم لوپز به کشتی برگردد/ شرمنده مردم شدیم

انتهای پیام/

برچسب ها: المپیک توکیو فدراسیون کشتی نناد لالوویچ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشتی المپیک توکیو فدراسیون کشتی نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی وزن کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است/ المپیک برای همه سخت است

علی اشکانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت کشتی فرنگی در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه سال گذشته مسابقات گزینشی المپیک پیش رو فرنگی‌کاران بود حساسیت در مسابقات جهانی بالا و همه دوست داشتند بهترین عملکرد را نشان بدهند. این شرایط کار را برای همه سخت کرده بود. فرنگی‌کاران در سال گذشته هدفشان المپیک بود و برای کسب سهمیه المپیک می‌جنگیدند. در روزهای پایانی سال گذشته هم به تورنمنت جام وهبی امره اعزام شدند که به نظرم این تورنمنت بیشتر جنبه آزمایشی داشت. این مسابقات سطح بالایی داشت و حساسیت روی آن زیاد بود.

امیدوارم در مورد مختاری مغرضانه تصمیم نگیرند

وی گفت: ملی‌پوشان هم با تمام توان به میدان رفتند و اعضای کادر فنی هم به دنبال محک زدن کشتی‌گیران در سال المپیک بودند. مثلاً در وزن ۷۷ کیلوگرم با توجه به اینکه کشتی فرنگی هنوز سهمیه کسب نکرده، کادر فنی چندین کشتی‌گیر را به مسابقات جام وهبی امره اعزام کرد تا همگی را محک بزند. متأسفانه در جریان مسابقات هم مختاری دچار حاشیه شد که با توجه به شناختی که من از این کشتی‌گیر دارم، به دنبال این حواشی نیست و اگر هم اتفاقی رخ داده به خاطر منافع ملی بوده و امیدوارم در مورد او تصمیم مغرضانه نگیرند.

گره وزن ۷۷ کیلوگرم با مسابقه انتخابی باز می‌شود

کارشناس کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که به نظر او برای انتخاب کشتی‌گیر وزن ۷۷ کیلوگرم با توجه به بخشیده شدن محرومیت گرایی چه تصمیمی گرفته شود، گفت: به نظرم باید این مشکل را در دل انتخابی داخلی حل کنند تا گره این وزن باز شود. محمدعلی گرایی تجربه لازم را دارد اما در سال‌های آخر قهرمانی‌اش است، در کنار او چند کشتی‌گیر جوان در این وزن هستند که می‌توانند سال‌ها برای کشتی ایران افتخارآفرینی کنند. به نظرم این موضوع را باید از چند جنبه نگاه کرد و یک تصمیم درست و منطقی گرفت. یک انتخابی رودررو می‌تواند گره‌گشای این مشکل باشد.

وضعیت فعلی کشتی‌گیران فرنگی از المپیک ۲۰۱۲ بهتر است

وی در مورد شانس مدال‌آوری کشتی فرنگی در المپیک پاریس عنوان کرد: بهترین عملکرد کشتی فرنگی در المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که تیم ملی کشتی فرنگی موفق به کسب سه مدال طلا شد. در آن زمان ما اصلاً فکر نمی‌کردیم قاسم رضایی مدال آوری کند و هیچ امیدی به او نبود، دو نفر دیگر در این وزن قوی‌تر بودند. امید نوروزی هم شرایط خوبی نداشت و باید وزن‌های زیادی کم می‌کرد و نوسان زیادی داشت. یا حتی سوریان هم همین شرایط را داشت.

اشکانی تأکید کرد: اما الان هر کدام از کشتی‌گیران جز سه نفر برتر دنیا هستند و شرایط خیلی خوبی دارند، بنابراین فکر می‌کنم وضعیت فعلی کشتی فرنگی از المپیک ۲۰۱۲ لندن هم بهتر است و ما می‌تواند امید به مدال آوری داشته باشیم و نتایجی که مورد انتظار مردم است کسب شود.

المپیک برای همه سخت است کار را سخت‌تر نکنیم

وی در واکنش به این موضوع که برخی برخلاف نظر شما عقیده دارند و معتقدند امسال کسب مدال در المپیک پاریس سخت‌تر از سال‌های قبل است، عنوان کرد: به هر حال هر مسابقه‌ای سختی خودش را دارد و حریفان هم بیکار ننشستند که ما مدال‌آوری کنیم. آن‌ها هم کار می‌کنند و به دنبال کسب مدال هستند. به خصوص اینکه امسال شرایط هم سخت‌تر است.

کارشناس کشتی فرنگی تأکید کرد: در المپیک توکیو شرایط تحت تأثیر کرونا بود و شاید همه ورزشکاران با تمام توان به میدان نیامده بودند اما الان وضعیت فرق می‌کند. همگی در حال تلاش هستند تا به مدال برسند. اما به طور کلی من نسبت به وضعیت تیم خوشبین هستم و به نظرم نباید با این صحبت‌ها کار را برای کشتی‌گیران سخت کنیم. اگر مسابقات المپیک سخت است این شرایط برای همه کشتی‌گیران است.

کد خبر 6056882 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • کسب ۸ سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکار مازندرانی
  • وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است/ المپیک برای همه سخت است
  • دادگاه عالی اروپا آمازون را محکوم کرد/ تشدید قانون خدمات دیجیتال
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • اعتراف تکان‌دهنده ریچارلیسون: به خودکشی فکر می‌کردم!
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • جنگ آنری با رئال: دعوا به‌خاطر امباپه + سه!‏