Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@18:12:13 GMT

بیت کوین سد ۴۱ هزار دلار را شکست

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۶۸۹۹

بیت کوین سد ۴۱ هزار دلار را شکست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بانک‌های مرکزی بیشتری در راه پیوستن به مسابقه عرضه ارز دیجیتالی ملی هستند.

به تازگی رئیس جمهور اوکراین به بانک مرکزی این کشور مجوز داد تا کار آغاز ارز دیجیتالی این کشور آغاز شود. بسیاری از کشورهای آفریقایی از جمله غنا، کنیا و آفریقای جنوبی هم از برنامه خود برای عرضه ارز دیجیتالی ملی خبر داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرافی باینانس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی جهان پس از اعلام محدودیت جدید در برداشت‌ها، حالا اعلام کرده است که امکان استفاده از اهرم در معاملات را برای کشورهای حوزه اتحادیه اروپا غیرفعال خواهد کرد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر یک هزار و ۶۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۶.۰۱ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است.

 بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۸۳.۱۱ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۵.۶۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۰۴.۴۱ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۷.۷۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۱.۸۸ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۳.۶۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارزهای دیجیتالی

قیمت انواع ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در ۱۰ مرداد را ببینید:

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان) بیت کوین 41,715 ۱,۰۵۹,۴۷۰,۰۷۶ اتریوم 2,603 ۶۶,۱۱۳,۵۸۳ تتر 1 ۲۵,۳۹۶ بایننس کوین 343 ۸,۷۲۰,۱۸۰ کاردانو 1.36 ۳۴,۶۳۳ ریپل 0.76 ۱۹,۴۴۱ دوج کوین 0.21 ۵,۴۰۳  ای یو اس دی کوین 0.99 ۲۵,۳۸۳

کد خبر 618031 برچسب‌ها رمزارز اتریوم ارز دیجیتال بیت‌کوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رمزارز اتریوم ارز دیجیتال بیت کوین ارزهای دیجیتالی میلیارد دلار ارز دیجیتال ارزش بازار بیت کوین کل بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.

بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سمینار عمومی یونسکو با تأکید بر آینده آموزش دیجیتال
  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • نخستین جایگزین بیت کوین
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید