Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:10:33 GMT

سالیوان با رئیس جمهور تونس تلفنی گفتگو کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۶۹۶۷

سالیوان با رئیس جمهور تونس تلفنی گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه ای از گفتگوی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا با «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در میانه بحران سیاسی در این کشور خبر داد.

کاخ سفید در بیانیه خود مدعی شد: سالیوان در گفتگوی یک ساعته اش (با رئیس جمهور تونس) حمایت قاطع «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از مردم و دموکراسی در این کشور را بر اساس حقوق بنیادی، نهادهای استوار و تعهد به حاکمیت قانون، ابراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، این گفتگو بر نیاز مبرم به اینکه رهبران تونس خطوط بازگشت سریع به مسیر دموکراسی در این کشور را مشخص کنند، تاکید کرد.

به ادعای واشنگتن، تونس باید به سرعت دولت جدیدی را تشکیل دهد که در ابتدای امر قادر باشد وضعیت اقتصادی را ثبات بخشد و علاوه بر آن به چالش های ایجاد شده توسط همه گیری ویروس کرونا بپردازد.

سالیوان طی گفتگوی خود مدعی شد که تونسی ها نیازمند بهبود سطح زندگی و حکمرانی صادق هستند و اضافه کرد که آمریکا آماده است به تونس برای «حرکت به سمت آینده ای امن، مرفه و دموکراتیک» کمک کند.

رئیس جمهور تونس پیشتر در سخنانی گفته بود: همه در تونس و خارج آن مطمئن باشند که ما تحت حکم قانون عمل می‌کنیم.

قیس سعید در این باره افزوده بود: به منظور تضمین حقوق و آزادی‌ها و تداوم دولت تدابیر فوق العاده ای اتخاذ شده است. ما نسبت به اجرای مفاد قانون اساسی اهتمام داریم و هیچ کسی دستگیر نشده یا کسی از حقوقش محروم نشده است.

این در حالی است که وی طی دستوری مصونیت قضائی اعضای پارلمان کشورش را لغو کرده و با اعلام برعهده گیری قدرت و اختیار اجرایی، فعالیت پارلمان تونس را به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق درآورده بود.

تصمیم قیس سعید رئیس جمهور تونس به اخراج «هشام مشیشی» نخست وزیر وقت و تعلیق فعالیت پارلمان این کشور، موجی از اخراج‌ها در این کشور آفریقایی به راه انداخت.

کد خبر 5270154 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا تونس جیک سالیوان قیس سعید ایالات متحده امریکا عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی طالبان لبنان فلسطین ایران تونس ترکیه جمهوری آذربایجان آنتونی بلینکن پاکستان رئیس جمهور تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی

وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای ایرانی، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور بعنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

اعلام جزئیاتی از سفر 3 روزه رئیسی به پاکستانرئیسی به پاکستان و سریلانکا می‌رود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • بسته کمکی جدید برای تل‌آویو؛ «خیانت و فاجعه» دولت بایدن از نگاه مسلمانان آمریکا