Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:40:02 GMT

شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در کردستان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۶۹۷۳

شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در کردستان افزایش یافت

محمدابراهیم زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای سنندج و بیجار و مریوان در وضعیت قرمز، دهگلان، کامیاران و قروه در وضعیت نارنجی و دیواندره، سقز، بانه و سروآباد در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان افزایشی است و در صورت بی توجهی به رعایت دستورالعملهای بهداشتی، ورود به موجهای بعدی دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان درباره فعالیت دستگاههای اجرایی گفت: فعالیت مشاغل حساس در شهرهای قرمز استان با توجه به تاثیرگذاری آن در شیوع بیشتر بیماری با محدودیتهای جدیدی روبرو می شود.

زارعی  هر مرحله از کرونا مشمول دستورالعمل خاصی اعلام و اضافه کرد: وقتی شهری نارنجی و قرمز می‌شود بیش از بیماریابی، اعمال محدودیت‌های شدید برای کاهش گردش ویروس لازم است که این محدودیت ها بر اساس مصوبه ها و دستورهای ستاد مقابله با کرونا اعمال می شود 

وی گفت: در شهرهای قرمز دستگاههای ارائه دهنده خدمات ضروری و ماموریتهای اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام مسوول استانی می توانند نسبت به کاهش تا ۵۰ درصد کارکنان اقدام کنند ولی این کاهش نباید منجر به خللی در ارائه خدمات شود.

زارعی افزود: این وضعیت در شهرهای نارنجی تا یک سوم کارکنان است و در شهرهای با وضعیت زرد ۱۰۰ درصد کارکنان دستگاههای ارائه دهنده خدمات ضروری و ماموریتهای اساسی و مدیریت شهری و دیگر ادارات دو سوم آنان حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک و ضروری مجاز به فعالیت هستند که شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌ها است.

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: رستورانها و قهوه خانه ها بصورت پذیرایی در فضای بسته حق فعالیت ندارند و باید بیرون بر باشند و فعالیت تالارهای پذیرایی، سالنهای سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته، استخرهای سرپوشیده و باشگاههای ورزشی، شهرهای بازی و باغ وحش و نمایشگاههای عمومی و اختصاصی نیز محدود و ممنوع خواهد بود.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۹ مرداد ۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۳۵۵ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که حال ۴۶ نفر آنها وخیم و در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک‌هزار و ۳۹۸ قربانی داشته است.

برچسب‌ها کرونا مریوان کردستان محمد ابراهیم زارعی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مریوان کردستان کرونا مریوان کردستان بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روابط عمومی فرمانداری زرآباد اعلام کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و هشدار سطح قرمز هواشناسی،براساس تصمیم ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان زرآباد، مدارس این شهرستان امروز(سه شنبه) در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح به صورت غیرحضوری خواهد بود.

فعالیت مدارس شهرستان مهرستان نیز غیر حضوری می باشد.

مجیب حسنی فرماندار نیکشهر نیز گفت: بنابر تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر و با توجه به فعالیت سامانه بارشی در پیش از ظهر روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ، فعالیت مدارس شهرستان نیکشهر در تمامی مقاطع به صورت غیر حضوری اعلام می شود.

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دلگان نیز اعلام کرد: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی و مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان دلگان مدارس تمامی مقاطع در نوبت صبح و بعدظهر امروز سه شنبه مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ بصورت مجازی در بستر شاد برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد
  • تعطیلی مدارس شهرهای بلوچستان
  • شاخص کیفی ۱۲ شهر بر مدار پاکی/ هوای شهر زاهدان در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۶ فروردین‌
  • پاک‌ترین هوا سهم آسمان سنندج است / هوای زاهدان بر مدار آلودگی
  • فیلم/ وضعیت پمپ بنزین ها در شهرهای آذربایجان غربی