Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@19:08:26 GMT

قیمت طلا تا کجا بالا خواهد رفت؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۰۲۳

قیمت طلا تا کجا بالا خواهد رفت؟

دبیر اتحادیه طلا و جواهر علت اصلی افزایش قیمت سکه و طلا را نوسانات بازار ارز خواند.

به گزارش برنا؛ قیمت سکه و طلا در بازار دیروز 9 مرداد 1400 به 11 میلیون و 530 هزار تومان رسید که حدود 400 هزار تومان نسبت به روز قبل افزایش داشت. 

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در رابطه با افزایش 400 هزار تومانی قیمت سکه اظهار کرد: حدود 17 دلار افزایش قیمت انس جهانی داشتیم و در  بازارهای داخلی هم تقاضایی کمی  برای خرید است، البته نسبت به گذشته تقاضا بیشتر شده است اما علت اصلی، افزایش قیمت ارز در بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او تصریح کرد: اگر نوسانات بازار ارز کنترل شود ممکن است قیمت ها کنترل شود و کاهش هم داشته باشیم. اما اگر روند افزایشی قیمت ارز باشد بازارهای طلا و سکه را هم تحت تاثیر قرار می دهد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سکه و طلا دلار افزایش قیمت ارز دبیر اتحادیه طلا و جواهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت سکه و طلا؛ التهابی در بازار نیست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به رام شدن طلا در بازار همپای سکه، از کاهش قیمت‌ها در بازار داخل نسبت به روز گذشته (شنبه) خبر داد و تاکید کرد که خوشبختانه بازار در آرامش به سر می‌برد؛ هیچگونه التهابی در بازار نیست و به نوعی می‌توان گفت بازار رکود هم دارد.

به گزارش ایسنا، از ابتدای هفته گذشته (۱۸ فروردین ماه) همزمان با آغاز فعالیت بازار سکه و طلای داخلی به صورت کاملا رسمی و بازگشایی تمامی واحدها، ریزش در قیمت بازار سکه و تا حدودی طلا آغاز شد؛ اما با توجه به روند چشمگیر صعودی قیمت جهانی طلا، قیمت طلا همپای انواع قطعات سکه پیش نمی‌آمد و بعضا افزایشی رقم می‌خورد؛ اما تعطیلی امروز بازار‌های جهان، بر اثر کاهش نرخ ارز در داخل افزود و قیمت طلا را همچون سکه کاهش داد.

با توجه به پاسخ شب گذشته ایران به اسرائیل انتظار می‌رفت بازار سکه و طلا نیز روند افزایشی به خود بگیرد، اما این بازار نیز همچون بازار دلار کاهشی شده و خوشبختانه بازار در آرامش به سر می‌برد. در همین زمینه نادر بذرافشان - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار امروز نسبت به روز گذشته گفت: قیمت‌ها نسبت به اوج خود فاصله گرفته و با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در روز جاری و کاهش نرخ ارز در داخل، منجر به ریزش قیمت‌ها در بازار انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا شده است؛ به گونه‌ای که در آخرین معاملات امروز بازار (یکشنبه) سکه ۸۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۲۹ هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشته است.

وی افزود: خوشبختانه بازار بسیار آرام و به دور از هرگونه التهاب است؛ البته شرایط رکود همچنان بر آن حاکم است و تقاضایی برای خرید سکه و مصنوعات طلا نیست.

این مقام صنفی ضمن تاکید بر اینکه ثبات قیمت اونس جهانی طلا (با توجه به تعطیلی امروز بازار‌های جهانی) و عدم تغییر قیمت آن نسبت به روز گذشته که همچنان ۲۳۴۳ دلار است و کاهش نرخ ارز در داخل سبب شد که قیمت‌ها در بازار سکه و طلا کاهشی شود، ابراز امیدواری کرد که این روند کاهشی قیمت‌ها و ثبات، ادامه‌دار باشد.

بذرافشان در رابطه با تغییرات قیمت‌ها نسبت به روز گذشته و آخرین قیمت معاملاتی در بازار (امروز)، گفت: سکه تمام طرح جدید با ۸۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید هر قطعه سکه تمام طرح قیمت نیز در بازار امروز با بهای ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به پایان برد که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش بها داشته است. نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک ۲۰۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشته‌اند و به‌ترتیب در بازار امروز ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۱۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۴۰۰ هزار تومان کاهش، در بازار امروز، هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت حباب سکه گفت: با توجه به کاهش قیمت طلا (و البته کاهش کمتر نسبت به سکه) حباب سکه نسبت به روز گذشته کمی افزایش داشته است. در حال حاضر هر قطعه سکه هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان دارای حباب است.

دیگر خبرها

  • قیمت سکه افزایش یافت
  • تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی
  • ریزش قیمت سکه و طلا
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • بالا رفتن قیمت جوجه یکروزه در بازار/ قیمت ها را تعدیل کنید
  • کاهش قیمت سکه و طلا؛ التهابی در بازار نیست
  • عملیات ایران علیه اسرائیل قیمت نفت را بالا می‌برد
  • بازار آرام ارز پس از انتقام ایران از رژیم صهیونیستی/ عقب‌نشینی نرخ دلار در کانال‌ها
  • چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
  • حمله ایران به صهیونیست ها قیمت نفت را بالا برد