Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@10:33:48 GMT

کشف ارز قاچاق از مسافر پرواز شیراز دبی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۱۲۶

کشف ارز قاچاق از مسافر پرواز شیراز دبی

غلامرضا سالاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: مامورین پلیس فرودگاه شهید دستغیب شیراز در گیت بازرسی ترمینال پرواز‌های خارجی و حین کنترل مسافران خروجی از کشور، از مبدا شیراز به مقصد دبی طی بازرسی از یکی از مسافرین مبلغ ۷۵۷۰۰ درهم امارات را که در کیف دستی و ساک مسافرتی این مسافر جاساز شده بود کشف و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تشکیل پرونده‌ای برای بررسی موضوع در تعزیرات حکومتی استان بیان کرد: طبق دستورالعمل بانک مرکزی، خروج ارز بیش از ۵ هزار یورو و معادل آن از کشور غیرقانونی بوده و پرونده‌های متشکله در این رابطه تحت عنوان قاچاق ارز رسیدگی و متخلفان اعمال قانون می‌شوند.

سالاری تصریح کرد: طی تحقیقات انجام شده در شعبه و با توجه به گزارش ماموران، تخلف متهم محرز و شعبه رسیدگی کننده مسافر متخلف را به پرداخت جریمه نقدی به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و ضبط ارز‌های کشف شده به نفع دولت محکوم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی ارز قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۱۴ هزار مسافر در ایستگاه راه آهن شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سرپرست اداره کل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس گفت: از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین، ۲۱ قطار وارد شیراز شده و ۲۱ قطار هم از این شهر خارج شده است و در این مدت زمانی بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ مسافر در ایستگاه راه‌آهن و قطار‌های شیراز از جابه‌جا شده اند.
محمدعلی مصلحی‌فر افزود: در مجموع ۷ هزار و ۴۴۴ مسافر از طریق قطار به شیراز وارد شده و ۷ هزار و ۴۶۲ نفر هم با این وسیله نقلیه شیراز را به مقصد شهر‌های دیگر ترک کرده‌اند.
وی با بیان اینکه امسال اقدامات فرهنگی زیادی در قطار‌های نوروزی انجام شده است، گفت: راه اندازی «قطار فرهنگ» با هدف امانت کتاب به مسافران در قطار‌ها یکی از مهم‌ترین این طرح هاست.
وی درباره این طرح گفت: در مرکز فرهنگی ایستگاه راه‌آهن شیراز، محلی قرار دارد که به مسافران کتاب امانت داده می‌شود و مسافران می‌توانند با پرداخت پول، کتاب را خریداری کنند و در مقصد، کتاب را به ایستگاه تحویل داده و وجه آن را دریافت کنند.
استقبال از مسافران نخستین قطار نوروزی با اهدای شاخه گل، بدرقه نخستین قطار خروجی به مشهد مقدس توسط خادمین آستان حضرت شاهچراغ (ع)، ایجاد غرفه صنایع دستی، برنامه تئاتر حاجی فیروز و عمو نوروز در ایستگاه برای مسافران نوروزی ، برپایی سفره هفت سین در ایستگاه راه‌آهن و  پذیرایی افطاری ساده برای مسافران قطار از دیگر اقدامات فرهنگی شرکت راه‌آهن در ایام نوروز  است.

دیگر خبرها

  • رشد ۲ درصدی پرواز و مسافر از فرودگاه های کشور
  • رشد ۲ درصدی پرواز و مسافر از فرودگاه‌های کشور
  • کشف ۲۹هزار لیتر سوخت قاچاق درمحور بندرعباس - میناب
  • جابجایی بیش از ۱۴ هزار مسافر در ایستگاه راه آهن شیراز
  • کشف ۲۵ تن خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز
  • سیستان و بلوچستان میزبان بیش از ۲ هزار نفر مسافر ورودی نوروزی در ۲ روز شد
  • رکورد پروازهای مسافری فرودگاه خارگ شکسته شد
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهار شنبه ۸ فروردین
  • افزایش پذیرش مسافر در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • کامیون حامل ۲۵ تن شکر قاچاق در لرستان متوقف شد