Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@08:00:13 GMT

سریالی درباره داستان واقعی یک پزشک قاتل!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۱۳۳

سریالی درباره داستان واقعی یک پزشک قاتل!

اگر از طرفداران سریال‌های پزشکی باشید احتمالا خیال می‌کنید اغلب پزشکان همچون دکتر گریگوری هاوس در سریال «هاوس» (House) یا شان مورفی در سریال «دکتر خوب» (The Good Doctor) بسیار مهربان و در کار خود متعهد هستند اما تماشای سریال «دکتر مرگ» (Dr. Death) این نگاه غالب شما را تغییر خواهد داد!

 الجزیره در گزارشی درباره سریال «دکتر مرگ»، به داستان این سریال اشاره کرده و آورده است، این سریال درباره پزشکی به نام کریستوفر دونتچ است که بیماران خود را دچار صدمات جبران ناپذیری ساخته است؛ اما تفاوت آن با دیگر سریال ها در این است که این داستان یک ماجرای واقعی است که تنها چند سال قبل تر به وقوع پیوسته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سریال هشت قسمتی بعضی از جنایت‌های دکتر جراحی که در تگزاس کار می‌کرد را روایت می‌کند. دونتچ، پزشک جراحی بود که یا بیمارانش را می کشت و یا پس از عمل جراحی آنان را در وضعی بدتر از قبل قرار می‌داد. او مصمم بود که حال بیمارانش را بدتر کند! اما این پزشک زیر بار این جنایت‌ها نمی‌رفت و پرسنل بیمارستان، پرستاران و یا متخصصان بیهوشی را عامل وخامت حال بیمارانش معرفی می‌کرد.

از میان ۳۷ بیماری که در طول دو سال توسط این پزشک تحت عمل جراحی قرار گرفتند، ۳۳ نفر دچار جراحاتی جبران ناپذیر شدند. برخی از این بیماران که دچار کمر درد بودن بعد از عمل جراحی به کلی فلج شده و برخی به علت قطع شدن تارهای صوتی شان توسط این پزشک توانایی صحبت کردن را از دست دادند. حتی دوست دوران کودکی‌ این پزشک که برای انجام عملی در ستون فقرات به او مراجعه کرده بود نیز بعد از عمل فلج شد.

سریال «دکتر مرگ» برای کشف علت جنایات این پزشک به گذشته این پزشک بازمی‌گردد؛ دوران دبیرستان و سپس دانشجویی او. دکتر دونتچ دانشجویی نمونه و کوشا بود. او ساعت‌ها درباره سلول‌های سرطانی و بنیادی تحقیق کرده بود. این تلاش‌ها سب شده بود تا او را به راحتی در بیمارستان‌ها بپذیرند اما طولی نکشید که همکارانش متوجه شدند او فقط روی کاغذ پزشک خوبی است و هنگام عمل‌های حراجی خسارت‌های جبران ناپذیری را به بار می‌آورد. اما او این را نمی‌پذیرفت و دست از آسیب رساندن به بیمارهایش برنمی‌داشت تا اینکه همکارانش تشخیص دادند که او یک روانپریش است و با معرفی و شکایت از او، این جراح را روانه زندان کردند. اما این کار برای آن‌ها آسان نبود زیرا جراح خاطی زیر بار نمی‌رفت و خودش را بیگناه جلوه می‌داد. حتی در طول مدتی که دو پزشک دیگر سعی در اثبات جرائم او داشتند، دکتر دونتچ به چند بیمارستان رفت و چند بیمار دیگر را هم از کار افتاده و مجروح کرد.

پس از مدتی و با ادامه تلاش پزشکان برای لغو مجوز پزشکی کریستوفر دونتچ، با ارائه مدارک مورد نیاز یکی از عمل‌های جراحی او اقدام به قتل محسوب شده و مجوز پزشکی‌اش در سال ۲۰۱۳ به تعلیق درآمد و پس از چند ماه باطل شد.

پس از آن زندگی این جراح روبه وخامت گذاشت و به مصرف الکل و مواد مخدر روی آورد. سرانجام در سال ۲۰۱۷ و پس از آنکه به فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، تقریبا ۴۰ نفر را مجروح کرده و یا به قتل رسانده بود، به حبس ابد محکوم شد.

جاشوا جکسون ـ بازیگر آمریکایی ـ  ایفاگر نقش اصلی این سریال است؛ الک بالدوین و کریستین اسلیتر نیز نقش دو پزشکی را ایفا می کنند که در پی محکوم کردن همکار قاتلشان بودند. در سایت (IMDb) سریال «دکتر مرگ» امتیاز ۷.۹ از ۱۰ را به دست آورده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دکتر مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده ماجرای دردناک مرگ دکتر «پرستو بخشی»

زی‌سان: شاید برای ما باور نکردنی باشد، پذیرفتنتی نباشد و عجیب باشد، اما خودکشی تلخ یک متخصص قلب در استان لرستان در روز‌های ابتدایی سال جامعه پزشکی کشور را تکان داد. روایت‌های تلخ و دردناکی از پشت پرده مرگ پرستو بخشی پزشک جوان متخصص بیماری‌های قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی لرستان منتشر شده است، روایت مراجع رسمی در این باره تناقض دارد، اما به نظر می‌رسد روایت همکاران این پزشک در شبکه‌های اجتماعی درباره مرگ خودخواسته او پذیرفته شده است. ماجرایی که تکمیل کننده اتفاقات بسیار نگران کننده در جامعه پزشکی کشور است.  

به گزارش زی‌سان: دو روز پیش در شبکه‌های اجتماعی خبر درگذشت «پرستو بخشی» پزشک متولد سال ۶۸ به صورت گسترده انتشار یافت. بسیاری از کاربران درگذشت این پزشک را ناشی از «خودکشی» دانستند. جزییات تکاندهنده‌ای نیز در این باره منتشر شد. ادعا شده بود که این اتفاق پس از برخورد نامناسب و غیرقابل قبول دو تن از پزشکان بانفوذ با «پرستو بخشی» رخ داده است.  

یکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی که پزشک هم هست درباره این ماجرا نوشته است: «طی سه سال پدر و مادرش را از دست داده بود. بدون درک شرایطش او را برای طرح اجباری فرستادند کیلومتر‌ها دورتر تا از زندگی منزجرش کنند. آخر سر هم تبعیدش کردند به شهرستانی دورافتاده.»

کاربران زیادی در این باره اظهار نظر کرده‌اند و از وضعیت موجود جامعه پزشکی نگرانند. کاربری نوشته است: «یبار همکارم تو پانسیون طرح بهم گفت دیشب که نبودی و تنها بودم داشتم فکر میکردم به روش x خودم رو بکشم. گفتم اتفاقا منم تو شیفت قبلی رفتم سر ترالی و فکر کردم میتونم با دارو y تمومش کنم. خلاصه که خیلیامون تو این سیستم به مو رسیدیم و یه هول دیگه جا داشتیم که پاره بشیم.»

کاربر دیگری معتقد است: «هیچکس به خاطر انتخاب هیچ مسیری نباید رنجی فراتر از ظرفیتش رو تحمل کنه متاسفم برای افرادیکه باعث چنین اتفاقی شدند.»

فرد دیگری نوشته است: «دارن سرمایه‌های انسانی ایران هم مثل منابع طبیعیش هر روز از بین می‌برند! چرا دلشون نمی‌سوزه؟»

بسیاری از پزشکان از وضعیت اسفبار جامعه پزشکی کشور نوشته‌اند، از وضعیت اقتصادی نامناسب خود گلایه دارند. کاربری نوشته است: « عده ای باعث شکاف ِ بین مردم و کادر درمان شدن، والا بقرآن بیمارستان بمن ماهی ده و دویست میده تازه جلو حسابم بسته هستش و حدود یه ساله نتونستم حقوقمو بگیرم اونوقت هرکی میاد بیمارستان فکرمیکنه ما‌ها درآمد‌های میلیاردی داریم.»

فشار به کادر درمان جوان بسیار زیاد است و در ماه‌های اخیر گزارش‌های تکان دهنده‌ای از خودکشی رزیدنت‌ها منتشر شده است. فشار کار تحقیر و پرداخت نکردن حق و حقوق و ... بسیاری عوامل دیگر شرایط کار برای پزشکان را دشوار کرده است.همین عوامل باعث شده است میزان مهاجرت پزشکان به شکل چشمگیری افزایش باید. 

تناقض در روایت رسمی از مرگ «پرستو بخشی»؛ پشت پرده ماجرا چیست؟ 

اما ماجرای مرگ پرستو بخشی مورد توجه مقامات رسمی و دولتی هم قرار گرفته است. 

یوسف رضا جهانی مدیر شبکه بهداشت شهرستان دلفان در این باره اظهار کرد: «مرحومه دکتر «پرستو بخشی» پزشک متخصص قلب متولد ۱۳۶۸ به تازگی از تهران به بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد منتقل شده بود.»

او افزود: «این مرحومه با رضایت خود بیمارستان ابن سینا دلفان را انتخاب و چهار روز پیش در این مرکز درمانی مشغول کار می‌شود. شب گذشته حدود ساعت ۲۲/۳۰ دقیقه سوپروایزر بیمارستان با ایشان تماس گرفته ولی تماس‌های مکرر و بی پاسخ موجب نگرانی می‌شود، تعدادی از پرسنل به درب منزل مسکونی وی در محوطه بیمارستان مراجعه می‌کنند که جوابی دریافت نمی‌کنند، در نهایت وارد ساختمان شده و در بالکن با جسد بی جان دکتر بخشی مواجه می‌شوند.»

جهانی با تسلیت مرگ ناگهانی این پزشک متخصص به جامعه پزشکی و خانواده او تاکید کرد: «هنوز علت مرگ ناگهانی این پزشک متخصص مشخص نیست و از طریق پزشکی قانونی علت مرگ در دست بررسی است.» 

در همین رابطه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در خصوص درگذشت این پزشک متخصص توضیحاتی را مطرح کرد. در این بیانیه آمده است: «در گذشت خانم دکتر پرستو بخشی، پزشک متخصص رشته بیماری‌های قلب و عروق، جامعه پزشکی و عموم همشهریان و علی الخصوص مجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان را اندوهگین نمود که اینجانب و اعضای محترم هیات رئیسه دانشگاه، درگذشت این طبیب حاذق را به خانواده محترم ایشان، جامعه پزشکی و مردم استان لرستان تسلیت عرض نموده می‌نماییم.

جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رساند:

خانم دکتر بخشی در آبان ماه سال ۱۴۰۱ جهت انجام تعهدات دوره تخصص به استان لرستان معرفی گردید که به دلیل مشکلات شخصی و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تعدیل شرایط ایشان، پس از یکسال به استان مراجعه نمودند؛ لذا به منظور رفاه حال نامبرده و تسکینی بر شرایط ایشان و امکان رفت و آمد از طریق فرودگاه به استان تهران، محل خدمت ایشان در پایان آبان ماه سال ۱۴۰۲ در مرکز استان (مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی) تعیین گردید. پس از سپری نمودن چند ماه از تعهدات و الزام به حضور ایشان طبق دستور العمل‌های وزارت متبوع در مراکز درمانی و عدم تمایل ایشان به حضور مستمر در مرکز استان، درخواست جابه جایی به شهرستان با ضریب محرومیت پایین‌تر به منظور کوتاه شدن دوره تعهدات خود را داشتند.

نامبرده حسب تمایل و درخواست شخصی و با توجه به نیاز مبرم شهرستان دلفان، به منظور ادامه تعهدات در پایان اسفند ماه به شهرستان مذکور که از شهرستان‌های نیمه برخوردار و با کمترین ضریب خدمتی و دارای تجهیزات لازم و امکان نزدیکی به فرودگاه شهرستان‌های خرم آباد و کرمانشاه، معرفی و در منازل سازمانی بیمارستان اسکان گردید. لازم به ذکر است موضوع فوت ایشان در دست بررسی است و پس از اعلام رسمی پزشکی قانونی، در اسرع وقت به اطلاع عموم رسانیده خواهد شد.».

اما امروز علی سلحشور سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی ایران در پی درگذشت دکتر پرستو بخشی در مطلبی با عنوان «این حجم از افسردگی میان جوان پزشکان بی‌سابقه است!» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام روایت متفاوتی از توضیحات مقامات دولتی مطرح کرد.  

این مقام سازمان پزشکی نوشت: «خانم دکتر بخشی پس از دو ترومای بزرگ (از دست دادن پدر و مادر) و با یک سال تاخیر طرح خود را آغاز کردند. وزارت بهداشت کمکی به جابجایی محل طرح ایشان نکردند (ایشان در لیست سیاه وزارتخانه بودند). یک تن از اساتید داخلی (گوارش) بیمارستان رحیمی خرم‌آباد هم نهایت بی‌انصافی، توهین و تحقیر را در حق ایشان انجام دادند. حقوق ایشان و متخصص دیگر قلب طرحی را نصف پرداخت کردند! به دلیل اینکه مسوول آموزش بیمارستان رحیمی نامه‌ای به ریاست بیمارستان نوشته بودند و در آخر این اتفاق ناگوار و فاجعه رخ می‌دهد.»

همچنین محمدرضا اسدی عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ نیز در توضیحاتی گفته است: «شاید تنها با پیگیری علل خودکشی مرحوم خانم دکتر پرستو بخشی بتوان جلوی دومینوی فاجعه‌بار خودکشی پزشکان و دستیاران که با بی‌توجهی یا سوءمدیریت برخی مسوولان، نظام سلامت کشور را با تهدید جدی مواجه کرده، گرفت تا مانع خودکشی بعدی شد. قطعا عوامل انسانی دخیل در این امر قابل شناسایی و مجازات هستند.»

اما طبق معمول مقامات وزارت بهداشت درباره این حادثه تلخ سکوت کرده‌اند.

tags # اخبار پزشکی ، خودکشی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • پخش قسمت‌های پخش شده «جومونگ ۳: جا میونگ گو» از شبکه تماشا
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • بررسی مرگ ناگهانی خانم دکتر جوان از پنج منظر
  • خدمت رسانی به بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان نی ریز
  • «کاوه» داستان قسمت آخر زیرخاکی ۴ را لو داد!
  • پشت پرده ماجرای دردناک مرگ دکتر «پرستو بخشی»
  • جزئیات مرگ پرستو بخشی، متخصص قلب
  • ماجرای مرگ ناگهانی دکتر پرستو بخشی چه بود؟
  • بهترین فیلم‌های ژاپنی سال 2024 تا امروز (+عکس)