Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@05:19:45 GMT

اردبیل در آستانه تبدیل به قطب معدنی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۲۰۸

معدن مس صاحب دیوان در استان اردبیل، در حال تبدیل شدن به قطب معدنی و صنعتی استان است. این معدن که در سال 1396 توسط سهامداران جدید از جمله شرکت بورسی باما خریداری گردیده، شاهد تحول اساسی و آغاز انجام اکتشافات سیستماتیک بوده است. انجام بیش از 60 هزار متر حفاری در سه سال اخیر در این محدوده معدنی، یکی از دستاوردهای مهم این شرکت بوده که یک رکورد در کشور به شمار می رود و منجر به کشف ذخیره مناسبی گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفاری تا عمق بیش از 1000 متر یک رکورد در کشور محسوب می گردد. محمدخانی، مدیرعامل شرکت در تشریح اقدامات اکتشافی تاکید می کند که  پی جویی، ژئوشیمی، ژئو فیزیک، ترانشه، حفاری های عمیق با هدف شناسایی عمق ماده معدنی و حفاری های کم عمق با هدف تخمین ذخیره صورت گرفته و لاگ و نمونه گیری مغزه ها به صورت سیستماتیک انجام شده است. وی افزود که اکتشافات در این محدوده براساس استانداردهای بین المللی NI43-101  و با استفاده از مجرب ترین کارشناسان و متخصصان داخلی انجام شده است. وی از تجهیز بیش از 15 دستگاه ماشین آلات معدنی خبر داد و افزود که برنامه شرکت در فاز اول تجهیز تا 100 دستگاه ماشین آلات معدنی است.

وی در پاسخ به ذخیره این معدن، اظهار داشت که براساس مدلسازی اکتشافات صورت گرفته که حدود 60 درصد اکتشافات را شامل می شود، بیش از 167 میلیون تن متوسط عیار 0.49 هم ارز مس کشف شده است که شرکت برنامه تداوم اکتشافات به میزان 100 هزار متر حفاری دیگر طی 5 سال آینده را در دستور کار دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت اشتغال این معدن با بیان اینکه در حال حاضر 100 نفر نیروی انسانی در این شرکت مشغول به کار هستند، از درخواست گواهی کشف خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با اخذ گواهی کشف و اخذ پروانه بهرداری در فاز اول بیش از 300 نفر در این شرکت مشغول به کار شوند.

محمدخانی در توضیح اقدامات صورت گرفته در بخش استخراج، اظهار داشت که مجوز منابع طبیعی برای پپت معدن اخذ گردیده و همزمان باطله برداری برای برداشت اولیه آغاز گردیده است که خوشبختانه عمق ماده معدنی در 7 تا 25 متری است و باطله برداری کمتر از 2 میلیون تن است. وی افزود که ساخت جاده های دسترسی و پل ها در حال انجام است و مجوزات آب و برق و مخابرات انجام پذیرفته و در دست اجرا است و کلیه زیرساخت ها توسط شرکت در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت سرزمین جلگه های آسمانی، در خصوص فرآوری ماده معدنی، اظهار داشت که هدف شرکت، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بالا در کشور است. برای این منظور سه فاز کارخانه طراحی کرده ایم و همچنین یک فاز پایلوت ساخته شده است و در مرحله تست سرد است و امیدواریم تا پایان تابستان در معدن نصب گردد. ساخت فاز اول به ظرفیت یک میلیون تن خوراک آغاز گردیده است  و دو فاز دیگر با ظرفیت هر یک 7 میلیون تن در دست ساخت است که جمعا به سرمایه گذاری حدود 200 میلیون دلاری نیاز است. وی در خصوص نحوه تامین مالی نیز ابراز داشت که منابع این سرمایه گذاری از محل عرضه اولیه شرکت های همگروه در بازار سرمایه تامین خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال رفع موانع تولید، موانع تولید در حوزه معدن و صنایع معدنی برداشته شود تا اشتغالزایی بیشتر، پیشرفت منطقه و کشور، خلق ارزش افزوده بالاتر و جلوگیری از خام فروشی در کنار کسب درآمد ارزی مناسب عاید کشور شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جاده خوراک سرمایه گذاری معدن منابع طبیعی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و ۳۲۹ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شده است.

سید حجت مدنی ۵ اردیبهشت گفت: تاکنون شش هزار و ۱۳۳دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۰۴ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر منطقه اردبیل افزود: از مزیت‌های استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، آلایندگی کمتر نسبت به سوخت بنزین و همچنین کاهش هزینه سوخت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی و مهم در سوق دادن صنعت خودرو سازی به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز این است که فرایند تولید گاز نسبت به بنزین آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به تولید بنزین در سطح کشور دارد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر