Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مشاور رئیس امارات در امور دیپلماتیک به اظهارات رئیس برکنار شده پارلمان تونس مبنی بر دست داشتن امارات در اتفاقات اخیر تونس واکنش نشان داد.
به گزارش آریا، اظهارات «راشد الغنوشی» رئیس برکنار شده پارلمان تونس مبنی بر دست داشتن امارات در اتفاقات اخیر تونس با واکنش ابوظبی روبه‌رو شد.
«انور قرقاش» مشاور رئیس امارات در امور دیپلماتیک در صفحه توییتر خود نوشت: از گفت وگوی آقای راشد الغنوشی با روزنامه انگلیسی تایمز و اتهامات وی به امارات تعجب نکردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به آوردن نام امارات از سوی برخی طرف‌ها برای توجیه قصور داخلی و ساختاری عادت کرده‌ایم. توصیه من به وی این است که رویدادهای کشورش را از بعد داخلی بررسی کند که دقیق‌تر و شاید مفیدتر خواهد بود.
الغنوشی به روزنامه تایمز انگلیس گفت که امارات مصمم به نابودی «بهار عربی» است که با سرنگونی «زین العابدین بن علی» در سال 2011 آغاز شد.
راشد الغنوشی افزود: «امارات اسلام سیاسی را تهدیدی برای قدرت و نفوذ خود در منطقه می‌داند و وظیفه خود می‌داند که بهار عربی را از همان‌جایی که آغاز شد، یعنی تونس به نابودی بکشاند».
شامگاه یکشنبه سوم مرداد پس از نشست اضطراری «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس با برخی از مقامات بلندپایه این کشور، دفتر ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای اعلام کرد که سعید تصمیم گرفته اداره امور کابینه را خود برعهده بگیرد و ضمن تعلیق فعالیت پارلمان تونس، مصونیت سیاسی نمایندگان را نیز لغو کرده است. وی در بیانیه خود این تصمیمات را مطابق با اصل 80 قانون اساسی تونس خواند.
تصمیم رئیس‌جمهور تونس یک روز پس از اعتراضات مردمی علیه دولت و حزب «النهضه» که بزرگترین حزب پارلمانی این کشور محسوب می‌شود، اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکنش امارات تونس پارلمان تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات

آفتاب‌‌نیوز :

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان» وزیر امور خارجه امارات روز پنجشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.

طبق گزارش خبرگزاری امارات، محور رایزنی ۲ وزیر رسیدگی به «تحولات خطرناک» اخیر در منطقه و پیامدهای آن بر صلح و امنیت منطقه‌ای بوده است.

وزیر خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل و دیدار با همتایان و دیگر مقام‌های بین‌المللی، هم‌اکنون در نیویورک حضور دارد.

در این گفت‌گو، وزیر خارجه امارات خواستار «خویشتن‌داری حداکثری و تلاش برای جلوگیری از چرخه تنش در منطقه» شده است.

او تاکید کرد :دیپلماسی و گفت‌وگو تنها مسیرهای حل‌وفصل تنازعات و تضمین امنیت ‌ ثبات منطقه است.

این گفت‌وگو در حالی انجام گرفته که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

در میانه تهدیدات رژیم صهیونیستی، ایران تاکید کرده به هرگونه ماجراجویی تل‌آویو پاسخ «فوری و حداکثری» خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کنایه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ترقه بازی امروز در اصفهان
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • تیم واکنش سریع آبفا به مناطق سیل زده جنوب کرمان اعزام شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور