Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید محمد ناظم‌رضوی از ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری سمنان در سال ۱۳۹۶ منتخب اعضای شورای شهر سمنان شد و  در روزهایی که به احتمال فراوان آخرین روزهای تکیه او بر صندلی شهرداری سمنان است، رو در رو با خبرنگاران ایرنا نشست و پاسخ گوی سئوالات آنان در زمینه عملکرد خود شد. این گفت و گو که سه ساعت به طول انجامید با توجه به حجم بالای مطالب در ۲بخش منتشر می شود و در زیر بخش اول آن را می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین موضوع مورد بحث در این گفت و گو موضوع کاروانسرای شاه عباسی شهر سمنان بود که بحث داغ ماه های اخیر مردم در فضای مجازی است و شهردار در این زمینه گفت:  ۷۰ درصد ساختمان دادگاه انقلاب در طرح راست گرد خیابان سعدی به بلوار قدس است و سند جدا دارد و بخشی از ساختمان اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان نیز در طرح تعریض بلوار قدس قرار دارد.

وی افزود: پیش‌نویس اولیه توافق واگذاری بهره‌برداری ساختمان اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان به شهرداری نیز انجام شده است.

شهردار سمنان گفت: علت تاخیر در واگذاری این ساختمان‌ها، مفاد قانونی است زیرا هر ساختمان دولتی برای توافق با هر دستگاهی باید با وزارت اقتصاد و دارایی هماهنگی داشته باشد.

ناظم‌رضوی تاکید کرد: در چند ماه گذشته شورای نظارتی استان با هماهنگی استاندار، واگذاری ملک به شهرداری را ازنظر قانونی تایید کرد.

وی افزود: چهاردیواری بنای کاروانسرای شاه عباسی با زیربنای سه هزار متر مربع، در مالکیت میراث فرهنگی است و چون بهره‌برداری آن تاکنون زندان بود، به صورت مستقیم بهره‌برداری از دولت به شهرداری واگذار می‌شود.

شهردار سمنان گفت: در باقی فضای کاروانسرا نیز بعد از آزادسازی، عملیات محوطه سازی و تخریب بناهای زاید صورت می‌گیرد.

ناظم‌رضوی بیان کرد: از ابتدا که حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه دستور واگذاری بهره‌برداری کاروانسرا به شهرداری سمنان را صادر کرد، نیروهای شهرداری در این بنا مستقر شدند و مشغول کار هستند.

وی افزود: فضای داخلی کاروانسرا با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی در حال بازپیرایی است.

کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در گذشته یکی از املاک سازمان زندان‌های کشور بود که تا خرداد ۹۹ به عنوان زندان استفاده می‌شد و آزادسازی آن از مطالبات ویژه مردم سمنان به شمار می رفت. اکنون زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شده است. در دومین روز از بهمن ٩٩، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در سفر به استان سمنان حکم آزادی این کاروانسرا و واگذاری بهره‌برداری آن به شهرداری سمنان را صادر کرد.

چالش ها و مزایای پیاده راه امام خمینی(ره) سمنان

شهردار سمنان گفت: طرح پیاده‌راه سازی خیابان امام خمینی (ره) با تمام چالش‌هایی که وجود داشت در نهایت عملیاتی شد.

ناظم‌رضوی بیان کرد: این طرح، از مهمترین طرح‌های شهرداری بود که از حدود سه سال پیش از نظر مسائل مربوط به سیما و منظر و مهندسی ترافیک مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های گذشته نشان می‌داد خیابان امام خمینی (ره) با توجه به حجم بالای تردد عابران پیاده، ایمنی لازم برای تردد آنان را ندارد و از طرفی به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، می‌تواند نقش گردشگری خود را پررنگ‌تر در شهر سمنان ایفا کند.

شهردار سمنان گفت: در ستاد بازآفرینی شهرستان سمنان اقدام های زیرساختی مانند ساماندهی لوله‌های آب شرب و مسیر فاضلاب، نوسازی کابل‌های برق و فیبر نوری، آبیاری فضای سبز بررسی و در ۲ سال گذشته حفاری‌های لازم توسط شهرداری سمنان انجام شد.

ناظم‌رضوی بیان کرد: اساسی‌ترین کارهایی که در حوزه پیاده راه سازی در کشور انجام می‌شود، در خیابان امام (ره) سمنان اجرا شد که احتمال نیاز به حفاری مجدد در آینده به حداقل برسد.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز اقداماتی مانند برچیدن آسفالت و اجرای سنگفرش آغاز شد و تا پایان خرداد اصل کار به اتمام رسید.

شهردار سمنان گفت: کارهای فرعی مانند مبلمان، روشنایی و نورپردازی، فضای سبز، محل عبور نابینایان نیز ساماندهی و با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.

ناظم‌رضوی بیان کرد: بازارچه های محلی برای عرصه محصولات باغی و زراعتی در حال پیش بینی است که این صنوف در خیابان امام(ره) متمرکز شوند.

وی با اشاره به اینکه تهیه خودرو برقی برای این خیابان پیش بینی شد گفت: طی نشست‌های متعدد، نمایندگان هیات امنا و کسبه بازار با امضای طومار از طرح پیاده‌راه امام خمینی (ره) حمایت کردند و درخواست‌هایی مانند ممنوعیت تردد موتور سیکلت و ساماندهی امکان حمل و تخلیه بار را مطرح کردند.

ناظم‌رضوی بیان کرد: اقدام هایی مانند ایجاد سرویس بهداشتی، مرمت واحدهای تاریخی مجاور به منظور ایجاد فضای پذیرایی، ایجاد ایستگاه پلیس، اتصال بهتر بازار بالا و بازار پایین و اتصال بهتر پیاده‌راه امام(ره) با امامزاده یحیی (ع) باید به مرور انجام شود.

برنامه پنج ساله سازمان شهرداری‌ها ضامن تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرداری

شهردار سمنان گفت: سازمان شهرداری‌ها در برنامه‌ای تحت عنوان برنامه پنج ساله برای شهرداری‌ها که در شورای اسلامی شهر سمنان نیز تصویب شد، چارچوب حرکت شهرداری‌ها و چشم انداز شهری را ترسیم کرد.

ناظم‌رضوی بیان کرد: برنامه کاری دقیق شهرداری‌ها بر اساس شاخص و مولفه‌هایی به صورت نمادهای کمی و کیفی تعیین شد و امید است در دوران مدیریت آینده شهر سمنان، بر اساس همین برنامه و التزام همکاران در شهرداری به طرح‌هایی که در دوره مدیریت پنجم آغاز شد به اتمام برسد.

وی افزود: در ۹۰ درصد بناهای تاریخی اکنون همکاران شهرداری مشغول کار هستند و باید کار را به اتمام برسانند.

شهردار سمنان گفت: نظارت دانشگاه سمنان و ورود بخش خصوص در بازسازی ابنیه تاریخی  نیز موجب پیشرفت خوب طرح‌های گردشگری شده است.

ناظم‌رضوی بیان کرد: بسیاری از طرح‌هایی که در این دوره از مدیریت شهری اجرا شد، سختی‌های زیادی به ویژه در مراحل اخذ مجوز و نشست‌های اولیه به همراه داشت.

وی افزود:علاوه بر این،در چهار سال گذشته سخت‌ترین شرایط مالی برای شهرداری‌ها وجود داشت و این طرح‌ها با خون دل و سختی زیاد پیش رفت.

ناظم‌رضوی گفت: تلاش بر این بود اجرای طرح‌هایی که در صورت تاخیر خسارت بیشتری در آینده متحمل می‌شدند تسریع شود و بازپیرایی فضاهای فرهنگی رو به تخریبی که تخریب بیشتر آنان ممکن بود فرصت جبران در آینده دست ندهد آغاز شد.

شهردار سمنان با اشاره به اینکه هر بنایی که میراث فرهنگی است، تنها مربوط به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نمی‌شود گفت: شهر سمنان موقعیت ممتاز گردشگری در سطح ملی دارد که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه پایدار شهری و حضور  گردشگران شود.

برچسب‌ها شهرداری سمنان گردشگری سید ابراهیم رییسی کاروانسرای شاه عباسی میراث فرهنگی سید محمد ناظم رضوی قوه قضاییه دادگستری سمنان دادگستری کل استان سمنان استانداری سمنان اداره کل زندان های استان سمنان بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان گردشگری سید ابراهیم رییسی شهرداری سمنان گردشگری سید ابراهیم رییسی کاروانسرای شاه عباسی میراث فرهنگی قوه قضاییه دادگستری سمنان دادگستری کل استان سمنان استانداری سمنان اداره کل زندان های استان سمنان بنای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

 نرجس نیازمند،عضو شورای شهر قم در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ۱۳ بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضا‌های بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

منبع:تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • لزوم اصلاح سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در سمنان
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی