Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@13:34:33 GMT

برگزاری آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی در ۱۵ مرداد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۳۶۹

برگزاری آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی در ۱۵ مرداد

بنابر اعلام معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم آموزش متوسطه (دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای)، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۵ مرداد ماه در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانش آموزانی که در آزمون وردی ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند مطابق دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی که قبلاً به تمامی مدارس کشور ابلاغ شده است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در این آزمون شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضوابط شرکت در آزمون ورودی، کارت ورود به جلسه و آدرس محل آزمون از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است، داوطلبان باید به ۱۰۰ سوال آزمون در مدت ۱۲۰ دقیقه پاسخ دهند. سوالات آزمون از کتاب‌های درسی آموزش قرآن و پیام‌های آسمان، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی (جغرافیا، تاریخ، مدنی)، زبان انگلیسی، علوم تجربی و ریاضی پایه نهم سال تحصیلی ١۴٠٠-١٣٩٩ طرح می‌شود.

مطابق ضوابط مندرج در دستورالعمل ثبت نام آزمون، پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی، بر اساس میانگین نمره کل آزمون ورودی و معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم به نسبت مساوی؛ (۵۰% نمره آزمون ورودی و ٪۵۰ معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم) خواهد بود. شرط محاسبه ۵۰٪ معدل کتبی، برای پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی، داشتن حداقل معدل کتبی ١٧، ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد ماه پایه نهم بدون اعمال نمرات تکوینی) در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ است.

در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۵٨ هزار دانش آموز در سراسر کشور در پایه دهم در ۷۵۶ دبیرستان نمونه دولتی، از طریق برگزاری آزمون ورودی، پذیرفته خواهند شد.

کد خبر 511333

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زمان برگزاری آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی وزارت آموزش و پرورش جزئیات آزمون های مدارس نمونه دولتی شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی آزمون مدارس نمونه دولتی دبیرستان های نمونه دولتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نمونه دولتی آزمون ورودی معدل کتبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است، گفت: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ۱۴۰۳ منتشر و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان‌ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می‌کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می‌کنیم به این صورت که دفترچه‌های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می‌شود و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

کد خبر 747779

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • آمادگی دستگاههای اجرایی پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • آمادگی دستگاههای اجرای پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان