Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@08:39:12 GMT

اتهام دادگاه آمریکایی علیه یک ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۴۳۱

اتهام دادگاه آمریکایی علیه یک ایرانی

به گزارش تابناک به نقل از یاهو نیوز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که دادگاهی در این کشور یک فرد ایرانی الاصل را به آن چه تلاش برای صادرات غیرقانونی لوازم آزمایشگاهی به ایران عنوان شده، متهم کرده است.

 بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، دادگاهی در واشنگتن روز شنبه یک شهروند ایرانی ساکن کانادا را به تلاش برای خرید و صادرات غیرقانونی لوازم آزمایشگاهی از ایالات متحده به ایران متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، هیات منصفه ویژه یک دادگاه فدرال در واشنگتن، رضا سرهنگ پور کفرانی ٤٦ ساله، معروف به رضا سرهنگ را که ساکن مونترال کاناداست به توطئه، پولشویی، نقض یک قانون مربوط به صادرات کالاهای آمریکایی و عدم ارائه اطلاعات مربوط به صادرات متهم کرده است.

بنابر ادعای این دادگاه، رضا سرهنگ پور به همراه یک فرد دیگر در نوامبر ٢٠١٥ رایزنی ها با یک شرکت آمریکایی با هدف خرید لوازم آزمایشگاهی و صادرات آن به کانادا از طریق شرکتی به نام پرولایف گلوبال که متعلق به هر دوی آنها بوده است را آغاز کردند.

آنها سپس تلاش کرده اند بدون مجوزهای لازم از سوی نهادهای مربوطه آمریکایی، این لوازم آزمایشگاهی را ابتدا به کانادا و از آنجا به امارات متحده عربی و سپس ایران منتقل کنند.

بنابر این گزارش، اگر این اتهامات ثابت شود، این فرد ایرانی الاصل به جرم توطئه و عدم ارائه اطلاعات مربوط به صادرات به حبس تا پنج سال محکوم خواهد شد و مجازات مربوط به پولشویی نیز حداکثر ٢٠ سال حبس خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی وزارت دادگستری آمریکا واشنگتن المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی لوازم آزمایشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده نیرو‌های اصفهانی در جزیره ابوموسی گفت: در سال ۶۷ پس از حمله آمریکا به ناو‌های سهند وسبلان، پاسداران سپاه انقلاب اسلامی با هشت قایق به نیرو‌های آمریکایی حمله و ضربات سهمگینی به نظامیان آمریکایی وارد کردند.


نادعلی براتی افزود: نیرو‌های ایرانی در حالی که فقط سلاح‌های ساده‌ای مثل ار پی جی در اختیار داشتند به تاسیسات، کشتی‌های نفتکش، ناو‌ها و هلی کوپتر‌های آمریکایی حمله کرده و آمریکایی‌ها مجبور شدند برای دور کردن ما از سه هواپیمای پیشرفته بهره بگیرند.


وی که تنها مجروح ایرانی این درگیری است گفت: در این عملیات دو سپاهی به شهادت رسیدند و یک قایق تندرو هدف هواپیمای آمریکایی قرار گرفت


براتی افزود: دراین عملیات یک هلی کوپتر، یک کشتی نفت کش، تاسیسات نفتی مورد بهره برداری آمریکایی‌ها در نزدیکی ابوموسی و یک کشتی باربری نظامی آمریکا منهدم و ده‌ها افسر آمریکایی کشته شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)
  • ۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • دختر ایرانی رکورد یک آمریکایی را شکست
  • مهندسان ایرانی در چه کشورهایی کار می کنند؟
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • این پهپاد ایرانی دل چینی ها را برد! + فیلم
  • پارس فراسو عرضه کننده انواع اتوکلاو و استریل کننده بخار