Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@20:53:57 GMT

جزییات برگزاری مراسم عزاداری محرم در تهران

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۴۵۶

جزییات برگزاری مراسم عزاداری محرم در تهران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ماه محرم برنامه «تکیه» را با هدف قرار دادن فضاهای باز در اختیار هیئات مذهبی برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، طبق اعلام پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچون سال گذشته برنامه «تکیه» را به منظور میزبانی از عزاداران حسینی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: بررسی ضوابط برگزاری مراسم عزاداری محرم در سال جاری

با توجه به اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجالس عزاداری ماه محرم، در نشست مشترک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ستاد مقابله با کرونا که به منظور دریافت نکات و توصیه‌های ستاد برای برگزاری مراسم ماه محرم برگزار شد، ستاد مقابله با کرونا شروط برگزاری مراسم ماه محرم را اعلام کرد. بر این اساس برگزاری مراسم در زمان کمتر از دو ساعت، برگزاری در فضای روباز، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توسط عزاداران به عنوان چهار شرط این ستاد تعیین شد.

با توجه به این شروط، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هماهنگی با سایر نهادها در قالب برنامه «تکیه»، فضاهای روباز تعدادی از فرهنگ‌سراها، بوستان‌ها، امامزاده‌ها، مساجد و مدارس شهر تهران را در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌دهد.

هیئت‌های شهر تهران برای رزرو اماکن می‌توانند با سامانه ۱۸۳۷ تماس بگیرند، به نشانی Jelveyesoog.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۹۹۲۰۲۲۵۷۰۲ تماس بگیرند. علاقه‌مندان همچنین می‌توانند به صورت حضوری به میدان امام حسین (ع) یا ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مراجعه کنند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو اخبار فرهنگی شهرداری تهران مراسم عزاداری عزاداری ماه محرم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزاری مراسم ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور

ایسنا/لرستان مدیرکل امور استان‌های ستاد مساجد کشور گفت: لرستان در افزایش شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رتبه نخست را در کشور دارد و این یکی از مطالبات ریاست جمهوری است که در همه مساجد کانون ایجاد شود.

امیرحسین خورشیدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت رویکرد دولت سیزدهم نسبت به ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد نگاه دولت سیزدهم نسبت به تعالی جایگاه مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری سیاست‌گذاری تبیینی داشته است.

مدیرکل امور استان‌های ستاد مساجد کشور به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را گامی در جهت تحقق نهضت بازگشت به مسجد دانست.

وی بیان کرد: با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف در قالب شهید آوینی سهم مشخصی برای ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نظر گرفته شده است.

خورشیدی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰ برنامه ملی از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد در ۱۰ استان کشور میزبانی می‌شوند، بیان کرد: این آمادگی وجود دارد براساس ظرفیت‌های موجود در استان لرستان میزبانی یکی از این برنامه‌ها نیز به لرستان واگذار شود.

وی به اجرای طرح «هر هفته یک محفل قرآنی» اشاره کرد و افزود: در گام نخست این طرح در ۴۰ هفته با حضور قاریان ملی و بین‌المللی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دیدار حمایت و پشتیبانی مسئولان را از کانون‌های مساجد را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در کنار روحیه جهادی تیم کانون‌های مساجد لرستان، همراهی مسئولان کار فرهنگی و هنری مساجد را تسهیل می‌کند و رونق فعالیت‌ها را به همراه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برگزاری مراسم شب های قدر در کنار شهدای تهران
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود
  • امروز برگزار می شود؛ جشنی با کیک ۲۰۰ متری برای تهرانی ها | ادامه مراسم افطارخونه تا پایان ماه رمضان
  • امروز برگزار می شود؛ جشن با کیک ۲۰۰ متری و ۲ تنی برای تهرانی ها