Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@04:11:48 GMT

وضعیت بازار؛ گرانی‌ بیشتر از گرانفروشی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۶۱۵

وضعیت بازار؛ گرانی‌ بیشتر از گرانفروشی

ایسنا/خوزستان مدیر بازرسی اتاق اصناف خوزستان گفت: افزایش قیمت‌های کالا در بازار غالباً متأثر از موج گرانی شامل تورم سالیانه، افزایش حقوق‌ها، افزیش نرخ دستمزد کارگران و دیگر موارد از جمله هزینه‌های حمل و اجاره بها است که در سطح کشور وجود دارد و در حال حاضر در بازار گرانی‌ بیشتر از گرانفروشی است.

رضا فرجام در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص گرانی و گران‌فروشی صنوف اهواز اظهار کرد: در واقعیت غالب اصناف گران‌فروش نیستند اما نمی‌توان گفت گرانفروش در بین آن‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت‌های کالاها در بازار غالباً متأثر از موج گرانی شامل تورم سالیانه، افزایش حقوق‌ها، افزیش نرخ دستمزد کارگران و دیگر موارد از جمله هزینه‌های حمل و اجاره بها است که در سطح کشور وجود دارد و در حال حاضر در بازار گرانی‌ بیشتر از گرانفروشی است.

وی افزود: با اعلام دولت در ماه‌های اخیر قیمت روغن، شیر و شوینده‌ها به طور رسمی افزایش یافت که از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده در خصوص این افزایش قیمت‌ها، مجوز رسمی صادر شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان خوزستان درباره گرانی مرغ گفت: به دلیل کاهش جوجه‌ریزی از نظر فراوانی در عرضه مرغ در سطح کشور مشکل به وجود آمده است؛ از طرفی افزایش قیمت نهاده‌های دامی، کمبود جوجه یکروزه و افزایش هزینه‌های جاری در این صنعت باعث افزایش قیمت مرغ شده است اما مرغ از نظر فراوانی مقداری به سطح مطلوب نزدیک‌تر شده است.

فرجام در خصوص گرانفروشی ادامه داد: پرونده‌های زیادی در خصوص برخورد با گران‌فروشی مرغ تشکیل و اصناف متخلف به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند. اگر هر واحد صنفی خارج از عرف بازار گران‌فروشی کند با او برخورد می‌شود و تشکیل پرونده خواهد شد.

وی عنوان کرد: وقتی قیمت یک کالا به طور رسمی افزایش می‌یابد، دغدغه این موضوع را داریم که واحدهای صنفی، کالاهای قیمت قدیم را به قیمت جدید بفروش برسانند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان خوزستان اظهار کرد: بسیاری از محصولات بسته‌بندی شده که قیمت مصرف کننده بر روی آن‌ها درج شده باشد، حتی با افزایش قیمت آن محصول، فروشنده نمی‌تواند با قیمتی بیشتر از قیمت درج‌شده بر روی محصول اقدام به فروش کند.

فرجام گفت: در صورتی که فروشندگان، تحت هر شرایطی اقدام به فروش یک محصول بیشتر از قیمت درج‌شده بر روی آن کنند قطعا با آن‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان گراني گرانفروشي بازار خوزستان اتاق اصناف افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اصغر زبردست در گفت و گو با ایسنا، با توجه به نمایش اقتدار نظامی ایران با نام وعده صادق و بازخوردهای جهانی اظهار کرد: بی تردید نباید تاثیر این تنش منطقه ای را بر بازار نادیده گرفت، اما این مساله تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشت و برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌های قبل از عملیات، روند قیمتی چندان دچار نوسان طولانی و عمیقی نشد.

وی ادامه داد: مطمئنا با آرام شدن منطقه و عدم بروز تنش‌های جدید می توانیم منتظر ثبات بیشتر در بازار ارز باشیم. البته فعلا با عدم واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق مواجه هستیم که همین موضوع نیز می تواند قیمت ارز را در یک کانال مشخص و ثابت نگه دارد. ما در شب انجام عملیات وعده صادق تا ساعات بامدادی روز بعد، شاهد افزایش قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بودیم که این موج هیجانی ناشی از تنش‌های سیاسی به سرعت فروکش کرد و دلار دوباره به کانال‌های قبلی بازگشت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران افزود: معتقدم اعلام عدم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حمله و پاسخ احتمالی به ایران نیز در کاهش قیمت ارز تاثیرگذار بود که مطمئنا این موضع گیری آمریکایی‌ها به دلیل توان بالای ایران در مواجهه با تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفته است.

زبردست با اظهار امیدواری به کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی گفت: قطعا اگر شرایط به همین گونه پیش برود می توان امیدوار بود که کاهش قیمت ارز ادامه دار باشد؛ چراکه با اعلام موضع آمریکا نسبت به وعده صادق و عدم پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، دلیلی برای نگرانی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در بازار وجود ندارد.

وی در پایان ادامه داد: بی تردید نوسانات اخیر ارزی دلیل سیاسی دارد، وگرنه افزایش عجیب قیمت دلار در عرض یک شب، هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898284

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • بازار مهریز زیر ذره بین بازرسان
  • وضعیت عجیب در بازار گوشت؛ فروش گوسفند با کارت ملی سوژه شد!