Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از دکتر علی یزدانی گزارش داد: شیوع ویروس کرونا باعث شد اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم همراهی با مبتلایان به کرونا، خدمات اولیه را به آنان ارائه کند و در ماههای اخیر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را شاهد بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد: اورژانس ۱۱۵ از ابتدای امسال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیش از ۹ هزار بیمار با علائم مشکوک به کرونا امدادرسانی و آنها را پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، به بیمارستان منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بیشتر موارد اعزامی توسط اورژانس، مبتلایان خانوادگی هستند که عمدتا در مجالس، محافل،  دورهمی‌ها و تجمعات گرفتار شده و یا به دلیل رعایت نکردن فاصله اجتماعی و کنار گذاشتن ماسک، به این بیماری دچار شده اند.
یزدانی تأکید کرد: در شرایط بسیار سخت و بحرانی موج پنجم کرونای دلتا، باید بیش از پیش نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مقید بود و دیگران را هم نیز نسبت به عمل به این سه امر مهم تشویق کرد تا دچار مشکل نشویم.
رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جاری بیش از ۱۵ هزار تماس غیرمرتبط و مزاحم با اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه برقرار شده که با کمال تاسف میزان تماس‌های مزاحم بسیار زیاد بوده و این وضعیت، امدادرسانی به‌موقع به بیماران نیازمند به خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی را با تأخیر مواجه کرده و ممکن است همین تماس بی‌مورد موجب فوت یک بیمار نیازمند به این خدمات و یا وخیم‌شدن حال وی شود.

 مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای ۱۵۴ پایگاه عملیاتی شامل ۹۳ پایگاه شهری و ۶۱ پایگاه جاده‌ای است، همچنین این مرکز یک پایگاه امداد هوایی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اختیار دارد.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد سازمان اورژانس کشور دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد سازمان اورژانس کشور ویروس کرونا مشهد سازمان اورژانس کشور دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اورژانس پیش بیمارستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از کشته و زخمی شدن چهار نفر در سانحه رانندگی در مسیر گچساران به بهبهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد امین نیکویی‌نژاد، عصر امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ در ساعت ۱۲:۴۳ ظهر مبنی بر واژگونی خودرو تاکسی سمند در پنج کیلومتری گچساران از سمت بهبهان، بلافاصله دو تیم جهت امدادرسانی از نزدیک‌ترین پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ گچساران به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت و مصدومان این حادثه پس از رهاسازی توسط آتش‌نشانی، پرسنل اورژانس آنها را به بیمارستان شهید رجایی گچساران منتقل کردند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در این حادثه متأسفانه راننده سمند مردی ۳۸ ساله به دلیل شدت جراحت جان باخت و حال یک نفر از مصدومین وخیم گزارش شده‌است.

کد خبر 745247

دیگر خبرها

  • ۷ مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز
  • ۵ مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز