Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@22:05:53 GMT

دلفین آمریکایی جانشین مایکل فلپس (عکس)

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۷۷۶

دلفین آمریکایی جانشین مایکل فلپس (عکس)

کیلب دورسل با پنج طلا ستاره جدید بازی‌های المپیک است.

به گزارش "ورزش سه"، این شناگر غول‌پیکر آمریکایی ساعتی پیش با نمایش یکی از بهترین عملکردهای تاریخ المپیک، پنجمین مدال طلای خود را در استخرهای توکیو صید کرد؛ او که به عنوان شناگر پروانه عضو تیم 4 در 100 متر آمریکا بود، بهترین نمایش خود را ارائه داد تا تیم آمریکا یک طلای دیگر را هم از رقابت‌های المپیک به دست بیاورد و البته یک طلا هم به چهار طلای قبلی کیلب دورسل اضافه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایان مورفی، مایکل آندو و زک اپل هم‌تیمی‌های دورسل در این پیروزی بودند.

 

کیلب دورسل امروز سومین طلای فردی خود را با پیروزی در مسابقه هیجان‌انگیز 50 متر آزاد المپیک به دست آورده بود؛ رشته‌ای که به مثابه فینال 100 متر المپیک، سریع‌ترین شناگر مسابقات را معرفی می‌کند و او با یک حرکت دیوانه‌وار با زمانی 21.07 ثانیه، تایمر دیواره‌ی استخر را لمس کرد و قهرمان شد.

با پنج طلایی که کیلب از این رقابت‌ها به دست آورده، نام خود را در کنار مت بیوندی ستاره سابق تنیس آمریکا قرار می‌دهد که رقابت‌های المپیک سئول 5 طلا، 1 نقره و 1 برنز کسب کرد؛ اما در تاریخ آمریکا دو شناگر بیش از این دو در یک المپیک طلا گرفته‌اند. اولی مایک فلپس مشهور با 8 طلا و دومی مارک اسپیتس شناگر افسانه‌ای آمریکایی‌ها در المپیک 1972 مونیخ که او نیز 7 طلا در مسابقات به دست آورده است.

 

 

 

 

 

 

با این حد نصاب، کیلب دورسل اگر چه نخواهد توانست به رکورد اسپیتس برسد اما این شانس را دارد که یک طلای دیگر به افتخارات خود اضافه کند و بیوندی را پشت سر بگذارد؛ به جز این ورزشکاران نامدار آمریکایی، کریستین اوتو فوق‌ستاره شناگر آلمان شرقی سابق هم رکورد پنج طلا در یک المپیک به دست آورده است.

مدال‌های دورسل در 50 و 100 متر آزاد، 100 متر پروانه و 4 در 100 متر آزاد به دست آمد.البته آنها در یک رشته تیمی هم پنجم شده‌اند که نقطه تاریک کارنامه آنها به شمار می آید.

 

این دلفین آمریکایی  واکنش به تعدد مدال‌هایش در المپیک توکیو با لحنی شوخ‌طبعانه ادعا کرد که این قطعات فلزی برایش اهمیت چندانی ندارد و اهمیت کارش، حفظ و شکستن رکوردهاست؛ او گفت: من هرگز مدال‌ها را در زندگی نگه نداشته‌ام، آن‌چه که از آن لذت می‌برم، مسابقه دادن است، برای این‌که حس مسابقه در من زنده شود، به این قطعات فلزی نیاز ندارم.

المپیک 2020 توکیو شنا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو شنا دست آورده یک طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج ۶ میلیون دلاری ساعت های مایکل شوماخر

قرار است که خانواده مایکل شوماخر کلکسیون ساعت‌های لوکس اسطوره فرمول یک آلمان را ظرف چند هفته آینده به حراج بگذارند.

وضعیت این راننده سابق فرمول یک پس از اینکه در سال ۲۰۱۳ در حین اسکی دچار آسیب مغزی شدید شد، همچنان برای مردم یک معما است.

گفته می‌شود که کورینا، همسر ۵۵ ساله شوماخر، تصمیم‌گیرنده اصلی برای حراج ساعت‌های شوهرش بوده است.

کورینا قبلاً دارایی‌های دیگر خانواده از جمله جت شخصی شوماخر و خانه او در نروژ را فروخته است.

انتظار می‌رود که این حراجی برای خانواده شوماخر حدود ۶ میلیون دلار درآمد داشته باشد که می‌تواند برای کمک به مراقبت از شوماخر ۵۵ ساله مورد استفاده قرار گیرد.

طبق اعلام مرکز حراج بریتانیایی کریستیز، هشت عدد ساعت متعلق به شوماخر در تاریخ ۱۳ می‌در ژنو سوئیس به فروش خواهند رسید.

دو مورد از برجسته‌ترین ساعت‌های این حراج، هدایای سفارشی دوست خانوادگی شوماخر و رئیس سابق فراری، ژان تاد هستند.

انتظار می‌رود که یکی از این ساعت‌ها، یک مدل منحصر به فرد FP Journe Vagabondage ۱ که در کریسمس توسط تاد در جشن هفتمین قهرمانی جهان ستاره فرمول یک در سال ۲۰۰۴ به او هدیه داده شد، قیمتی بین ۱.۷ تا ۳.۴ میلیون دلار داشته باشد.

پیامی روی این ساعت با نشان فراری، طرح کلاه ایمنی شوماخر و نماد‌هایی که هفت عنوان قهرمانی این راننده را نشان می‌دهند، حک شده است: «کریسمس ۲۰۰۴ – ژان تاد برای دوست من مایکل شوماخر».

دومین هدیه کریسمس تاد به شوماخر، ساعت سفارشی Audemars Piguet Royal Oak متعلق به سال ۲۰۰۳ نیز به حراج گذاشته شده و انتظار می‌رود که با قیمتی بین ۲۵۵ هزار تا ۴۲۵ هزار دلار به فروش برسد.

پنج ساعت نسخه محدود ۲۰۰۴ FP Journe نیز برای خرید در این حراج در دسترس خواهند بود که به صورت جداگانه به قیمت تقریبی بین ۱.۸ میلیون دلار تا ۳ میلیون دلار به فروش خواهند رسید.

همچنین پیش‌بینی شده که رولکس دیتونا شوماخر که از طلای ۱۴ عیار ساخته شده و هدیه‌ای از طرف مدیر قدیمی شوماخر، ویلی وبر بوده و گفته شده که «از لحاظ تاریخی مهم، بسیار کمیاب و جذاب» است، در حراج ماه آینده به قیمت بین ۴۲۵ هزار تا ۸۵۰ هزار دلار به فروش برسد.

گفته می‌شود که این ساعت رولکس در سال ۲۰۲۱ به ستاره فرمول یک هدیه داده شده است.

وبر در مصاحبه‌ای در ماه دسامبر گفته است:

 وقتی به مایکل فکر می‌کنم، متأسفانه دیگر امیدی ندارم که دوباره او را ببینم. بعد از ده سال هنوز خبر مثبتی در مورد وضعیت او منتشر نشده است.

وبر قبلاً از خانواده شوماخر خواسته بود که حقیقت را در مورد وضعیت سلامت او اعلام کنند و از این که هیچ کسی او را در جریان وضعیت شوماخر پس از حادثه اسکی قرار نداده، «عصبانی» است.

وبر در سال ۲۰۲۲ در مصاحبه‌ای با نشریه ورزشی ایتالیایی La Gazetta dello Sport گفت که «صد‌ها بار تلاش کرده تا با کورینا تماس بگیرد»، اما او هرگز پاسخی نداده است.

کورینا از زمان حادثه به شدت از حریم خصوصی شوهرش محافظت کرده و اجازه نمی‌دهد که جزئیات زیادی در مورد وضعیت او به اطلاع عموم برسد.

امروزه، او نه‌تن‌ها مسئولیت مراقبت از شوماخر را برعهده دارد، بلکه ثروت عظیم ۹۷۰ میلیون دلاری خانواده را مدیریت می‌کند.

شوماخر و کورینا در سال ۱۹۹۵ ازدواج کردند و دو فرزند به نام‌های میک و جینا ماریا دارند.

مرکز حراج این ساعت‌ها در بیانیه‌ای گفته است:

 مرکز کریستیز صمیمانه از خانواده شوماخر به خاطر اعتمادشان به ما و تمایلشان برای به اشتراک گذاشتن این شاهکار‌ها تشکر می‌کند.

 ما مفتخریم که این ساعت‌های نمادین و منحصربه‌فرد متعلق به یکی از مشهورترین اسطوره‌های فرمول ۱ را ارائه دهیم.

 این لحظه‌ای استثنایی برای علاقه‌مندان به ساعت و فرمول یک است. ما مشتاقانه منتظر دیدار با مجموعه‌داران پرشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خود و حراج در تاریخ ۱۳ می‌در ژنو هستیم.

منبع: روزیاتو

tags # ورزش سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان + فیلم
  • واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • یک مصاحبه قدیمی در مورد قاتل جادوگر آمریکایی؛ دیوید تیلور را می‌برم و به المپیک می‌روم!
  • حراج ۶ میلیون دلاری ساعت های مایکل شوماخر
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • غرور تیلور اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند | کامران قاسمپور از پس این کشتی‌گیر بر می آید
  • تیلور غرورش اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!