Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:56:43 GMT

صادرات کره و شیرخشک مشروط به خرید شیرخام با نرخ مصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۹۴۹

صادرات کره و شیرخشک مشروط به خرید شیرخام با نرخ مصوب شد

سید احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت خرید شیرخام با نرخ مصوب، اظهار داشت: براساس بخش نامه معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، به کارخانجات شیر خشکی که شیرخام را از تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ به قیمت مصوب ۶,۴۰۰ تومان خریداری کنند، اجازه داده خواهد شد که شیرخشک و کره تولیدی خود را بدون تعرفه صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول، براین اساس کارخانجات شیرخشک سراسر کشور باید روزانه ۵ هزارتن شیرخام خریداری کنند.

وی اضافه کرد: این شرط برای کارخانجات لبنی نیز برقرار است و آنها هم در صورت خرید شیرخام با نرخ مصوب مذکور می‌توانند فرآورده‌های استحصالی از آن (کره و شیرخشک) را بدون تعرفه صادر کنند.

مقدسی درباره اینکه برای کارخانجات لبنی چه میزان خرید شیرخام پیشنهاد شده است؟، گفت: برای کارخانجات لبنی رقمی اعلام نشده اما این میزان علاوه بر مقداری است که به کارخانجات شیرخشک ابلاغ شده است ضمن اینکه تاکنون سه کارخانه بزرگ لبنی برای خرید شیرخام به نرخ مصوب اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی درباره آخرین وضعیت تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی نیز اضافه کرد: هنوز برای افزایش قیمت لبنیات تصمیمی گرفته نشده است.

کد خبر 5270241 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی قیمت شیر خام دولت سیزدهم اقتصاد آمریکا قیمت دلار قیمت نفت مصرف برق مجمع عالی علوم انسانی اسلامی قیمت جهانی نفت اقتصاد اسلامی قیمت سیمان مرکز مدیریت راه های کشور گمرک ایران بانک مرکزی واکسن کرونا وزارت راه و شهرسازی خرید شیرخام نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا

به گزارش قدس آنلاین، حمید کاشانی با بیان اینکه نیمه اول هر سال در کشور مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته دولت برای تداوم و پایداری تولید با خرید تضمینی تخم مرغ از مرغداران از آنها حمایت می کرد که البته این خرید به صورت محدود صورت می‌گرفت.

وی افزود: امسال اما با وجود اینکه به جهادکشاورزی نامه‌ای ارسال و از آنها درخواست کردیم که تخم مرغ های مازاد را خریداری کنند، هنوز خبری نشده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تصریح کرد: تولیدتخم مرغ در کشور ۲۰ ماه طول می‌کشد و نمی‌توانیم هنگامی که مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود تولید را کم و گله‌ها را حذف کنیم. گله‌ها باید حفظ شوند تا تولید پایدار بماند.

وی در ادامه گفت: قیمت تخم مرغ درب مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

کاشانی با بیان اینکه قرار بود قیمت تخم مرغ تا پایان عید فطر ثابت بماند و بعد از آن اصلاح شود، گفت:سال گذشته ۳ بار مواد اولیه افزایش رسمی پیدا کرد ولی تخم مرغ گران نشد. منتظریم برای امسال قیمت جدید تخم مرغ متناسب با قیمت مواد اولیه اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • بازدیدمعاون وزیر صمت از ۲ واحد صنعتی درمشهد
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • پنج طرح مصوب دور اول سفر رییس‌جمهور در میامی اجرا شد
  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان