Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@13:40:59 GMT

ذالنوری: دولت رئیسی زیر میز مذاکرات نخواهد زد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۹۸۲

ذالنوری: دولت رئیسی زیر میز مذاکرات نخواهد زد

آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی ذالنوری در مورد آینده مذاکرات وین گفت: دولت آقای روحانی نتوانست مذاکره را تمام کند. این گونه نبود که نگذارند یا فرصت نداشته باشد. مگر ۷ سال زمان کمی برای مذاکره بود آیا باید روز آخر کار را پیگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای رئیسی و دولت وی اگر بخواهند برجام را اجرایی کنند از دولت روحانی نه‌تنها چیزی کم ندارد بلکه دارای ظرافت‌ها و باهوشی‌های بیشتری است و توانایی شناسایی بزنگاه‌هایی را دارد که ممکن است در این توافقات منافع ملت آسیب بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تفاوت دولت آقای رئیسی و روحانی این است که دولت آقای روحانی به دنبال توافق به هر قیمتی بود اما دولت آقای رئیسی به دنبال توافق خوب است که منافع ملت را تامین کند. پیش بینی ما این است که دولت آقای رئیسی زیر میز مذاکرات نخواهد زد بلکه ما در قالب برجام حرکت می‌کنیم؛‌ البته برجامی که منافع ملت را تامین کند. هر جا برجام معایبش بر منافع ملت بچربد، طبیعی است که ملت اجازه نمی‌دهند که دولت آن مسیر را ادامه دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آقای رئیسی به دنبال این خواهد بود که منافع برجامی ملت را محقق کند. ملت هزینه‌های برجام را داده اما منافع آن را نگرفته است. آقای روحانی هزینه‌های برجام را از جیب ملت پرداخت کرد ولی نتوانست منافعی برای ملت بگیرد. هنر آقای رئیسی این است که از آن هزینه‌هایی که رفته است و رسیدی هم بابت آن گرفته نشده، منافع ملت را نقد کند. یعنی چک نسیه برجام را نقد کند.

ذوالنوری تاکید کرد: یقین بدانیم اگر قرار بوده در گذشته برجام منفعتی برای ملت داشته باشد در دولت آقای رئیسی نه تنها آن منفعت کاهش نخواهد داشت بلکه افزایش هم خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این که آیا در صورت تفاهم دو طرف، نیازی به تصویب توافق در مجلس است، گفت: اگر چارچوب کلی توافقات با منافع ملی سازگاری داشته باشد، بعد از این که در مورد مفاهیم کلی توافق شود مسیر تصویب آن در مجلس طی می‌شود، توافق به مجلس می‌آید و بعد از تصویب مجلس برای تایید نهایی به محضر مقام معظم رهبری خواهد رسید.

ذالنوری در مورد این که تا چه اندازه احتمال دارد از تیم مذاکره‌کننده فعلی در تیم مذاکره‌کننده دولت آقای رئیسی استفاده شود، گفت: اگر تیم مذاکره‌کننده فعلی این ظرفیت را داشت تا الان باید منافع ملی را محقق می‌کرد. این که بپرسیم آیا این تیم می‌تواند منافع را محقق کند، باید بگویم خیر. در واقع اگر این تیم کفایت لازم را داشت نتیجه آن کفایت را باید مردم استفاده می‌کردند اما این به معنی آن نیست که تیم مذاکره‌کننده دولت جدید از اطلاعات، تجارب، دستاوردها و پشت پرده‌هایی که تیم مذاکره‌کننده دولت آقای روحانی دارد استفاده نکند و آنها را کنار بگذارد بلکه از آنها استفاده می‌کند. اگر تیم مذاکره‌کننده قبلی بضاعت و امکانات و توانمندی‌هایی دارند با توجه به نگاه بازی که دولت رییسی دارد قطعا از توانمندی آنها استفاده می‌کند.»

منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای تیم مذاکره کننده دولت آقای رئیسی آقای روحانی منافع ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی در گفت‌وگو با امیر قطر: کوچکترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخی سهمگین علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» ضمن تبریک عید سعید فطر به وی و مردم کشورش، با اشاره به تحولات اخیر منطقه مهمترین موضوع حال حاضر منطقه و حتی جهان را تداوم نسل‌کشی بی‌رحمانه فلسطینیان غزه و ضرورت تلاش موثر برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی دانست و افزود: کودک‌کشی، نسل‌کشی و جنایات هولناک صهیونیست‌ها در حالی با حمایت کامل آمریکا و برخی کشورهای غربی تداوم یافته است که مردم مظلوم و مقتدر غزه با مقاومت خود همچنان پیروز میدان هستند.

رئیس جمهوردر ادامه اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نشانه استیصال ناشی از دست نیافتن این رژیم به اهدافش از حمله به غزه توصیف و تصریح کرد: برخلاف انتظار تمام آزدیخواهان و ملت‌های آزاده و همچنین برخلاف نص صریح قوانین بین‌المللی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت همانند کوتاهی و بی عملی‌شان در توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه، به حداقل وظایف قانونی خود در محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق نیز عمل نکردند، لذا جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کرد.

آیت الله رئیسی بار دیگر با تاکید بر ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به‌ویژه از سوی کشورهای اسلامی، حمایت‌های کورکورانه برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی را زمینه تنش‌زایی در منطقه دانست و تصریح کرد: همانطور که قبلا هم رسما اعلام کردیم عملیات وعده صادق با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شد. اینک قاطعانه اعلام می‌کنیم که کوچکترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.

شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» نیز در این مکالمه تلفنی ضمن تبریک متقابل عید فطر، روابط دو کشور را بر اساس اعتماد عالی متقابل میان سران دو کشور، متمایز و ممتاز توصیف و تصریح کرد: ایران و قطر در همه احوال و شرایط پشتیبان و حامی یکدیگر بوده و هستند.

امیر قطر با اشاره به تلاش کشورش برای محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق افزود: امروز شاهد بالاترین سطح همگرایی جهانی و مردمی در حمایت از آرمان فلسطین هستیم و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با متشنج کردن اوضاع، افکارعمومی جهانی را از جنایات خود در غزه منحرف کند.

وی درایت جمهوری اسلامی ایران در طراحی و اجرای پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی را ستود و آن را حاوی پیامی واضح و روشن برای همگان دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مذاکره باشگاه تراکتور با بردیف برای هدایت دوباره تیم تبریزی
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • رئیسی: هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • رئیسی: کوچک‌ترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخ سهمگین مواجه خواهد شد
  • رئیسی : به کوچکترین اقدام علیه منافع ایران پاسخی سهمگین داده می‌شود
  • رئیسی : کوچکترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخی سهمگین مواجه خواهد شد
  • رئیسی به امیر قطر: به کوچکترین اقدام علیه منافع ایران پاسخی سهمگین داده می‌شود
  • رئیسی: به کوچکترین اقدام علیه منافع ایران پاسخی سهمگین داده می‌شود
  • رئیسی در گفت‌وگو با امیر قطر: کوچکترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخی سهمگین علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد
  • رئیسی: کوچکترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخی سهمگین علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد