Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@09:43:36 GMT

مالکان برای جابجایی موتور خود مجوز بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۹۹۹

بنا به گفته معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ورود، حرکت و تردد موتورسیکلت‌های سنگین بدون مجوز در سطح معابر شهر تهران ممنوع است. خبرگزاری میزان- محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تخلفات موتورسیکلت‌های سنگین توضیح داد.
وی افزود: در تقسیم بندی‌های کلی تعریف موتورسیکلت سنگین به موتور‌هایی گفته میشود که بالای ۲۵۰ سی سی حجم دارند و عموم موتورسیکلت‌ها زیر ۲۵۰ سی سی هستند که معمولی هستند و دسته دیگر موتورسیکلت‌های گازی و یا دوچرخه‌های موتوردارکه در کشور ما وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رازقی گفت: برابر قوانین و مقررات تردد موتورسیکلت‌های سنگین در سطح شهر ممنوع است که این نوع موتورسیکلت‌ها کاربری ورزشی و تفریحی دارند.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: طبق قوانینی خاص تردد موتورسیکلت‌های سنگین ممنوع است و با توجه به کاربری ورزشی و تفریحی آنان می‌بایست در پیست‌های مخصوصی از این موتور‌ها استفاده گردد به همین خاطر تردد آن‌ها در معابر عمومی ممنوع است.   بیشتر بخوانید: طرح موتوریار مصوبه قانونی پلیس است
وی گفت: به همین منظور برای نقل و انتقال آن‌ها باید از یدک‌های مخصوص استفاده گردد و برای جابجایی و به موجب نیاز مالک موتور سیکلت سنگین باید برای انتقال در شرایط خاص مجوز دریافت نماید و باید برای انتقال از محلی به محل دیگر حتما می‌بایست مجوز دریافت نمایند.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مالکان این وسایل سنگین می‌بایست برای جابجایی حتما مجوز دریافت کنند و این مجوز برای جابجایی صرفا صادر می‌گردد که این مجوز برای جابجایی از محلی به محل دیگر است.
رازقی ادامه داد: تردد این موتورسیکلت‌ها بخاطر اینکه مجوز ندارند نوعی تخلف محسوب می‌گردد و گواهینامه کسانی که با این وسایل رانندگی می‌کنند دارای شرایطی خاص می‌باشد که اکثرا این گواهینامه را ندارند.
وی افزود: بیشتر تخلفاتی که ما از این موتورسیکلت‌ها در سطح شهر مشاهده می‌کنیم از نوع سرعت و سبقت است و بیشتر از این‌ها سلب آسایش و آرامشی است که این راکبین از دیگر رانندگان دارند و با حرکت در معابر ایمنی تردد را به مخاطره انداخته و باعث اضطراب و نگرانی رانندگان دیگر می‌شوند و با توجه به صدایی که دارند و سرعتی که تردد می‌کنند موجب خطرآفرینی می‌شوند.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس راهور موتورسیکلت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور موتورسیکلت موتورسیکلت های سنگین موتورسیکلت ها برای جابجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در محور هراز سنگین است

سید محسن هاشمی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت ترافیکی در محورهای استان افزود: در حال حاضر تردد در محور هراز مسیر دوطرفه سنگین است.

وی اظهار کرد: تردد در دیگر محورهای استان شامل کندوان، سوادکوه، کیاسر و کناره به صورت عادی و روان جریان دارد و از نظر جوی نیز مداخله خاصی در استان مشاهده نمی‌شود.

کد خبر 6084979

دیگر خبرها

  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • یک روزه گواهینامه موتور بگیرید!
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق + فیلم
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق از نمایشگاهی در غرب تهران
  • ترافیک در محور هراز سنگین است
  • از کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق تا پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در فارس
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند