Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@18:21:26 GMT

ورود واکسن جدید در سبد واکسن‌های کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۰۶۷

ورود واکسن جدید در سبد واکسن‌های کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در جریان بازدید نمایندگان انستیتو پاستور کوبا در بابل گفت: این هیات روند کار آزمائی بالینی فاز سوم واکسن پاستور را در دانشگاه علوم پزشکی بابل بررسی و از زحمات، سرعت، دقت و نظم انجام کار قدردانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه این کار آزمائی بالینی که از اردیبهشت ماه امسال علاوه بر بابل همزمان در ۷ شهر دیگر کشور انجام شده بود به مرحله نهائی رسیده است، افزود: ۳هزار شهروند بابلی تحت تزریق واکسن در دو دوز به فاصله یک‌ماه قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: این واکسن یکی از بهترین واکسن‌های دنیا محسوب می‌شود و در مطالعات اولیه کمترین عوارض را داشت بگونه‌ای که در مطالعات کوبا که بر روی حدود ۴۰ هزار نفر انجام شده ایمنی ۹۱.۶درصد داشته است.

دکتر جلالی با بیان اینکه این واکسن که مراحل نهائی کار آزمایی را در حدود ۲۴ هزار نفر در شهر ایران تمام کرده است، ادامه داد: این واکسن هم اکنون بر روی خط تولید انستیتو پاستور قرار گرفته است و بزودی در بسته واکسیناسیون کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا انستیتو پاستور واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است

محمد رضا واحدی جو  گفت: طبق بررسی‌های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌شوند.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.

وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می‌شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن‌ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.

نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی