Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به ریاست سید رسول مهاجر معاون اقتصادی وزیر خارجه برگزار شد.

محور گفت‌وگو‌های این نشست پیرامون تحولات افغانستان و روابط تجاری و اقتصادی با این کشور در شرایط کنونی است.

انتهای پیام/

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه ایران و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد

گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صبح امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه) در مجتمع فرهنگی باغ زیبا آغاز شد.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین خداداده در افتتاحیه این گردهمایی با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اظهار کرد: جایگاه سیدالکریم (ع) بسیار جایگاه والایی بوده است و آثار تمدنی بقعه ‌ایشان عیان است.

وی تصریح کرد: در این گردهمایی دوروزه زمینه‌ای فراهم شده که کارهای کارشناسی با مفاهمه و با مشارکت و حضور مدیران مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به ترسیم چشم انداز هشت ساله این ستاد، بیان کرد: این نشست فرصت خوبی برای مرور و تبیین چشم انداز ترسیم شده است و ضرورت دارد برای جذب اعتبارات برون سازمانی و تخصیص بهینه درونی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده است در سپهر فرهنگی کشور اگر موضوعات مرتبط با کانون‌های مساجد را به خوبی بیان کنیم و پای یک موضوع بایستیم، می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده در ادامه بر لزوم احیای هویت سازمانی کانون‌های مساجد تأکید کرد و گفت: در حال حاضر برای ارتقای جایگاه کانون‌های مساجد کارهای بسیاری است که انجام نداده‌ایم و ضرورت دارد برای تحقق آن‌ها تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده در ادامه تأکید کرد: تحول باید در حوزه رویدادها و برنامه‌های مختلف ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور انجام شود، در این راستا ایجاد و تعمیق هویت تشکیلاتی مورد توجه ویژه ما است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: برای مثال در حوزه اوقات فراغت دستورالعمل به استان‌ها ارسال می‌شود اما فاز اجرا و نوع عملکرد در هر استان متفاوت بوده و بر همین محور است که هویت بخشی به کانون‌ها محقق می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: نمای کلی برنامه‌های ستاد در سال پیش رو در برش‌های مختلف اعم از ملی و استانی برگزار می‌شود، برای مثال در حوزه کتاب قصد داریم به شکل ویژه فعالیت داشته باشیم و پیوست‌های فرهنگی مرتبط را بررسی و اجرا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده در پایان خاطرنشان کرد: در حال تلاش برای راه اندازی صندوق قرض الحسنه کانون‌های مساجد هستیم که اگر این اتفاق بیفتد امتیازی را به کانون می‌دهد تا بتواند به اعضای خود وام بدهد.

ضرورت بهره‌برداری حداکثری از شبکه رابطین کانون‌های مساجد

این گزارش می‌افزاید: «مهدی مقدم»، نیز در این گردهمایی طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهایی که در سال ۱۴۰۲ در سطح کانون‌های مساجد کشور محقق شد، گفت: ‌امیدواریم در سال جدید نیز با رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی مطلوب در عرصه محتوا و فعالیت‌های فرهنگی هنری شاهد ثمربخشی هرچه بیشتر اقدامات باشیم.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری به عنوان چارچوب اصلی برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور شناخته می‌شوند و انتظار می‌رود همواره در این خط سیر حرکت کنیم، در این راستا تفاهم‌نامه‌ای را برای اجرای برنامه‌هایی که در استان اجرا می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد.

مقدم افزود: ‌امیدواریم امسال بهره‌برداری حداکثری از شبکه رابطین کانون‌های مساجد داشته باشیم، البته در این گستره به دنبال انتخاب دقیق رابط‌ها هستیم در نتیجه درصدد ایجاد هماهنگی بیش از پیش بین مدیران ستادی و رابطین کانون‌ها در استان‌ها هستیم تا ذیل این رویکرد برنامه‌های مدنظر با موفقیت هرچه بیشتر به نتیجه رسیده و محقق شوند.

وی در ادامه گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در طول سال برنامه‌های مختلفی دارد تا بتواند ذیل این اقدامات جامعه هدف خود را که اعضای کانون‌ها هستند در عرصه‌های مختلف حمایت و توان‌افزایی کند.

سامانه ‌امانت‌دهی کتاب راه‌اندازی می‌شود

مقدم در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در نظر داریم سامانه ‌امانت‌دهی کتاب را راه‌اندازی کنیم که تأمین زیرساخت‌های آن در دست انجام است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: ما برای فعالیت‌های ستادهای استانی، ترازی را مشخص کرده‌ایم که بر اساس آن فعالیت‌ها در سطح استان‌ها انجام و ارزیابی می‌شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه این گردهمایی، ‌امیرحسین خورشیدی، مدیرکل کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه برای دستیابی به اهداف مورد نظر نیازمند همراهی و کمک‌های مدیران ستادهای استانی کانون‌های مساجد هستیم، گفت:‌امید است با تعامل و همکاری میان مدیران ستادی و استانی بتوانیم به اهداف ترسیم‌شده دست یابیم.

گفتنی است، در آیین افتتاحیه گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برخی از مدیران استانی این ستاد به طرح بحث و نظر درباره برنامه‌های در دست انجام، و افق پیش روی فعالیت‌ها پرداختند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • جلسه هماهنگی دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت با ستاد‌های استانی برگزار شد