Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:45:08 GMT

منفی‌شدن موازنه جوجه‌ریزی در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۱۱۱

منفی‌شدن موازنه جوجه‌ریزی در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با راهکاری که از هفته گذشته در پیش گرفته‌ایم، واحدهای مرغداری که مجوز بهره‌برداری نداشتند با پیگیری از وزارت جهاد کشاورزی، برای آن‌ها مجوز اخذ کردیم تا به چرخه تولید بازگردند.

عبدالامیر نیرومند در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت تولید مرغ، اظهار کرد: از نظر تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی به مرغداران مشکلی وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی به صورت متمرکز به تمام مرغداران نهاده دامی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موازنه جوجه‌ریزی امسال نسبت به سال گذشته منفی شده است، افزود: با راهکاری که از هفته گذشته در پیش گرفته‌ایم، واحدهای مرغداری که مجوز بهره‌برداری نداشتند، با پیگیری از وزارت جهاد کشاورزی، برای آن‌ها مجوز اخذ کردیم تا به چرخه تولید بازگردند و میزان تولید مرغ در استان افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه افزایش میزان مرغ در بازار مقداری زمان‌بر است، گفت: برای واحدهای مرغداری که مشکل تامین جوجه دارند، از طریق جوجه گوشتی آرین این مشکل را حل کرده‌ایم تا میزان جوجه‌ریزی آن‌ها افزایش یابد و به تامین گوشت مرغ استان کمک کند.

نیرومند تصریح کرد: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان نیز در حال توزیع مرغ منجمد در بازار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جوجه ریزی مرغ استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان افزایش قیمت مرغ جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از دیدار و نشست با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی این استان خبر داد.

بابک مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران در پی دیدار و نشست با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی این استان در امر تنظیم بازار مرغ و عرضه مرغ مازندران به پایتخت اظهار کرد: این استان تأمین‌کننده اصلی مرغ پایتخت است و روزانه حداقل ۱۵۰ تن گوشت مرغ به میدان بهمن و ۱۵۰ هزار قطعه مرغ زنده به کشتارگاه‌های تهران ارسال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در این دیدار برای بهبود نظام عرضه محصولات باغی و مشکلات نظام عرضه مرکبات در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: قرار شد تا در زمینه مربوط تسهیلات سرمایه در گردش سورتینگ‌داران پیگیری‌ها در سطوح ملی و وزارتخانه‌ای انجام شود و در فصل پیش‌رو با توجه به اجرای برنامه‌های جهش تولید در استان، در ابتدای فصل برداشت مرکبات موضوعات پیگیری و حل شوند.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران افزود: در برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در مازندران، معاون وزیر در امور باغبانی بر حمایت کامل از این رویداد مهم در استان قول مساعد همکاری دادند.

مؤمنی با اشاره به اینکه در ادامه این نشست به منظور رایزنی‌های ملی برای ارتقا صنعت طیور استان مطرح شد، یادآور شد: در این دیدار با برشمردن سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران در راستای تداوم تولید مرغ و گوشت قرمز، درباره توسعه فعالیت‌های مرکز پشتیبانی و اصلاح نژاد مرغ بومی و رفع مشکلات صنعت طیور استان توضیحاتی ارائه داد.

وی از دغدغه‌های مرغداران استان را برای تداوم تولید و پایداری قیمت گوشت مرغ بیان و عنوان کرد: برای پایداری تولید و بازار نیاز است منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تضمین شود.

این مسئول یکی از موضوعات مهم این استان تأمین کود و بذر حوزه زراعت دانست و گفت: با این رایزنی ملی با معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تأمین کودهای پایه زراعت برنج، تأمین کود سرک گندم و تأمین بذر مناسب و گواهی شده سال آینده برای گندم‌کاران مازندرانی لحاظ شد.

وی با تاکید بر اینکه معرفی مباشران توانمند برای تهیه بذر یک امر ضروری است، خاطرنشان کرد: تأمین کود مورد نیاز کشاورزان استان برای تحقق جهش تولید یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 745197

دیگر خبرها

  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد
  • هشدار وزارت جهاد کشاورزی به گران‌فروشی جوجه یک‌روزه گوشتی
  • هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • افزایش جوجه ریزی آذربایجان شرقی به 6 میلیون قطعه در یک دوره