Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@13:11:15 GMT

اظهار کالا فقط با درج شناسه یکتای قبض انبار

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۳۳۱

سخنگوی گمرک گفت: از فردا یازدهم مرداد، امکان اظهار کالا بدون درج شناسه یکتای قبض انبار میسر نخواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: یکی از ملزومات اظهار نامه کالا، قبض انبار و کد‌هایی است که از سوی وزارت صمت اعلام می‌شود و از فردا ۱۱ مرداد اظهار کالا صرفا با درج شناسه یکتای قبض انبار در گمرک صورت خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هجدهم شورای اجرایی فن آوری اطلاعات و بخشنامه ۱۳ تیر و نامه ۲۳ تیر مدیران کل دفتر واردات و فن آوری اطلاعات گمرک ایران، مبنی بر به کارگیری شناسه یکتای قبض انبار توسط کلیه انبار‌های گمرکی (مراجع تحویل گیرنده کالا و کلیه انبار‌های اختصاصی) از سامانه جامع انبار‌های وزارت صمت و برای اعمال قفل شناسه یکتای قبض انبار در همه گمرکات کشور، از گمرکات اجرایی خواسته شده ترتیبی اتخاذ کنند که انجام تشریفات ترخیص با اخذ شناسه قبض انبار توسط صاحبان کالا حداکثر تا دهم مرداد صورت پذیرد.

لطیفی اضافه کرد: این طرح با تصمیم شورای اجرایی فن آوری اطلاعات، مبنی بر به کارگیری شناسه یکتای قبض انبار توسط همه انبار‌های گمرکی از سامانه جامع انبار‌های وزارت صمت گرفته شده است.

سخنگوی گمرک گفت: پس از دهم مرداد (از یازدهم مرداد)، امکان اظهار کالا بدون درج شناسه یکتای قبض انبار اخذ شده از سامانه جامع انبار‌های وزارت صمت میسر نخواهد بود.

سید روح الله لطیفی، افزود: یکی از تکالیف گمرک از ۶ گانه آن، شناسه‌هایی است که از سوی وزارت صمت اعلام می‌شود که انجام تشریفات ترخیص با اخذ شناسه قبض انبار توسط صاحبان کالا حداکثر تا دهم مرداد صورت پذیرد.

برچسب ها: اظهار کالا ، درج شناسه ، قبض انبار ، سخنگوی گمرک

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اظهار کالا درج شناسه قبض انبار سخنگوی گمرک درج شناسه یکتای قبض انبار قبض انبار توسط سخنگوی گمرک اظهار کالا وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: رویکرد گمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده بعد از ظهر امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ در دیدار یعقوب محمودیان مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین اظهار کرد: رویکرد گمرک، حمایت از تقویت صادرات و ارائه خدمات به تجار کشور، فعالین اقتصادی استان و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است.

وی با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، تأمین زیرساخت‌های منطقه آزاد را در جذب سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: مهیا بودن و آماده شدن زیر ساخت‌های لازم گمرکی به نوبه خود در جذب سرمایه گذار و افزایش رغبت و اشتیاق آنان به سرمایه گذاری در این منطقه بسیار مهم و اثر بخش خواهد بود.

وی گفت: پس از مهیا شدن زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، مجموعه گمرکات استان در راستای بهره‌مندی مردم استان از مزایای این منطقه، پای کار و آماده ارائه خدمات گمرکی خواهد بود.

کد خبر 745287

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری
  • (ویدئو) آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز
  • حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز