Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نشست از سلسله جلسات تخصصی فصل تحول صبح امروز با عنوان «دولت سیزدهم؛ گفتمان عدالت و جمهوریت» در دانشگاه تهران برگزار شد. خبرگزاری میزان - نخستین نشست از سلسله جلسات تخصصی فصل تحول صبح امروز با عنوان «دولت سیزدهم؛ گفتمان عدالت و جمهوریت»در دانشگاه تهران برگزار شد.

این نشست با هدف تبیین گفتمانی از دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی توسط مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و با حضور و سخنرانی حمید پارسانیا، رضا غلامی، عبدالحسین خسروپناه، حسین کچوئیان و خانم جمیله علم الهدی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از جمله محور‌های مطرح شده در این نشست می‌توان به ولایت‌مداری در رابطه دولت و ولایت، جریان‌شناسی سیاسی، دولت تحول و کارآمدسازی، دولت مردمی و گام دوم انقلاب اسلامی، مأموریت‌های دولت مردمی و کار ویژه‌های آن، نظریه مقاومت و دولت مردمی، دولت و الگوی پیشرفت در گام دوم انقلاب، سرنوشت نظریه نوسازی و مدرنیزاسیون در دولت مردمی، دولت مردمی و وفاق ملی، موقعیت تاریخی دولت مردمی، وضعیت شناسی استقرار دولت مردمی، سازوکار‌های مردمی‌سازی حکمرانی در دولت مردمی و سرمایه اجتماعی و امید در دولت مردمی اشاره کرد.    بیشتر بخوانید:  پیگیری میدانی مشکلات مردم خوزستان با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت

حجت الاسلام «رضا غلامی» در این نشست گفت: مهم این است که مردم در دولت سیزدهم قدری مزه عدالت را بچشند. این خود، هم‌ اثبات کننده کارایی نظام اسلامی و به تبع آن، فوق العاده امیدآفرین است و هم اجرای برنامه عدالت در آینده را تضمین می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری مجمع عالی علوم‌ انسانی اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از پیشنهادهای من، طراحی و تاسیس سریع مرکز ملی مطالعه و پایش عدالت اجتماعی است، افزود: با ایجاد مجامع نخبگانی، در تهیه برنامه ای که از آن صحبت کرده وارد عمل شود.

غلامی با تاکید بر اینکه عدالت بر اساس شاخص‌هایی که باید از دل یک منشور اسلامی در باب عدالت استخراج شود، نیازمند پایش مستمر است، عنوان کرد: اگر مرکزی با این عنوان تاسیس شود، امکان چنین پایشی هم فراهم‌ می‌شود.

رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم‌ انسانی اسلامی با اشاره به اینکه بحث از عدالت اجتماعی سابقه کمی در جهان معاصر ندارد و هم اکنون نظریه‌های گوناگونی در باب عدالت پیش روی ماست، گفت: چه نظریات جامعه گرایان و چه نظریه‌های لیبرال‌ها. در این شرایط، مهم این است که بتوانیم با رویکرد انتقادی نسبت به نظریه‌های عدالت، خود را از افتادن در دام نظریه های ضد عدالت که به نام عدالت مطرح شده، نجات دهیم. 

  تکمیل می شود  برچسب ها: فصل تحول آیت الله رئیسی دانشگاه تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فصل تحول آیت الله رئیسی دانشگاه تهران دانشگاه تهران دولت مردمی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی، گفت: مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ مهدی زهرابی امروز در سومین نشست مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات استان خراسان شمالی، اظهار داشت: حضور مردم در همه صحنه‌ها گره گشا و موجب حل بسیاری از مشکلات است.

وی افزود: اساس تشکیل مجمع ناظرین در دیوان محاسبات با روحیه مردمی و جهادی همکاران ما در دیوان محاسبات استان و کشور همخوانی بسیار زیادی دارد و ما در دیوان محاسبات به توان نظارتی و همراهی مردم باور داریم.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی گفت: تاکنون گزارش‌های مردمی و نظارت‌های موثر مردم در موضوعات مختلف توانسته جلوی بسیاری از فسادها و سوءمدیریت‌ها را بگیرد و این حضور موثر در همه صحنه‌ها قابل لمس است.

زهرابی، افزود: حوزه اقتصاد یکی از حوزه‌های جدی و آماده برای حضور مردم است و ما در دیوان محاسبات آماده‌ایم تا با ارائه راهکارهای قانونی و همراهی با دستگاه‌ها این فرایند را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به تصویب بخش‌هایی از بودجه سال 1403 گفت: امیدواریم مدیران استانی در راستای جذب اعتبارات ملی و ابلاغی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها بیش از گذشته فعال باشند تا شاهد توسعه استان در همه زمینه‌ها به ویژه در پروژه‌های ملی باشیم.

در این نشست که سومین نشست مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات استان خراسان شمالی بود اعضا ضمن بررسی راهکارهای حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی و چالش‌های موجود پیشنهاداتی را برای نظارت موثر دیوان محاسبات در این زمینه ارائه کردند.

حمید نظریان دستیار مردمی استاندار خراسان شمالی نیز به عنوان میهمان این نشست بود.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • دلیل دفاع آوینی از فیلم «عروس»/«مریم مقدس» بازار ترکیه را فتح کرد
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • رئیسی ۲ دیدار مردمی در استان سمنان خواهد داشت