Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارشها در جریان دسترسی اخیر هکرهای روسی به حسابهای پست الکترونیکی ۲۷ دادستان فدرال ارشد آمریکا، آنها از جمله به حساب ایمیل دادستان نیویورک، جایی که در آن دونالد ترامپ و گیلن مکسول هدف تحقیقات قرار داشتند، دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند هکرهای روسی پشت حمله سایبری گسترده مشهور به سولارویندز به حسابهای پست الکترونیکی برخی از برجسته‌ترین دادستانهای فدرال آمریکا قرار دارند و این اتفاق نگرانی‌ها درخصوص احتمال دزدی اطلاعات حساسی از سوی آنها از جمله در ارتباط با تحقیقات علیه دونالد ترامپ و گیلن مکسول را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دادگستری آمریکا این اطلاعات هشدار دهنده را روز جمعه منتشرکرده و در این راستا دفترهای متعلق به ۲۷ دادستان ارشد آمریکا در سراسر این کشور یکی یا تعداد بیشتری از حساب‌های پست الکترونیکی آنها طی این کمپین هکری مورد نفوذ قرار گرفته و گفته شده که این کمپین بین ماه مه تا دسامبر ۲۰۲۰ رخ داده است.

یک دادستان وزارت دادگستری آمریکا گفت، ۸۰ درصد حسابهای ایمیل مایکروسافت که مورد استفاده کارمندان چهار دفتر دادستانی آمریکا در نیویورک قرار داشتند مورد نفوذ قرار گرفته‌اند.  این دفاتر شامل دفترهای متعلق به ناحیه جنوبی نیویورک که به مدیریت برخی از برجسته‌ترین پرونده‌های قضایی آمریکا می‌پردازد، بوده‌اند.

بر اساس گزارشها دادستانهای فدرال در این ناحیه درباره اتهام وارد شده به کمیته افتتاحیه ریاست جمهوری دونالد ترامپ مربوط به سال ۲۰۱۷ و این که این کمیته در صرف ۱۰۷ میلیون دلار از مبالغ اهدایی تخلف کرده، تحقیق می‌کنند.

همچنین دادستانی ناحیه جنوبی نیویورک علاوه بر آن درباره رودی جولیانی، وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ در خصوص مسائل مربوط به اوکراین نیز تحقیق می‌کند.

مشخص نیست که آنها قبل از این نفوذ برای چه مدتی درباره امور جولیانی تحقیق می‌کرده‌اند و اینکه آیا هکرها قادر به دسترسی به اسناد درباره این شهردار اسبق نیویورک در ضمن دستیابی به حسابهای ایمیل در سال گذشته میلادی بوده‌اند یا خیر.

دادستانی همین ناحیه همچنین تحقیقاتی را درباره کمیته افتتاحیه ریاست جمهوری ترامپ مربوط به سال ۲۰۱۷ و درباره مبالغ گزاف پراختی به هتل بین‌المللی ترامپ در ضمن تدارک برای به قدرت رسیدن این رئیس جمهور سابق به جریان انداخت.

مایکل کوهن، دستیار ارشد سابق ترامپ مدعی شد که دادستانی ناحیه جنوبی نیویورک در عین حال مشغول مدیریت یک تحقیقات مجزا درباره این رئیس جمهور سابق در سال ۲۰۱۹ بوده اما جزئیات بیشتری درباره آن مطرح نکرد.

همچنین گزارش شده که دادستانهای این ناحیه درباره گیلن مکسول از بابت اتهام سواستفاده‌های جنسی از دختران کم سن و سال به همراه دوست پسر کودک آزار سابقش جفری اپستین تحقیق می‌کرده‌اند. مکسول در ژوئن ۲۰۲۰ در چارچوب زمانی وقوع این هک‌ها دستگیر و با اتهام مواجه شد.

بروس پرین، یک استاد دانشگاه در دانشگاه حقوق فوردهام و دادستان سابق در ناحیه جنوبی نیویورک اظهار کرد، این حمله سایبری در صورتی که هکرها اطلاعات حساسی درباره تحقیقات مربوط به ترامپ به دست آورده باشند می‌تواند تبعات سیاسی جدی در پی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ حمله هکری شرکت سولار ویندز دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد

به گزارش ایسنا، بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: من وضعیت اضطراری درباره فدراسیون روسیه و قوانین اضطراری مربوطه در رابطه با مقررات لنگرگیری و جا به جایی شناورهای مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا را به مدت یک سال تمدید می‌کنم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن: رهبران اروپایی ترامپ را به موسولینی تشبیه می‌کنند جو بایدن خطاب به ترامپ: بزرگ شو و توئیت کردن را تمام کن

دیگر خبرها

  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • اسناد مهم و حساس رژیم صهیونیستی به دست هکرها افتاد
  • اسناد مهم و حساس رژیم صهیونیستی به دست هکرهای بین‌المللی افتاد
  • فیلم| شعار مرگ بر آمریکا در نیویورک
  • شعار مرگ بر آمریکا در نیویورک + فیلم