Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@19:58:45 GMT

برنامه تشییع پیکر جلال ستاری اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۴۴۶

برنامه تشییع پیکر جلال ستاری اعلام شد

ایران اکونومیست-مراسم تشییع پیکر جلال ستاری، نویسنده، پژوهشگر، مترجم و اسطوره‌شناس روز دوازدهم مردادماه برگزار می‌شود.

 مراسم تشییع پیکر جلال ستاری، نویسنده، پژوهشگر، مترجم و اسطوره‌شناس روز دوازدهم مردادماه ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه (دوازدهم مردادماه ۱۴۰۰) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار و آن‌جا به خاک سپرده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال ستاری سال ۱۳۱۰ در رشت متولد شد. او نویسنده، پژوهشگر، مترجم و اسطوره‌شناس بود که در سوئیس تحصیل کرد و دکترا گرفت. ستاری بیش از ۱۰۰ کتاب در زمینه‌های اسطوره و افسانه‌شناسی، ادبیات نمایشی و نقد فرهنگی در طی بیش از ۶۰ سال تالیف و ترجمه کرد. او همچنین نشان شوالیه هنر و ادب را از دولت فرانسه دریافت کرده بود.

از آثار جلال ستاری می‌توان به «جان‌های آشنا»، «افسون شهرزاد»، «پژوهشی در اسطوره گیلگمش و افسانه اسکندر»، «آیین و اسطوره در تئاتر»، «نمایش در شرق» و ترجمه‌هایی مثل «اسطوره‌های عشق»، «دانش اساطیر»، «تأثیر سینما در کودک و نوجوان» و ... اشاره کرد.

جلال ستاری تنها چند روز پیش از نودمین زادروزش، بر اثر سکته مغزی در عصر روز شنبه (نهم مردادماه ۱۴۰۰) در خانه‌اش در کرج از دنیا رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جلال ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه اسطوره انگلیسی به توهین طرفدار معروف پپ

به گزارش "ورزش سه"، آلن شیرر به توهین لیام گالاگر، خواننده مشهور و هوادار منچسترسیتی، پاسخ داد. او به دلیل انتقاد از پپ گواردیولا از شیرر درخواست کرده بود دهانش را ببندد!

پپ گواردیولا پس از بازی در جام حذفی مقابل چلسی در فاصله کم بعد از بازی مقابل رئال مادرید در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از مسئولان لیگ برتر انگلیس به دلیل برنامه‌ریزی‌هایی که داشته‌اند به شدت انتقاد کرد.

شیرر، اسطوره نیوکسل، هم در واکنش به عصبانیت گواردیولا این سوال را مطرح کرده بود که چرا به جای چنین واکنشی با بازیکنانی که در اختیار دارد، تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد نکرده است.

این سوال به مذاق طرفدار مشهور سیتی خوش نیامده و او در برنامه اکس(توییتر سابق) خشم خود را برو داد و خطاب به شیرر نوشت:"دهانت را ببند!"

شیرر در پاسخ به حمله این خواننده در اکس نوشت:"اوه کوتاه بیا لیام. با عصبانیت به پشت سرت نگاه نکن مرد!"

جمله با "عصبانیت به پشت سر نگاه نکن مرد" نام یکی از آهنگ‌های معروف گروه قبلی گالاگر بود که شیرر با این عبارت سعی کرد به او کنایه بزند.

دیگر خبرها

  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • کنایه اسطوره انگلیسی به توهین طرفدار معروف پپ
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • استخدام بیش از ۴ هزار مراقب بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی
  • هشدار زودهنگام باهنر به نمایندگان مجلس دوازدهم