Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه زند شیراز در نشست خبری امروز اعلام کرد که اختتامیه نخستین همایش ملی «نمایشنامه نویسی» با حضور اساتید بزرگ این فن از دانشگاه‌های کشور و چهره ماندگار نمایشنامه نویسی، استاد جلال تهرانی به میزبانی این دانشگاه ١٨ مهرماه امسال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  بیان کرد: معمولا در مراکز دانشگاهی همایش‌ها به صورت سالانه برگزار می‌شود و امسال نیز اولین دوره همایش ملی نمایشگاه نویسی برگزار و در سال‌های بعد تداوم خواهد یافت.

او با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ٦٠ اثر به دبیرخانه این همایش در دانشگاه زند شیراز ارسال شده، آخرین مهلت ارسال آثار، داوری و برگزاری اختتامیه این رویداد هنری را به ترتیب در تاریخ‌های ١٨ شهریورماه، ١٥ و ١٨ مهرماه امسال اعلام کرد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی زند شیراز خاطرنشان کرد: اساتید بزرگ و به نامی چون؛ رحمت امینی، حمیدرضا نعمتی و مهرداد بهراد داوری آثار ارسالی این همایش را بر عهده دارند.

حسینی همچنین عنوان کرد که آثار اول تا سوم منتخب در این همایش به چاپ خواهد رسید.

او اضافه کرد: امروزه از هنر علاوه بر پر کردن اوقات فراغت و تعلیم فرهنگ و فرهنگ سازی، در درمان‌های روانشناختی هم استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه زند شیراز تصریح کرد: اگر فارغ‌التحصیلان رشته هنری از سواد خوبی برخوردار باشند به کارآفرینان سرشناس تبدیل خواهند شد؛ چون زبان هنر رسا است و علاقمندان زیادی دارد.

حسینی اظهار کرد: امروزه اکثر کسانی که می‌خواهند در حوزه هنری فعالیت کنند، تمایل دارند که شیراز را به عنوان مکان تحصیلی خود انتخاب کنند، چرا که نام شیراز با فرهنگ از دیرباز عجین شده و لازم است دانشگاه‌ها هم فرهنگ مداری را در اولویت کار خود قرار دهند.

او همچنین اعلام کرد که دو رشته موسیقی، سینما و تئاتر در آینده به مجموع رشته‌های تحصیلی این دانشگاه اضافه خواهد شد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی زند شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه زند شیراز، یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی غیر دولتی وابسته به وزارت علوم در سطح کشور با ٩ هزار دانشجوی فعال است، گفت: فعالیت این دانشگاه در محور‌های مهارت محوری، کارآفرینی، جامعه محوری، عالم پروری و هوشمندی و فرهنگ مداری برای پوشش تحصیلی کلانشهر شیراز تعریف و تدوین شده است

حسینی افزود: در این دانشگاه زمینه ارائه مهارت ویژه در صورت تمایل دانشجویان در رشته‌های مختلف فراهم می‌شود. به عنوان مثال: در شهرک بزرگ صنعتی شیراز مجموعه کارگاه‌های فنی و تخصصی متعلق به این دانشگاه با تجهیزات پیشرفته مستقر شده است.

او گفت: برای آموزش دانشجویان رشته روانشناسی نیز یک کلینیک وابسته به دانشگاه تحت عنوان روانشناسی و مشاوره راه‌اندازی شده است.

کودکان کار در دانشگاه زند شیراز بورس تحصیلی می‌شوند

رئیس دانشگاه زند شیراز، از اعطای بورس تحصیلی به کودکان کار هم خبر داد و در این خصوص عنوان کرد: از امسال به١٠ نفر کودک کار در دوره لیسانس بورس تحصیلیوسط این دانشگاه اعطاء می‌شود و در سال‌های آینده تعداد بیشتری از کودکان کار بورسیه این دانشگاه خواهند شد.

حسینی همچنین با بیان اینکه دانشگاه هوشمند که می‌تواند خدمات را به کل شهر گسترش دهد، از اهداف این دانشگاه است، گفت: در حوزه رفاه دانشجویی نیز در این دانشگاه یک خوابگاه با ظرفیت ١٥٠ نفر دانشجوی دختر داریم. همچنین برای دانشجویانی که بضاعت مالی کمی دارند، تسهیلاتی پیش‌بینی شده که به صورت قرض‌الحسنه با همکاری بانک رسالت واگذار می‌شود.

او ادامه داد: در بعد فرهنگی نیز وزارت علوم مجوز برگزاری دوره ملی معرفت شناسی ویژه اساتید کل کشور را به دانشگاه زند شیراز داده است. همچنین امکان برقراری سمپوزیوم ملی ورزشی برای اساتید کشور به این دانشگاه اختصاص داده شده است.

رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز در پایان خاطرنشان کرد: ۳۸ عنوان کتاب از انتشارات ویژه این دانشگاه به چاپ رسیده که برخی از این کتاب‌ها به چاپ پنجم و ششم رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش ملی نمایشنامه نویسی دانشگاه زند شیراز دانشگاه زند شیراز آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد

اختتامیه جشنواره سرود بسیج و همایش تجلیل از منتخبین و فعالین جبهه فرهنگی بسیج سپاه خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073946 واژه های کاربردی مرتبط بسیج هنرمندان بیشتر بخوانید... ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ آمادگی بسیج برای همکاری با دستگاه‌های متولی و مجری امر حجاب ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷ بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • نام نویسی بیش از 23 هزار داوطلب هرمزگانی در مرحله اول کنکور
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود