Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:15:37 GMT

کندترین رشد فعالیت کارخانجات چین به ثبت رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۵۳۱

کندترین رشد فعالیت کارخانجات چین به ثبت رسید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از یواس نیوز، فعالیت‌های کارخانجات چین در ماه جولای تحت تأثیر قیمت بالاتر مواد اولیه و نگهداری تجهیزات و شرایط بد آب و هوایی، با کندترین رشد خود در ۱۷ ماه اخیر روبرو شد و نگرانی‌هایی در مورد کند شدن دومین اقتصاد بزرگ جهان به وجود آورد.

طبق داده‌های اداره ملی آمار چین، شاخص رسمی مدیران خرید (پی‌ام‌آی) شرکت‌های تولیدی این کشور در ماه جولای از ۵۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ واحد به ۵۰.۴ درصد افت کرده است.

اعداد بالاتر از ۵۰ واحد این شاخص نشان‌دهنده رشد فعالیت‌های تولیدی است و هرچه این اعداد از رقم ۵۰ فاصله بیشتری داشته باشند این رشد سریع‌تر خواهد بود.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند میزان این شاخص حداکثر تا ۵۰.۸ واحد پایین بیاید.

از زمان افت این شاخص به ۳۵.۷ واحد در فوریه ۲۰۲۰ درست پس از قرنطینه عمومی چین برای مقابله با بحران کرونا، این کمترین رقم پی‌ام‌آی بخش تولید می‌باشد.

کد خبر 5269973

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد چین کارخانه چین شاخص مدیران خرید شامخ اقتصاد آمریکا دولت سیزدهم قیمت دلار قیمت نفت مصرف برق مجمع عالی علوم انسانی اسلامی قیمت جهانی نفت اقتصاد اسلامی قیمت سیمان مرکز مدیریت راه های کشور گمرک ایران بانک مرکزی واکسن کرونا وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه