Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:13:14 GMT

حمایت از ۱۰۲ خانوار چند قلویی در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۵۸۲

حمایت از ۱۰۲ خانوار چند قلویی در قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۰۲ خانوار چند قلویی شامل ۳۹ خانوار سه قلویی و ۶۳ خانوار دو قلویی از خدمات مستمری ماهیانه برخوردار هستند و به آن‌ها با توجه به بعد خانوار از ۹ میلیون ریال تا ۱۱ میلیون ریال مستمری پرداخت می‌شود.

وارثی افزود: افزوده شدن هر عضو جدید به خانواده به معنای بالا رفتن هزینه‌های سبد زندگی است و خانواده‌هایی که یکباره با چند فرزندی مواجه می‌شوند اگر با دایره حمایتی موثر از سوی نهاد‌های اجتمای همراه نباشند در چالش جدی گرفتار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از خانواده‌های چند قلو از طبقه متوسط جامعه هستند و در برنامه زادآوری با توجه به اقتصاد خانوار برای آن‌ها مشکلات اقتصادی متعددی به وجود می‌آید.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: نقش دولت در حمایت از این خانواده‌ها به این علت مهم است که سیاست‌های افزایش جمعیت و استقبال از فرزند آوری مدت هاست مورد تاکید قرار گرفته و طبیعی است اگر زوج‌های دارای فرزند چند قلو توقع حمایت‌های به موقع وکار ساز از جانب دولت را داشته باشند.

وارثی اضافه کرد: برهمین اساس به منظور کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده، کمک به تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو و تامین بخشی از هزینه‌های مالی آنان و کاهش بحران‌های ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانوار، سازمان بهزیستی کشور، طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو را از سال ۱۳۸۱ به مرحله اجرا درآورده است.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه معیشت به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو تا قبل از سن دبستان، پرداخت کمک موردی حسب مورد و نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستور العمل مالی سازمان، ارایه سایر خدمات اجتماعی از قبیل مشاوره از مهم‌ترین خدمات ارایه شده به این خانواده‌ها است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی قزوین چند قلو خدمات مستمری خانواده ها چند قلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین

سیدحامد موسوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، نهاد خانواده را از بنیاد‌های اصلی جامعه و تاثیرگذارترین ارکان فرزندآوری و جوانی جمعیت دانست و گفت: در این راستا معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین به عنوان دستگاه متولی مدیریت سرمایه انسانی با موافقت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در اجرای لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موفق عمل کرده است.

وی افزود: این سازمان با اخذ مصوبه‌های لازم به منظور ارائه خدمات حمایتی به کارکنان شاغل خود، این طرح را به مرحله اجرا درآورد و بر همین اساس از زمان تصویب لایحه یاد شده، برای تولد فرزند اول ۴۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۶۰ میلیون، فرزند سوم ۸۰ میلیون و فرزند چهارم به بالاتر نیز ۱۲۰ میلیون ریال به عنوان هدیه تولد در نظر گرفت.

موسوی، ۱۵ میلیون ریال کمک هزینه سفر برای کارکنان مشمول این قانون را از دیگر بند‌های تشویقی لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برشمرد و تاکید کرد: اعطای تسهیلات بلند مدت ۳۶ ماهه به‌ازای تولد هر فرزند با کارمزد ۲ درصد برای تولد فرزند اول به میزان ۵۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۷۰۰ میلیون، فرزند سوم یک میلیارد و فرزند چهارم به بالا ۲ میلیارد ریال نیز از تسهیلات تشویقی اعطا شده به کارکنان شهرداری قزوین است.

این مسئول با بیان اینکه حمایت‌های یاد شده در ۲ محور فرزندآوری و ازدواج طبقه‌بندی می‌شود، یادآور شد: مواردی همچون معافیت از پرداخت حق بیمه تکمیلی فرزند به مدت یک سال از زمان تولد، تخصیص مرخصی زایمان ۹ ماهه به بانوان شاغل با حقوق و فوق‌العاده‌های کاری مرتبط، اعطای دورکاری به مادران باردار حداقل به‌مدت چهار ماه، پرداخت کمک هزینه مهدکودک و کاهش ساعت کاری مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال، اهدای هدیه ازدواج (ربع‌سکه بهارآزادی) به کارکنانی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده‌‎اند و پرداخت تسهیلات بلند مدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به عنوان هدیه ازدواج از جمله اقدامات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین در سال گذشته بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین گفت: شهرداری‌ها افزون بر ارائه بسته‌های حمایتی به کارکنان خود در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اقداماتی نظیر احداث و تجهیز اتاق مادر و کودک در اماکن عمومی شهر و اجرای مستمر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و تبلیغات محیطی با موضوع ازدواج، فرزندآوری و رشد جمعیت با همکاری معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و ادارات تابعه در برنامه‌های پیش بینی‌شده خود دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده در اصفهان + فیلم
  • بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده دراصفهان + فیلم