Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در گفتگو باخبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بااشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان هرساله در راستای معرفی و شناسایی آثار تاریخی برنامه های متنوعی دارد، گفت: پارسال یکی از برنامه های مهم میراث فرهنگی شناسایی اشیاء منقول بود که  ۱۳ اثر منقول فرهنگی_تاریخی استان زنجان پس از انجام تشریفات قانونی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این آثار شامل ضریح چوبی بقعه سیّد محمد مجتهد زنجان، سکه نقره ضرب دارالسعاده زنجان، سکه‌های فلوس مسی ضرب زنجان، سنگ ساخت حمام حسینیه اعظم زنجان، علم فلزی مشبک حسینیه اعظم زنجان، پنجه علم کتیبه‌دار بقعه قیدار نبی (ع)، پنجه علم کتیبه‌دار بقعه قیدار نبی (ع)، پنجه علم کتیبه‌دار بقعه قیدار نبی (ع)، وقف‌نامه قنات سرچشمه زنجان، سند وقف‌نامه مسجد خانم زنجان، ضریح چوبی امامزاده سید ابراهیم شهر سجاس، سنگ مزار خلیل‌الله میرزا نوه فتحعلی شاه قاجار، ابزار‌های کار مکشوفه از معدن نمک چهرآباد است.

ارجمند ادامه داد: امسال ۴۶ پرونده آثار غیرمنقول و آثار طبیعی و میراث ناملموس تا آذرماه امسال آماده ارسال به تهران برای طرح در شورا خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری آثارملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید و زیارت بیش از ۵۰ هزار نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه زنجان

ایسنا/زنجان معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان از بازدید و زیارت بیش از ۵۰ هزار نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه این استان در ایام  عید خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و دریافت آمار از شهرستان‌ها، تا روز هشتم فروردین امسال بیش  از ۵۰ هزار نفر از همشهریان و زائران و مسافران از امامزادگان و بقاع متبرکه  سطح استان بازدید کردند. 

وی با بیان اینکه با وجود واقع شدن وقت تحویل سال در صبح زود و لحظات روزه‌داری، بیش از ۵ هزار نفر از مردم استان به همراه میهمانان و زائران، در کنار امامزادگان بودند و سال جدید را در کنار نوادگان پیامبر و اهل‌بیت (ع) تحویل کردند، متذکر شد: این موضوع نشانه دلبستگی و پیوند قلبی و پایدار مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت است.

این مسئول با توضیح اینکه امسال  به همت خادمان و هیئت امنا، طی ایام ماه مبارک رمضان هشت محفل جزءخوانی و جمع‌خوانی قرآن کریم نیز در امامزادگان و بقعه‌های شاخص استان با قرائت قراء ممتاز کشور و استان برپا شده است، گفت: حدود دو هزار نفر از مردم نیز به طور روزانه در این محافل حضور پیدا می‌کنند و به قرائت قرآن کریم و در بعضی جلسات مثل حسینیه اعظم زنجان با بیان تفسیر و نکات قرآنی همراه است گوش می‌سپارند.

 موسوی با بیان اینکه امسال طرح ضیافت بهاری سازمان اوقاف و امور از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین امسال در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص  استان به اجرا گذاشته شده است، افزود: برپایی نمازهای جماعت و منابر سخنرانی، راه‌اندازی غرفه‌های مشاوره و پاسخ‌گویی به سوالات، حضور ۱۲ مبلغ اعزامی از قم در سطح استان برای تبلیغ، اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی  از دیگر برنامه‌های این طرح در مکان‌های زیارتی شاخص خواهد بود

به گزارش ایسنا، استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که  ۱۰ مورد از آنها دارای  شاخص‌ها و استاندارهای کشوری و استانی است و بقیه در رده شهرستانی و محلی رتبه‌بندی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاریخی‌ترین بنای فلاورجان
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • گردشگران خارجی از مهمان‌نوازی کردستانی‌ها می‌گویند + فیلم
  • بازدید و زیارت بیش از ۵۰ هزار نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه زنجان
  • اوج تجلی هنر گچ‌بری در بقاع متبرکه قم
  • تالاب مره قم ثبت ملی شد
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • بازدید قریب ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس