Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@15:22:28 GMT

صنعتی سازی تولید مسکن در دولت سیزدهم بازنگری شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۶۰۸

صنعتی سازی تولید مسکن در دولت سیزدهم بازنگری شود

رییس مرکز توسعه صنعتی ساختمان با بیان اینکه فقط صنعتی سازی می‌تواند معضل کمبود مسکن را در کشور حل کند، گفت: عدم رعایت قوانین و نابخردی‌هایی که به وجود آمده، برنامه‌های تولید صنعتی ساختمان را دچار اشکال کرده است.

 

بهروز سرابندی در گفتگو با پول نیوز با تاکید بر اینکه صنعتی سازی ساختمان یکی از بدیهیات ساختمان سازی و معماری دنیا است، گفت: اگر در مسکن مهر قصوری در اجرای بعضی از ساختمان‌های اجرا شده با روش‌های صنعتی مشاهده می‌شود، به دلیل ضعف اجرایی تعدادی از پیمانکاران و یا عدم نظارت کافی بر اجرای این گونه سیستم‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صنعتی سازی مسکن که در سال‌های گذشته در کشور ما به عنوان یک پدیده جدید و قابل بحث مطرح بوده، در تمام دنیا و اقصی نقاط گیتی تنها راه حل برخورد با معضل مسکن است و در جهاتی، در خود کشور ایران نیز نتایج بسیار مفید و باثمری را به دنبال داشته است.
سرابندی تاکید کرد: همانند دیگر کشور‌های دنیا، ما با صنعتی سازی به ساختمان‌های مقاومتر، با دوامتر و با سرعت بیشتر اجرا و با بازدهی اقتصادی بالاتر به دست می‌آوریم.
وی ادامه داد: حال اگر بخواهیم نقصان‌های انجام شده را مورد بررسی قرار دهیم، مسلم آن است که در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی دچار برخی از کاهش‌ها بوده ایم و این به معنی خط بطلان کشیدن بر کل موضوع نیست و اگر بخواهیم یک میلیون واحد مسکونی با دوام، با عمر بیشتر، با صرفه اقتصادی بهتر و دارای معماری قابل تطبیق با جامعه به مصرف کننده ارائه کنیم، به طور قاطع صنعتی سازی تنها راه حل است.
این صنعتی ساز مسکن یادآور شد: در دوره وزارت نیکزاد، آغاز بسیار مثبتی در صنعتی سازی ساختمان صورت گرفت، اما متاسفانه ادامه نیافت و تدوین راه حل‌های ارائه شده به برخی غرض ورزی‌ها و ناکارآیی‌ها منجر شد و این نمی‌تواند راه حل کلی را مستتر گرداند، بلکه باید تلاش و کوشش شود تا کاستی‌های موجود برطرف شود و صنعتی سازی ساختمان بتواند با رسیدن به جایگاه واقعی خود، کمبود‌های موجود در بازار مسکن کشور را برطرف و جبران کند.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان همچنین درباره راهکار پیشنهادی برای توسعه صنعتی سازی ساختمان در دولت سیزدهم تصریح کرد: اگر تدوین برنامه‌های صنعتی سازی مسکن که مدنظر دولت گذشته در دوره وزارت نیکزاد بود، مجدا بازنگری شود، به طور مسلم دولت جدید می‌تواند در زمینه ساخت ساختمان‌های بهتر و بادوامتر قدم بردارد.
وی تاکید کرد: یعنی بازنگری طرح‌های سابق صنعتی سازی مسکن می‌تواند جوابگوی معضل فعلی کمبود مسکن باشد.
این مدرس دانشگاه همچنین درباره وضعیت صنعتی سازی در کشور پس از مسکن مهر گفت: ادامه صنعتی سازی ساختمان بعد از مسکن مهر با رده بسیار بالایی در بخش خصوصی و در رده ساختمان‌های غیر از مسکن مهر اشاعه پیدا کرد و در بلندمرتبه سازی‌های انجام شده به طور یقین از صنعتی سازی بهره بردند.
وی با بیان اینکه کشور‌های دیگر با صنعتی سازی مسکن به پیشرفت‌های بسیار بالایی نائل شده اند، افزود: عدم رعایت قوانین و نابخردی‌هایی که به وجود آمده، برنامه‌های تولید صنعتی ساختمان را دچار اشکال کرده است. اما این نمی‌تواند دافع این حقیقت برتری صنعتی سازی نسبت به ساخت سنتی ساختمان باشد.
به گفته وی، همانطوری که صنعتی شدن دامداری و کشاورزی توانست معضل تامین آذوقه در بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران را برطرف کند، فقط صنعتی سازی و رویکرد‌های مثبت آن می‌تواند معضل بخش مسکن را در کشور حل کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صنعتی سازی صنعتی سازی مسکن ساختمان سازی پول نیوز صنعتی سازی ساختمان صنعتی سازی مسکن صنعتی ساختمان مسکن مهر راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از اجرای طرح مسکن در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: ساخت مسکن در دولت سیزدهم شتاب گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، علی اصغر احمدی مدیرکل بنیاد مستضعفان مازندران اظهار داشت: ساخت واحد‌های مسکونی در دولت سیزدهم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری و روستایی، بحث عمران شهری و توسعه روستایی فعالیت دارد بیان کرد: از سال 1384 ساخت 161 هزار و 710 واحد مسکن روستایی آغاز شد و 154 هزار و 515 واحد به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بیان کرد: در دولت سیزدهم نیز ساخت 17 هزار و 743 واحد مسکن روستایی آغاز شده ‌و 11 هزار واحد به بهره‌برداری رسید که 2 هزار واحد آن امسال و در چهل و پنجمین سالگرد افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) افتتاح شد.

احمدی تاکید کرد: صدور 25 هزار فقره سند مالکیت  روستایی و شهر‌های زیر 25 هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: با بازنگری طرح هادی در 586 روستا، طرح هادی در 257 روستا در دولت سیزدهم اجرا شده است.

وی گفت: تهیه طرح هادی  یکی از اقدامات بنیاد مسکن است و در دولت سیزدهم در نیمی از 2 هزار و 400 روستای مازندران طرح هادی اجرا شد.

احمدی همچنین خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی 60 درصد از خانه‌های روستایی استان انجام شده و تا سال 1410 همه خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران همچنین گفت: با ایجاد تفاهمنامه با کمیته امداد، بنیاد مسکن، و بسیج سازندگی استان ساخت 40 هزار واحد مسکونی روستایی در برش استانی ررنامه ریزی شد و 400 واحد به همت بسیج سازندگی ساخته می‌شود.

وی اظهار کرد: ساخت مسکن محرومین را هم در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دنبال می‌کنیم.

احمدی بیان کرد: بهزیستی،اداره راه و شهرسازی، کمیته امداد و همچنین بسیج سازندگی سپاه کربلا و بانک‌های عامل در امر مسکن سازی همکاری دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • آمارهای ابراهیم رئیسی درباره تولید، مسکن، رشد اقتصادی و ...
  • آمادگی برای افتتاح ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی سمنان در سفر دولت سیزدهم
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان