Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:03:58 GMT

امیری خراسانی عضو کمیته ویژه ATSGA شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۶۱۴

امیری خراسانی عضو کمیته ویژه ATSGA شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی، نخستین نشست تخصصی اعضای انجمن جهانی ورزشها و بازیهای سنتی به منظور راه اندازی انجمن آسیایی ورزشهای سننتی بصورت وبینار برگزار شد.

در این وبینار گی ژائوئن رئیس انجمن جهانی ورزشها و بازیهای سنتی (ITSGA)، پره لاوگارئیس انجمن اروپایی ورزشها و بازیهای سنتی، دکتر محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی به همراه چندین نماینده از کشورهای چین، هند، چین تایپه، پاکستان، بنگلادش و مغولستان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال پیشنهاد فدراسیون ایران برای راه اندازی انجمن آسیایی ورزشها و بازیهای سنتی(َATSGA)، این نشست آنلاین جهانی برگزار شد که در نهایت دکتر امیری خراسانی به عضویت کمیته ویژه ATSGA درآمد. همچنین مهم ترین بخش کار نوشتن اساسنامه انجمن آسیایی است که این وظیفه به فدراسیون ایران محول شد تا ظرف دو ماه اساسنامه را نوشته و پس از مشورت با سایر اعضا، به تائید نهایی انجمن جهانی برسد.

امیری در بخشی از سخنان خود در این وبینار اظهار کرد: فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی ایران با ارگان های مختلف نیز در تماس است و تفاهم نامه های مختلفی به امضا رسیده تا در جهت توسعه ورزش روستایی در سراسر ایران قدم های مثبتی برداشته شود. همچنین برنامه های ملی و بین المللی متعددی در نظر گرفته شده که می تواند به رشد و توسعه ورزشهای سنتی نیز کمک شایانی کند.

همچنین فدراسیون ورزش روستایی در نظر دارد با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در اواخر سال جاری میزبان یک فستیوال بین المللی باشد و در حاشیه این فستیوال نیز اولین مجمع انتخاباتی ورزشها و بازیهای سنتی آسیا را میزبانی کند.

کد خبر 5270304

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کنفدراسیون آسیا المپیک 2020 توکیو تیم فوتبال پرسپولیس فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی والیبال ایران کشتی فرنگی تیم فوتبال پیکان تهران والیبال دوومیدانی تیراندازی نازنین ملایی تیم ملی شمشیربازی ایران تیم ملی بسکتبال ایران فدراسیون ورزش روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار مسابقات دارت انتخابی تیم ملی در سنندج

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی در آیین افتتاحیه مسابقات دارت انتخابی تیم ملی در سنندج اظهار داشت: استان کردستان در این رشته ورزشی مستعد بوده و امیدواریم با ابتکارات جدید شاهد ایجاد فضای خوبی برای رشد نونهالان باشیم.

نصرالله پریچهره گفت: ما قهرمانان خوبی در دو ه‌های گذشته داریم و با این فاصله تا مسابقات فرصت خوبی داریم که برگزاری اردوی‌های مختلف در آمادگی کامل به سر ببرند.

حضور ۱۶ نفر در مسابقات انتخابی تیم ملی

 رئیس انجمن دارت ایران نیز در این آیین اظهار کرد: با برگزاری مسابقات رنکینگ آزاد در سطح کشور ۱۶ نفر (۸ آقا و ۸ خانم) در مسابقات دارت انتخابی تیم ملی در سنندج حضور پیدا کرده و به رقابت می‌پردازند.

کامبیز ایوب زاده اضافه کرد: در نتیجه‌ی مسابقات دوره ای، مجموعا ۸ نفر جهت شرکت به مسابقات آسیایی چین تایپه اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به تبعیض جنسیتی در فدراسیون جهانی تصریح کرد: در مسابقات آسیایی تعداد آقایان ۴ و تعداد خانم‌ها ۲ نفر بوده که به پیشنهاد ایران این رویه بعد از سال‌ها تغییر داده شده و امسال در مسابقات آسیایی چین تایپه شاهد حضور ۴ زن و ۴ مرد خواهیم بود.

ایوب زاده در ادامه با اشاره به اینکه امسال توانستیم کرسی هئیت رئیس فدراسیون دارت آسیا و اقیانوسیه را بگیریم، بیان کرد: در اوایل سال جاری پیشنهادات خود را به فدراسیون جهانی جهت اضافه کردن نوجوان به مسابقات آسیایی داده شد.

وی بر پیگیری اضافه شدن رده سنی ۱۸ تا ۲۳ سال تاکید کرد و گفت: ایجاد این رده سنی باعث ایجاد انگیزه مضاعف در سنین پایین‌تر می‌شود.

رئیس انجمن دارت ایران ابراز امیدواری کرد با کادر فنی خوب و تلاش‌های ورزشکاران امیدواریم در مسابقات چین تایپه که در آبان ماه امسال برگزار می‌شود شاهد افتخار آفرین ورزشکاران ایرانی باشیم.

 مدیر روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون انجمن‌های ورزشی نیز در در سخنانی کوتاه گفت: فدراسیون انجمن‌های ورزشی ۲۰ انجمن، ۴۰ رشته ورزشی و ۷۰ تیم ملی در رده‌های سنی مختلف آقایان و بانوان را مدیریت می‌کند.

مهدی میرزاییان اضافه کرد: فدراسیون انجمن‌های ورزشی هزار و ۶۰۰ زیرمجموعه کمیته ورزشی را سراسر کشور دارد.

رقابت‌های نهایی و انتخابی تیم ملی دارت بخش بانوان و آقایان کشور تحت عنوان «جام برترین ها» ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه در شهر سنندج برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • آغاز به کار مسابقات دارت انتخابی تیم ملی در سنندج
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • الزامی شدن حضور یگان ویژه در لیگ برتر بسکتبال
  • رییس فدراسیون اسکی اختیاری از خودش ندارد/ مدرس خارجی تکنیک ندارد!