Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد فروغی دارنده مدال طلای المپیک تاریخ تیراندازی ایران امروز ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه از پرواز دوحه با استقبال مسئولان ورزشی کشور، جمعی از همکاران و خانواده اش وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی شد.

هانیه رستمیان دیگر المپین تپانچه و پرچمدار زن ایران در افتتاحیه المپیک،  نازنین ملایی ملی‌پوش قایقرانی، محسن نصر اصفهانی مربی تیم ملی تپانچه و علی دادگر سرپرست فدراسیون تیراندازی از دیگر افرادی بودند که به همراه جواد فروغی وارد فرودگاه امام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد فروغی در نخستین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ماده تپانچه بادی شگفتی ساز و تاریخ ساز شد و مدال طلای المپیک را برگردن آویخت. این اولین مدال تاریخ تیراندازی ایران در المپیک است.

فروغی تاکنون تنها مدال آور ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و ایران با تک مدال فروغی در جدول رده‌بندی در رده چهلم قرار دارد.

فروغی در کنار رستمیان در ماده میکس تپانچه در رده پنجم قرار گرفت.

تیم ملی تیراندازی ایران با ۶ ورزشکار راهی المپیک توکیو شد که تاکنون تنها مدال آور این تیم جواد فروغی است.  

گروه دوم تیم ملی تیراندازی شامل نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده به همراه رضا حسنی خو روز دوشنبه ۱۱ مرداد به تهران خواهند رسید. همچنین مهیار صداقت و الهام هاشمی با پایان مسابقه تفنگ سه وضعیت مردان نیز در گروه آخر چهارشنبه ۱۳ مرداد به تهران باز خواهند گشت.

256 251

کد خبر 1540749

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: المپیک ۲۰۲۰ جواد فروغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| رسوا شدن ورزشکار حقه‌باز در المپیک

آفتاب‌‌نیوز :

در نهایت اونیچنکو از مسابقات پنج‌گانه اخراج شد و شانس خود را برای کسب مدال از دست داد. تیم شوروی هم شانس گرفتن مدال تیمی را از دست داد.

ورزشکار اهل شوروی در بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال با تقلب به دنبال مدال طلا بود، اما نه تنها به خواسته خود نرسید بلکه در دنیا رسوا شد و باعث شد برچسب متقلب همیشه با او باشد.

در تاریخ بازی‌های المپیک، ورزشکارانی بوده‌اند که تلاش کردند با تقلب به سکوی المپیک برسند. یکی از این افراد، ورزشکار اهل شوروی است که می‌خواست با به کاربردن یک حقه به مدال برسد، اما توسط بریتانیایی‌ها رسوا شد.

بوریس اونیچنکو در پنج‌گانه مدرن فعالیت می‌کرد و دو مدال طلا و نقره تیمی و یک نقره انفرادی المپیک را در کارنامه داشت، اما طلای انفرادی نداشت و در المپیک ۱۹۷۶ دنبال طلا بود.

رشته پنج گانه شامل سوارکاری، شمشیربازی، تیراندازی، شنا و دو بود.

این ورزشکار در المپیک ۱۹۷۶ مونترال در رشته شمشیربازی با جرمی فاکس کاپیتان تیم بریتانیا رقابت کرد. در هنگام مبارزه و در یک حمله فاکس برای جلوگیری از برخورد با نوک تیغه به عقب پرید، اما تیغه ورزشکار شوروی امتیاز را ثبت کرد. فاکس بلافاصله اعتراض کرد که برخوردی صورت نگرفته است.

فاکس معتقد بود، این سلاح قطعا دستکاری شده بود، چون حتی بدون تماس هم امتیاز ثبت می‌کرد. گروهی مسئولیت بررسی موضوع را برعهده گرفتند.

در نهایت مشخص شد که او کابلی پنهانی در شمشیرش قرار داده بود و با زدن دکمه‌ای نشان می‌داد ضربه زده است. البته اونیچنکو توضیح داد، تجهیزات متعلق به او نیست با این حال داوران به این نتیجه رسیدند که توضیحات این ورزشکار شوروی به اندازه کافی خوب نیست.

در نهایت اونیچنکو از مسابقات پنج‌گانه اخراج شد و شانس خود را برای کسب مدال از دست داد. تیم شوروی هم شانس گرفتن مدال تیمی را از دست داد.

مطبوعات به اونیچنکو برچسب "بوریس متقلب" زدند. او دیگر در مسابقات بین‌المللی شرکت نکرد. همچنین در کشور خود اوکراین جریمه شد وآخرین بار به عنوان راننده تاکسی در شهر کیف کار می‌کرد.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • تاثیر مربی کره‌ای بر پیشرفت کمانداران ایران/معضل تجهیزات پابرجاست
  • ادامه تمرینات تیراندازان در سال جدید با حضور ۹ ورزشکار
  • آغاز نخستین اردوی تیم ملی تپانچه در سال ۱۴۰۳
  • بازگشت ملی پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • آغاز نخستین مرحله اردوی تیم تپانچه در سال جدید با حضور ۹ ورزشکار
  • بازگشت ملی‌پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • پاکدامن: گرفتن سهمیه تیمی المپیک اتفاق بزرگی است
  • عکس| رسوا شدن ورزشکار حقه‌باز در المپیک