Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز جلسه هم‌اندیشی قرارگاه سردار شهید مهدی باکری بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری با منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد در خصوص نظام مسائل مدیریت شهری شهرکرد، تحت عنوان همیاران شورای ششم با حضور جمعی از دانشجویان و بسیجیان برای اولین بار در استان برگزار شد.

تلاش بسیج دانشجویی برای حل مشکلات شهرکرد

مرتضی کریمی در این نشست گفت: بسیج دانشجویی با رویکرد تدوین نظام مسائل در عرصه‌های استانی، شهرستانی، شهر و روستا و پرداختن به حل مسئله، هسته‌های تخصصی مدیریت شهری را راه‌اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری افزود: شورای اسلامی شهر شهرکرد در شروع فعالیت‌های خود توجه ویژه به شناخت مسائل اصلی شهر و برنامه‌ریزی در جهت حل مسائل شهری دارد لذا بسیج دانشجویی در تلاش است ضمن فراهم کردن شرایط هم‌افزایی مسائل اولویت‌دار احصاء شده در خصوص مدیریت شهر شهرکرد با رویکرد حل مسائل در جلسات مشترک با اعضای شورای شهر را طرح و گامی در جهت تحقق مطالبات مردم بردارد.

ایمان آرش در ادامه افزود: قرارگاه سردار شهید مهدی باکری بسیج دانشجویی استان با هدف احصای مسائل، مشکلات مردم، پیگیری و مطالبه آن از نهادها و مسئولان مربوطه تا حصول نتیجه راه‌اندازی شد.

مسئول قرارگاه سردار شهید مهدی باکری بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این قرارگاه قصد داریم که با محوریت گفتمان عدالت شهری، مسائلی همچون شفافیت در حوزه‌های مختلف، خلاءهای قانونی و مدیریتی در نظارت‌ها، ثبات رویه در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت شهری، توسعه و پیشرفت متوازن با توجه به نیازهای منطقه‌ای و همچنین ایجاد مدیریت یکپارچه شهری به نتیجه برسانیم.

پوریا حشمتی اظهار کرد: با توجه به اینکه چالشتر قدمت بالایی دارد می‌توان بحث جذب توریسیت را در آن مطرح کرد و ظرفیت خوبی در این راستا دارد همچنین امامزاده سلطان محمد سبز پوش یکی از امامزادگانی است که می‌توان توریسم مذهبی را در این مکان مطرح کرد.

شورای ششم شهر را علمی اداره خواهد کرد

محمدرضا بیاتی در ادامه این جلسه بیان کرد: این شورا قصد دارد شهر را علمی اداره کند و سلایق و اختلافات را کنار بگذارد که مدیریت شهری و شهرداری دو ضلع کار و مردم ضلع اصلی این مثلت هستند که فعالیت‌ها باید به تایید آن‌ها باشد.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد افزود: اتاق فکری از مجموعه عوامل مجرب در استان و شهر تشکیل خواهد شد که جدای از مشاوره و طرح‌های موضوعی و... کار می‌کند تا عملکرد بهتری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: طرح محله‌محور در یک سال گذشته در حال اجرا است که مشکلات محل را خود مردم حل می‌کنند و هرجا که لازم شد از دولت کمک می‌گیرند البته محله میرآباد و منظریه مشکلات خاص خود را دارد که زیرساخت‌ها شکل نگرفته است و بین شهرداری و مسکن برای ایجاد زیرساخت‌های شهری مشکلاتی پیش آمده و این توقعات اجرایی نشده است.

به حقوق مردم در محل‌های از پیش ساخته شد باید توجه شود

بیاتی اظهار کرد: ایجاد زیرساخت در محل‌های از پیش ساخته شده مانند غرب شهرکرد مشکلات خاص خود را دارد زیرا که حقوق مردم است و اهالی در عوض عقب‌نشینی در منازل خود حق و حقوق می‌خواهند و باید بین این افراد جا انداخت که اگر زیرساخت نیاز دارند باید از منازل خود عقب‌نشینی کنند و چیزی از شهرداری نخواهند تا مشکل زیرساخت حل شود البته در کنار این موضوع مسائلی نظیر فضای سبز و ... هم انجام می‌گیرد.

منتخب شورای شهر شهرکرد با اشاره به اینکه ناحیه غرب، جنوب و منظریه سه نقطه شهر هستند که مشکلاتی دارند، بیان کرد: دولت در جنوب شهر با عنوان طرح فرسوده مطالعاتی شده، در ناحیه غرب با عنوان طرح بازآفرینی و در منظریه که خود متولی است وارد شده و باید اقداماتی را انجام دهد که تا کنون صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: توجه به محل سوم غیر از محل زندگی و کار به عنوان محلی برای سلامتی و پیاده‌روی، هوشمند کردن خدمات، برنامه‌محوری، توجه به مبلمان شهری، عدالت‌محوری، شفافیت در عملکرد و ... از جمله برنامه‌های شورای ششم است که اجرایی خواهند شد.

ماشاالله ایزدی در ادامه بیان کرد: شناسایی مشکلات و استفاده از برنامه کارشناسان شهرداری دو رویکردی است که در دوره ششم باید برای احصاء مشکلات مردم استفاده کرد.

مطالبه‌گری از مسئولان هم انجام شود

منتخب شورای اسلامی ششم شهرکرد افزود: ساختار اداری استان ما سنتی و قدیمی است و برای گرفتن پروانه ساخت و ... مراحل چنان طولانی و پرهزینه است که کسی طرف آن نمی‌رود پس مطالبه‌گری باید از مسئولان و نمایندگان مجلس هم صورت بگیرد تا مسائل با کارشناسی حل شوند.

دیگر اعضای شورای شهر نیز در ادامه جلسه مشکلات شهری و برنامه‌های لازم برای حل این مشکلات را بیان کردند.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: مرتضی کریمی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی ایمان آرش شورای ششم شورای اسلامی شهرداری شهرکرد بسیج دانشجویی شورای اسلامی مدیریت شهری مدیریت شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم

مسعود حبیبی گفت: برای افزایش تولیدات گلخانه‌ای و خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌های جاری دو گلخانه جدید به مساحت هزار و ۵۵۰ متر مربع و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نهالستان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد احداث شد.

وی با اشاره به تکمیل طرح احداث گلخانه گل‌های زینتی اظهار کرد: سالانه چندین هزار درختچه زینتی شامل یاس زرد، برگ نو، یاس بنفش، رز، زرشک زینتی و نشاء گل فصلی شامل بنفشه، همیشه بهار، مریم گلی، میمون، آهار، ابری، اکیناسه، کوکب کوهی، استسپروم، شاهپسند، اطلسی، جعفری و درختان و درختچه‌های زینتی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید

افتتاح گلخانه پرورش فلفل دلمه در اردل

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه هر ساله بیش از ۶۵ درصد گل‌های فصلی مورد نیاز در گلخانه‌های نهالستان تولید می‌گردد، گفت: گلخانه‌های تازه احداث شده تمامی تجهیزات لازم از جمله سیستم فن و پد، سیستم روشنایی، سیستم آبیاری، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تهویه، شاسی‌های رو باز گل‌های فصلی و. را نیز دارا می‌باشند.

وی ادامه داد: احداث دو گلخانه دیگر در نهالستان با هدف افزایش تولیدات گلخانه‌ای و ارتقاء فضای سبز در سال آتی در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد قرار گرفته است.

خبرنگار: نگار شیخ پور

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس