Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-19@14:05:35 GMT

فردا آزادراه خرم‌آباد – اراک افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۹۰۴۷

به گزارش جام جم لرستان: وحید کرم الهی افزود: برای ساخت این بخش از آزاد راه خرم آباد - اراک ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
وی ادامه داد: آزاد راه خرم آباد - اراک در مجموع 134 کیلومتر طول دارد که با مشارکت ۴۰ درصدی بخش خصوصی (قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا) در حال ساخت است.
 
کرم الهی اظهار کرد:  آزاد راه خرم آباد - اراک هفت هزار و 500 متر تونل دو قلو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: تکمیل بخشی از کریدور ترانزیتی بندر انزلی، آستارا و نوشهر به بندر امام خمینی، روان‌سازی ترافیک برای تردد روزانه ۲۰ هزار وسیله نقلیه، رفع گره‌های ترافیکی در محدوده شهر‌های خرم آباد، بروجرد و اراک، بستر مناسب حمل‌ونقل کالا و جابجایی مسافر، کاهش آلایندگی محیط زیست و حذف نقاط سانحه خیز از دیگر اهداف ساخت آزاد راه خرم آباد- اراک است.
وی گفت: تمامی گردنه ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی خرم آباد به سمت بروجرد با بهره برداری از آزادراه جدید رفع می شود و تردد در این مسیر با کاهش ۵۰ درصدی زمان و ۳۵ کیلومتری مسافت انجام خواهد پذیرفت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: افتتاح آزادراه خرم آباد اراک آزاد راه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بازارچه صنایع دستی در میدان مشاهیر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ سیدمحمدحسین حجازی در آئین افتتاح بازارچه صنایع دستی «تکوک» گفت: مشابه بازارچه صنایع دستی که امروز در میدان مشاهیر افتتاح شد هر جمعه به صورت منظم در کوشک باغ هنر با عنوان بازارچه صنایع دستی پروانه دایر است. یکی از محورهای اصلی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد پرداختن به صنایع دستی است چرا که این حوزه شاهد بی‌مهری‌هایی بوده است. از طرفی به مناسبت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توجه به حوزه صنایع دستی رونق بیشتری می‌گیرد.

وی افزود: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در چهار سال گذشته حامی صنایع دستی بوده است و امیدواریم چرخ اقتصاد صنایع دستی به فصل مشترکی برسد و شاهد رونق بیش از پیش این هنر صنعت باشیم.

مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور نیز در آئین افتتاحیه این بازارچه اعلام کرد: نوروز ۱۴۰۳ شاهد ۹۰۰۰ غرفه صنایع دستی در کشور خواهیم بود که با همکاری معاونت‌های صنایع دستی استان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود. در کنار این تعداد شهرداری‌ها و بقاع متبرکه نیز غرفه‌های فروش صنایع دستی ایجاد کردند. فکر می‌کنم امسال شاهد یک جهش فوق‌العاده در ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امسال شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی در بیلبوردهای شهری معرفی می‌شوند، افزود: در کنار بازارچه‌ها امسال نیز صنایع دستی در المان‌های شهری معرفی می‌شوند.

جلالی با اشاره به همگرایی و هم‌جوشی بین نهادها در حوزه صنایع دستی افزود: این همگرایی در راستای سیاست تقویت توجه و گسترش بازار بوده است و طبق دستور معاون میراث فرهنگی تمام پایگاه‌های میراثی و موزه‌ها موظفند پیوست صنایع دستی داشته باشند.

جلالی ادامه داد: یکی از الزامات پایگاه‌های فرهنگی و قطب گردشگری شهر تهران، صنایع دستی است و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد به عنوان مرکز گردشگری، منظومه‌ای از جذابیت‌های بصری و شنیداری را با هم فراهم می‌کند و به عبارتی قلب ایران است چرا که شما هنر دست هنرمندان سراسر کشور را در چنین بازارچه‌ای می‌بینید. اینجا می‌تواند ایران کوچک باشد و ما امیدواریم در مناطق و مراکز دیگر شهرداری چنین رویدادی اتفاق بیفتد.

معاون صنایع دستی اظهار امیدواری کرد: امسال نوروز و ماه مبارک رمضان که هر دو به صنایع دستی در سفره‌های افطار و سحر، همچنین سفره‌های نوروز متصل هستند، اتفاق مبارکی در رونق بازار صنایع دستی باشد.

رویداد توانمندسازی و بازارچه صنایع دستی «تکوک» با حضور ۳۶ غرفه صنایع دستی از جمله رشته‌های خراطی چوب، نقاشی روی شیشه، سنگتراشی، فیروزه کوبی، پوشاک سنتی، حصیربافی و رودوزی‌های سنتی از ساعت ۱۵ الی ۲۳ در میدان مشاهیر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد دایر است و تا پایان تعطیلات ایام نوروز ادامه دارد.

کد خبر 6058715

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر تداوم دارد
  • افتتاح بازارچه صنایع دستی در میدان مشاهیر تهران
  • افتتاح بازارچه صنایع دستی در میدان مشاهیر
  • تکمیل طرح راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی
  • ◄ نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  • ایجاد اشتغال برای ۶۳ با افتتاح مجتمع گردشگری
  • یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن بار از طریق راه آهن اراک حمل شد
  • یک فوتی و سه مصدوم در سانحه رانندگی در آزاد راه های استان قزوین
  • مربی نساجی: وقت بهانه گرفتن نداریم
  • افتتاح نمایشگاه صنایع دستی نوروزی دربستان آباد