Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ بیماران خاص در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود خدمات برای درمان مجبور به تحمل هزینه سرسام آور مراجعه به دیگر استان‌ها هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در حالی دولت دوازدهم برای بهبود سطح بهداشت جامعه طرح تحول سلامت را اجرایی کرده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد در استان کهگیلویه و بویراحمد، هموطنان برای دریافت خدمات درمانی مشکلات عمده‌ای داشته و گاهی برای درمان ناگزیر به بستن بار سفر برای استفاده از خدمات درمانی استان‌های همجوار یا حتی پایتخت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 800 هزار نفر جمعیت، از داشتن برخی زیرساخت‌های لازم درمانی محروم است و بیماران خاص برای امید به ادامه زندگی به اجبار برای درمان به استان‌های دیگر می‌روند.

شش هزار بیمار سرطانی در استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند و خلأ مرکز پرتو درمانی و پزشکی هسته‌ای در استان باعث شده تا بیماران نیازمند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند.

یک بیمار سرطانی در یاسوج به تسنیم گفت: واقعیت امر به دلیل ارایه خدمات نامناسب مجبور به مراجعه به مراکز درمانی استان‌های دیگر از جمله فارس، اصفهان و خوزستان هستیم.

او می‌گوید: از کمبود دارو رنج می‌بریم و راهی جز تامین گران تر آن در استان‌های دیگر نداریم و باور کنید برخی مواقع تحمل رنج سفر را نداریم و آرزوی مرگ می‌کنیم.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در استان شش هزار بیمار سرطانی شناسایی شده‌ است گفت: تنها یک مرکز شیمی درمانی برای ارائه خدمات به این تعداد بیمار سرطانی در استان فعال است.

یکی دیگر از نیازهای اساسی بیماران به ویژه شش هزار بیمار سرطانی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود یک مرکز پزشکی هسته‌ای در استان است تا برای درمان مشقت کمتری را متحمل شوند.

تمام توان سپاه برای کمک به کادر درمان استان مرکزی پای کار استفرمانده سپاه استان مرکزی: تمام توان بسیج و سپاه در استان مرکزی برای کمک به کادر درمان به میدان آمد

بیمار سرطانی دیگری نیز از وعده‌های بی سرانجام مدیران دولتی ابراز نگرانی کرد و افزود: سال‌ها خبر از راه اندازی مرکز پزشکی هسته‌ای می‌دهند ولی هنوز خبری نیست و تنها یک مرکز شیمی درمانی داریم که جوابگوی بیماران نیست.

سرپرست بیمارستان امام سجاد (ع) اظهار داشت: با توجه به نیاز استان به مرکز پزشکی هسته‌ای برای تشخیص بیماری‌های بدخیم و سرطانی مثل سرطان تیروئید، مرکز پزشکی هسته‌ای در بیمارستان امام سجاد (ع) در حال احدات است که با ساخت این مرکز درمانی بیماران استان برای درمان و مداوا نیازی به مسافرت به استان‌های همجوار را ندارند.

طهماسبی افزود: اعتبارات لازم برای ساخت و همچنین تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز مرکز پزشکی هسته‌ای تأمین شده‌ است.

سرپرست بیمارستان امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت کار در زمینه احداث این طرح، کار ساخت این مرکز توسط کارشناسان مجرب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

طهماسبی یادآور شد: در حال حاضر یک پزشک متخصص هسته‌ای از فرزندان بومی در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به ارائه خدمت است که به محض راه‌اندازی مرکز پزشکی هسته‌ای در این مرکز درمانی برای ارائه خدمات درمانی تخصصی در این بیمارستان مستقر می‌شود.

انتهای پیام/544/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد مرکز پزشکی هسته ای پزشکی هسته ای بیمار سرطانی بیماران خاص برای درمان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر طوس کیانی در نشست با مدیران بخش سلامت شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه با متخلفانی که در ازای خدمات درمانی تعرفه‌ها و پول‌های غیر قانونی دریافت می‌کنند، برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم افرادی به صورت خودسرانه با افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی و پزشکی برای مردم مشکل ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه هنوز تعرفه‌های پزشکی سال جدید ابلاغ نشده است، گفت: هرگونه افزایش قیمت در ویزیت و تعرفه پزشکی خلاف قانون و تخلف محسوب می‌شود و در صورت گزارش، با فردخاطی قاطعانه برخورد می‌شود.

کیانی تاکید کرد: قیمت‌های که در فضای مجازی برای گرانی تعرفه‌ها منتشر می‌شود، صرفاً پیشنهاد و گمانی زنی است؛ اما تاکنون تعرفه‌های پزشکی که براساس اجماع نظر انجمن بیمه گران، نظام پزشکی و هیأت دولت تعیین می‌شود، در سال جدید ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: تمام تلاش مجموعه وزرات بهداشت و درمان و دولت این است با حذف تدریجی تعرفه‌های ارزی، هزینه‌های اضافی بر مردم و بیماران تحمیل نشود.

کد خبر 6080563

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است