Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران دکتر محمدمهدی گویا امروز (۱۰ مرداد) در حاشیه مراسم آغاز واکسیناسیون فرهنگیان کرمانشاه، در گفتگو با ایسنا، با اشاره به شروع واکسیناسیون معلم‌ها و کادر اجرایی مدارس در سراسر کشور، گفت: در تلاشیم تزریق دز اول واکسن معلم‌ها و کادر اجرایی مدارس ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده به اتمام برسد و پس از آن تزریق دز دوم شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گویا با اشاره به در حال انجام بودن واکسیناسیون معلمان و کادر اجرایی مدارس، گفت: همه معلم‌ها و کادر مدارس که حدود ۱.۴ میلیون نفر جمعیت دارند، چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی مشمول طرح واکسیناسیون خواهند بود.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: در تلاشیم کار واکسیناسیون این افراد هرچه سریعتر به اتمام برسد، چون در موعد بازگشایی مدارس هستیم و باید آموزگاران و کادر مدرسه از ایمنی لازم برخوردار شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرعت عمل در واکسیناسیون خیلی اهمیت دارد، گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا مجددا در حال تاخت و تاز است و موج پنجم بیماری را شاهد هستیم، باید کار واکسیناسیون تسریع شود.

 

وی روال فعلی واکسیناسیون را خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر با روال کنونی واکسیناسیون انجام شود، امیدواریم در زمان کمی گروه‌های مختلف علیه بیماری واکسینه شوند.

 

 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: واکسن کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار نظر کرد: ایمن‌سازی یکی از مؤثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است، نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه خیلی مهم است. پس از تأمین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله‌ی دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تأثیر عمده‌ای در کاهش مرگ‌ومیر و ناتوانی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ما کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: با فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور ما توانستیم در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برداریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

شکری افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود. این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است. این بیماری‌ها، یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان بیان کرد: این واکسن به صورت تزریقی در سن ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

کد خبر 6085308

دیگر خبرها

  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور