Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@22:36:49 GMT

تولید ۴۰ درصدی فولاد فقط با ۲۰۰۰ مگاوات ساعت برق

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۹۵۸۹

تولید ۴۰ درصدی فولاد فقط با ۲۰۰۰ مگاوات ساعت برق

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای به وزیر صمت برنامه پیشنهادی خود برای تولید در زنجیره فولاد در شرایط اضطراری کمبود برق را ارائه داده که براساس آن با اختصاص ۲۰۰۰ مگاوات ساعتی که وزارتخانه‌های نیرو و صمت وعده تأمین آن را داده‌اند، تولید ۴۰ درصدی با اشتغال حدود ۹۰ درصدی در زنجیره فولاد برقرار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، برنامه پیشنهادی انجمن فولاد به‌صورت تفصیلی برای تمام شرکت‌های زنجیره فولاد و کلیه استان‌ها تدوین شده و این برنامه به نحوی است که در شرایط اضطراری کمبود برق، خسارات وارده به واحدهای تولیدی و اقتصاد ملی را کاهش می‌دهد، فضا برای ایفای تعهدات ضروری صادراتی شرکت‌ها را فراهم می‌سازد و به تنظیم بازار داخلی فولاد کمک کند.

در برنامه پیشنهادی انجمن تولیدکنندگان فولاد برای تولید زنجیره فولاد در شرایط اضطراری کمبود برق، محدودیت‌های فنی تولید و همچنین شرایط بازار در هر حلقه از زنجیره فولاد درنظر گرفته شده و این برنامه براساس این دو مولفه تدوین شده است.

حتی در کنار شرایط خاص هر شرکت، شرایط استان‌های مختلف در نظر گرفته شده و در برخی رسته‌ها با تقسیم شرکت‌ها به دو گروه A و B، طوری این برنامه تنظیم شده که در استان‌های مختلف مشکلی در تأمین نیازهای بازار صورت نگیرد.

علاوه بر این، میزان نیاز کشور به تولیدات هر حلقه از زنجیره فولاد، مبنای برنامه پیشنهادی انجمن فولاد بوده است و در محصولاتی که کشور به آن‌ها نیاز بیشتری دارد، تولید با توان مصرف برق بیشتری پیشنهاد شده است.

برنامه تولید برای رسته‌های مختلف زنجیره فولاد

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران جهت تولید حداقلی و متوازن در زنجیره فولاد، برای رسته‌های مختلف این زنجیره به شرح زیر برنامه تولیدی ارائه داده است:

همچنین متن نامه بهرام سبحانی- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران- خطاب به علیرضا رزم‌حسینی (وزیر صنعت، معدن و تجارت) آمده است:

"پیرو نامه شماره ۷۵۵/ص/۰۰ مورخ ۲۰ تیر و توافقات جلسه مورخ دوم مرداد ۱۴۰۰ در محضر وزیر نیرو و معاونان ایشان و همچنین معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اختصاص ۲۰۰۰ مگاوات ساعت برق برای فعالیت حداقلی کارخانه‌های زنجیره فولاد در شرایط بحرانی فعلی ناشی از کمبود برق، به پیوست برنامه پیشنهادی این انجمن که  با در نظر گرفتن محدودیت‌های فنی تولید و همچنین شرایط بازار در هر حلقه از زنجیره فولاد تنظیم شده است، جهت صدور دستور بررسی و اتخاذ تدابیر فوری بحضورتان تقدیم می‌گردد.

شایان ذکر است بر اساس این برنامه، به طور میانگین تولید ۴۰ درصدی با اشتغال حدود ۹۰ درصدی در زنجیره فولاد برقرار خواهد شد. ضمناً جهت استحضار، بر اساس برنامه مذکور ضمن کاهش خسارات وارده به واحدهای تولیدی و اقتصاد ملی و ایفای تعهدات ضروری صادراتی و مشارکت موثر در تنظیم بازار داخلی فولاد، میزان مصرف برق زنجیره فولاد در شرایط اضطراری کنونی بر اساس جدول زیر خواهد بود.

توضیح: در جدول فوق، میزان مصرف برق مجتمع فولاد مبارکه با توجه به اهمیت استراتژیک این کارخانه در تولید، اقتصاد و امنیت کشور و تامین نیاز بیش از ۱۰۰۰ کارخانه پایین دستی در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطعی برق صنایع فولاد انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران وزارت صنعت معدن و تجارت تامین برق واحدهای فولادی انجمن تولیدکنندگان فولاد زنجیره فولاد در شرایط شرایط اضطراری برنامه پیشنهادی زنجیره فولاد کمبود برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مادر تخصصی برق حرارتی، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تأمین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحدها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال از اهمیت بسیار مضاعفی برخوردار است.

وی فصول گرم سال را به عنوان روزهای اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و گفت: همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا قبل از خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

اسکندری تاکید کرد: در همین راستا از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور آماده‌سازی این واحدها برای تولید انرژی پایدار در فصول گرم سال، بالغ بر ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۹۳ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تا نیمه اردیبهشت‌ماه بتوانیم تمامی واحدهای نیروگاهی را برای تأمین برق پایدار روزهای اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار حدود ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رساندیم.

وی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا نیمه اردیبهشت نیز با انجام ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی بتوانیم رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به ثبت برسانیم و برق مطمئن و پایداری را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم.

کد خبر 6086727 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات