Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@18:12:52 GMT

کشف دو ابر جرم قرمز در کمربند سیارک ها

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۰۶۷۲

کشف دو ابر جرم قرمز در کمربند سیارک ها

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تک اکسپلوریست؛ دانشمندان آژانس هوافضای ژاپن مطالعه‌ای را به سرپرستی سونائو هاسگاوا انجام داد که نتیجه این مطالعه نشان دهنده وجود دو جرم قرمز در کمربند اصلی بین مریخ و مشتری است. کمربند اصلی سیارک‌ها، قرص پیرا-ستاره‌ای و منطقه‌ای در منظومه خورشیدی است و حدودا بین مدار دو سیاره مریخ و مشتری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

هر ۱۵ سال یکبار سیارک منقرض کننده دایناسور‌ها به زمین برخورد می‌کند دو سیارک سرشار از مواد آلی

فرض بر این است که این اجرام متقاطع فراتر از نپتون شکل گرفته و به نوعی به مدار‌های فعلی خود وارد شده اند. این اجرام سیارک‌هایی هستند که 203 Pompeja و 269 Justitia نامیده می‌شوند و مملو از مواد آلی هستند و احتمالاً شامل اجزای سازنده حیات بر روی زمین نیز هستند. این اجرام در فاصله ۲.۷ و ۲.۶ برابر فاصله زمین تا خورشید و در کمربند سیارک‌ها می‌چرخند. به نظر می‌آید جرم 203 Pompeja در حدود ۷۰ مایل عرض از نظر ساختاری سالم است، در حالی که جرم 269 Justitia با عرض حدود ۳۵ مایل یا بیشتر، احتمالاً قطعه‌ای حاصل از برخورد قبلی است. به دلیل مدار دایره‌ای پایدار آن‌ها، دانشمندان تصور می‌کنند که این اجرام مدت‌ها پیش در این مکان حضور داشتند.

اجرام منظومه شمسی که غنی شده با مواد آلی هستند، نور آبی از خودشان منعکس می‌کنند و این در حالی است که اجرام دارای مواد آلی خارج از منظومه شمسی درخششان به رنگ قرمزاست. علت رنگ قرمز این اجرام نیز این است که سطح بسیاری از آن‌ها از ممواد آلی تشکیل شده است. اجرامی با چنین مواد آلی دارای یخ زیادی در سطح هستند و به همین علت نیز دانشمندان بر این باورند که این اجرام باید در محیطی بسیار سرد تشکیل شده باشند و تابش خورشید روی یخ‌ها موجب بوجود آمدن مواد آلی پیچیده شده است.

دو جرم 203 Pompeja و 269 Justitia اجرام خاص هستند، زیرا قرمزتر از هر جرم دیگری که در کمربند سیارک‌ها دیده می‌شود، ظاهر می‌شوند. در صورت صحت این یافته، شواهدی از مهاجرت سیاره‌ای در منظومه شمسی اولیه ارائه می‌شود. بیشتر این اجرام باقیمانده در عصر حاضر به عنوان اجرام فرا نپتون شناخته می‌شوند و در کمربند کویپر فراتر از نپتون قرار دارند و بسیاری از آن‌ها دارای رنگ قرمز هستند که به نظر می‌رسد 203 Pompeja و 269 Justitia هم با آن‌ها مطابقت دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهکشان راه شیری سیارک ها سیارک فضایی مواد آلی سیارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت گوسفندی در بازار روز برای تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته گوشت چرخ کرده گوسفندی ۱۰۰۰ گرمی ۵۳۰ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت ران گوسفندی بسته بندی شده در بسته ۳ گیلوگرم ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است برای خرید ران گوسفندی کامل هم باید ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت گردن گوسفندی هم امروز ۷۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع گوشت قرمز در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • حرکت غیرورزشی داویده کالابریا بر روی بازیکن اینتر و کارت قرمز دوم برای میلان (میلان 1-2 اینتر)
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • بازار گوشت روی موج قرمز