Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر یک شنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه، بر اهتمام ویژه نسبت به این موضوع تأکید کرد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کم‌توجهی به این مهم آسیب‌ها و پیامدهای منفی متعددی دارد، گفت: وضعیت حجاب و عفاف در کشور، مناسب نظام و جامعه اسلامی نیست و انتظار می‌رود نهادهای متولی و دغدغه مندان نسبت به دین در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با تأکید بر اینکه اولویت فعالیت‌های مرتبط با مقوله حجاب و عفاف باید ایجابی و اقناعی باشد، تصریح کرد: در این راستا باید به‌صورت ویژه در دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش کار و فعالیت کرده و مباحث اقناعی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه نقش اصناف و بازار و فرآیند تولید و عرضه پوشاک در این زمینه بسیار تأثیرگذار است، باید با فعالیت بیشتر سازمان صنعت، معدن و تجارت، روند عرضه پوشاک منطبق با حجاب و عفاف اسلامی بهبود یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه باید همه مجموعه‌ها دست‌به‌دست هم داده و برای بهبود وضعیت موجود تلاش کنیم، اظهار کرد: وقتی بازار انباشته از کالاهای نامناسب باشد و در عوض پوشاک اسلامی ایرانی به‌سختی در مغازه‌ها یافت شود، امربه‌معروف و نهی از منکر نمی‌تواند رافع مشکل بدحجابی باشد زیرا بازار تنها همین‌گونه اجناس را ارائه می‌دهد.

امام جمعه بجنورد گفت: باید سازمان صمت پای‌کار آمده و با ارائه تسهیلات و مشوق‌های بیشتر، از تولیدکنندگان کالاهای مناسب اسلامی حمایت کند تا عرضه و فروش البسه مناسب اسلامی در بازار افزایش یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بیان کرد: دشمن از طریق پوشش در پی نفوذ در جامعه اسلامی و سپس سست کردن اعتقادات و ارزش‌های دینی است؛ ازاین‌رو باید همه خانواده‌ها و متولیان هوشیار بوده و اجازه ندهند دشمن در اجرای توطئه نرم خود موفق شود.

وی در انتها گفت: در این میان ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در گام نخست در راستای دفاع از ناموس جامعه و حمایت از جوانان فعالیت می‌کند تا خدای‌ناکرده گرفتار گناه و معصیت نشده و از بهشت محروم نشوند؛ ازاین‌رو لازم است نهادهای مختلف با همکاری و هم‌افزایی با این ستاد، زمینه را برای اجرای بهتر برنامه‌ها و بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه فراهم کنند.

کد خبر 5270480

منبع: مهر

کلیدواژه: حجاب و عفاف رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ویروس کرونا عید غدیر خم آمار کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان اردبیل ایلام شیراز جشن عید غدیر معروف و نهی از منکر حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی ویکی از مهمترین موضوعاتی است که موجب استحکام خانواده و جامعه می‌ شود و از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه کیش افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.

وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا بی نیاز
امام جمعه جزیره کیش

دیگر خبرها

  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند